ارز آلیس (alice) چیست؟ آینده آن چگونه است؟

به این postامتیاز دهید

در بازار ارزهای دیجیتال، پروژه‌ها و بلاک‌چین‌های جالب‌توجهی حضور دارند که اگر کمی در مورد آنها به مطالعه بپردازید، حتماً به آنها علاقه‌مند خواهید شد! یکی از این رمزارزها، ارز دیجیتال آلیس است که باتوجه‌به فرایند کاری بلاک‌چین خود، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در این مقاله قصد داریم تا به بحث در مورد ارز دیجیتال آلیس بپردازیم و موضوعاتی مانند تیم بنیان‌گذار آلیس، تاریخچۀ ارز دیجیتال آلیس، ویژگی‌های کلیدی بازی آلیس و… را مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین اگر شما نیز علاقه‌مندید تا در مورد این رمزارز و شبکه آن، اطلاعاتی به دست آورید، تا پایان همراه ما باشید.

پیش از شروع پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری بازار ارزهای دیجیتال و تسلط بر انواع تحلیل رمزارزها، در یک دوره عملی و حرفه‌ای، مثل آموزش ارز دیجیتال حامی سرمایه شرکت کنید!

ارز دیجیتال آلیس چیست؟

همسایۀ من آلیس یا My Neighbor Alice، یک بازی بلاک‌چینی است که از نظر گیم‌پلی شباهت‌های زیادی به بازی‌های Farmville و Animal Crossing دارد. این بازی چندنفره، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک‌چین است که در نوع خود پروژه‌ای جذاب و قابل‌توجه است. تیم توسعه‌دهنده این بازی قصد دارد دارندگان ارزهای دیجیتال، گیمرها و علاقه‌مندان به تکنولوژی بلاک‌چین را با استفاده از این به بازی جذب پلتفرم خود نمایند و با بهره‌مندی از پتانسیل بالای این بازی، کارایی و ارزش توکن بومی پلتفرم خود یعنی رمزارز آلیس را بالا ببرند.

کاربران می‌توانند در این بازی، دنیایی را در جهان عجیب و غریب این بازی ترسیم کنند! به این شکل که آنها فرایند بازی را با یک قطعه زمین کوچک شروع می‌کنند و سپس با بهره‌گیری از خلاقیت خود در جریان این بازی، جزایر خود را پایه‌ریزی می‌کنند. همسایه من آلیس می‌توانند سبب آشنایی کاربر با بسیاری از افراد در سراسر جهان شود.

روش اصلی پرداخت در این بازی، توکن بومی این شبکه یعنی رمزارز آلیس است. تمامی دارایی‌هایی که در این بازی از طریق رمزارز آلیس خریداری می‌شود به شکل NFT در دسترس کاربر قرار دارد و کاربران می‌توانند این NFTها را بخرند یا بفروشند. طبعاً در چنین فضایی، قیمت هر NFT بستگی به کمیاب بودن آن دارد.

ارز آلیس

تیم بنیان‌گذار آلیس

شرکت انتلر اینتراکتیو Antler Interactive در ماه جولای سال 2021، بازی همسایه من آلیس را بر روی پلتفرم استیم راه‌اندازی شد. شرکت مذکور یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی است که در گذشته، بازی‌های محبوبی مانند سوروایو، دوس هلیکس و کریستوپیا را طراحی کرده است. مدیرعامل شرکت انتلر اینتراکتیو و طراح بازی همسایه من آلیس، آنا نورویک است.

آنا نورویک دارای مدرک لیسانس تجارت و اقتصاد از دانشکده اقتصاد و علوم کامپیوتر استکهلم است و در اکسنچر Accenture و کردیت سویس Credit Suisse سابقۀ کار دارد. از جمله سایر افرادی که در طراحی این بازی نقش داشته‌اند می‌توان به لنی پترسون و الیور اسونسون اشاره کرد که هر دو آنها بیشتر در عرصه گیم‌پلی بازی مؤثر بوده‌اند.

چه چیزی آلیس را منحصر به فرد می‌کند؟

پیوند میان بازی و دیفای DeFi، باعث شده تا این بازی مورد توجه علاقه‌مندان به این دو حوزه قرار گیرد و این موضوع باعث یونیک بودن این پروژه شده است. از دیگر مواردی که پروژه آلیس را به پروژه‌ای خاص تبدیل می‌کند، ویژگی وام دادن NFTها و تکنولوژی به‌کاررفته در ساخت این بازی جهان باز است.

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث می‌شود تا این پروژه را از سایر پروژه‌های بلاک‌چینی تمایز دهیم، این است که در این پلتفرم علاوه بر امکان تعامل میان کاربران، امکان خرید فروش توکن آلیس و NFTها نیز فراهم است.

ارز دیجیتال آلیس

شبکه پروژه آلیس

کرومیا Chromia، شبکه‌ای است که بازی آلیس بر روی آن ساخته شده و مهم‌ترین ویژگی آن ترکیب کردن ذخیره‌سازی داده‌ها و مدیریت پایگاه داده با امنیت و تغییرناپذیری بلاک‌چین است. کرومیا اوریجینالز که به‌عنوان استاندارد NFT در این شبکه مطرح است را می‌توان یکی از نقاط قوت شبکه کرومیا دانست. این نوع NFT نسبت به NFT معمولی، از نظر اطلاعاتی غنی‌تر است و علاوه بر محسوب شدن دارایی در شبکه کرومیا، به‌عنوان یک لایه بهبود در شبکه اتریوم یا بایننس نیز عمل می‌کند.

کرومیا قصد دارد تا با تخصیص بودجه و توسعه قابلیت همکاری با سایر پلتفرم‌ها، امکان انتقال دارایی‌ها به پلتفرم‌های دیگر برای کاربران را فراهم آورد. شبکه بازی آلیس به شکلی است که توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز به نام شورای جامعه اجرا می‌شود و تمامی کاربران حاضر در این پلتفرم می‌توانند بر کد منبع اجرا شده نظارت نمایند.

ویژگی‌های بازی آلیس

در این بخش از مقاله مرتبط با ارز دیجیتال آلیس قصد داریم تا کمی در مورد گیم‌پلی بازی و ویژگی‌های کلیدی آن به بحث و بررسی بپردازیم.

آواتارها

در بازی همسایه من آلیس، هر کاربر از طریق یک آواتار نشان داده می‌شود و این آواتار از طریق دارایی‌های داخل بازی می‌تواند تغییر کند. تعامل کاربران نیز از طریق همین آواتارها ممکن شده است.

جزایر مجازی

ثبت نام کاربران در بازی همسایه من آلیس رایگان است اما اگر بخواهید به‌عنوان کاربر چیزی را در این بازی خریداری نمایید، باید از ارز دیجیتال آلیس استفاده کنید.

دارایی‌های درون بازی

امکان خرید و فروش تمام دارایی‌های درون بازی وجود دارد و شما می‌توانید دارایی‌هایی مانند زمین، خانه، لباس، حیوانات و تزئینات را خریداری کنید و یا به فروش برسانید.

حتما بازدید کنید: دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد

رویدادهای بازی

یکی از راه‌های به دست آوردن توکن آلیس، شرکت در رویدادهای این بازی مانند مسابقات است.

استیک کردن

توکن آلیس را نمی‌توان استخراج کرد اما این پلتفرم برای اینکه کاربران را به این ارز دیجیتال علاقه‌مند نگه دارد، امکان استیک کردن را فراهم کرده که در آن، هولدرها می‌توانند دارایی‌های خود را استیک کنند و سود سالیانه ثابتی را دریافت نمایند.

بازار NFT و شرایط اجاره NFT

شبکه آلیس دارای بازار NFT بزرگی است که نقدینگی آن بسیار بالا ارزیابی می‌شود. اگر بخواهیم به شکل خلاصه شرایط خرید NFT در این بازی را برای شما عزیزان شرح دهیم، باید بگوییم که هنگامی که کاربری دارایی‌های درون بازی را خریداری می‌کند، بخشی از ارزش قیمت این خرید، در یک حساب وثیقه که به طور ویژه برای NFTها تعبیه شده، قفل می‌شود. پس از گذشت مدتی از زمان خرید، شما می‌توانید ارزش معادل وثیقۀ قفل شده را پس بگیرید و یا اینکه به طور کلی، دارایی مدنظر را به فروش برسانید.

علاوه بر معامله و خرید و فروش دارایی‌ها در این بازی، می‌توانید دارایی خود را به کاربران دیگر اجاره دهید. دارایی که اجاره داده شده طبق قراردادی هوشمند قفل می‌شود و به کاربری که این دارایی را اجاره کرده است، اجازۀ فروش، اجاره و از بین بردن دارایی، داده نمی‌شود.

ارز alice

توکنومیک

در مارس سال 2021، ارز دیجیتال آلیس با قیمتی در حدود 23.46 دلار در بایننس لانچ‌پد عرضه شد. پس از عرضه، این توکن شاهد افت‌وخیزهایی در قیمت بوده است و هم اکنون نیز قیمت آن چیزی در حدود 13.5 دلار است. در مجموع 100 میلیون توکن از این عرضه قابلیت عرضه دارد که در حال حاضر 30.6 میلیون از این توکن‌ها در گردش هستند. وضعیت کلی این توکن‌ها عبارت است از:

  • 21 میلیون توکن در فروش اولیه توزیع شده است.
  • 15 میلیون توکن به تیم و مشاوران تعلق دارد.
  • 15 میلیون توکن به جامعه و بازاریابی تخصیص یافته است.
  • 8 میلیون از این توکن‌ها نیز به‌عنوان جایزه بازی‌ها در نظر گرفته شده است.
  • 20 میلیون از این توکن‌ها به ذخیره ارزش اختصاص یافته است.
  • 16 میلیون از توکن آلیس برای اکوسیستم بازی به‌کارگرفته می‌شود.
  • 5 میلیون توکن نیز برای به‌عنوان مشوق کاربران استفاده می‌شود.
  • از دیگر کاربردهای این توکن می‌توان به رای‌دهی دموکراتیک و تمرکززدایی اشاره کرد.

مزایا و معایب پروژه آلیس

مزایا

  • همان‌طور که اشاره شد، امکان استیک کردن این توکن وجود دارد و از این طریق شما می‌توانید درآمد غیرفعالی را برای خود ایجاد نمایید.
  • مشهور بودن و محبوبیت تیم توسعه‌دهنده آلیس در میان گیمرها باعث شده تا بازی همسایه من آلیس بسیار محبوب باشد و باتوجه‌به این موضوع، زمینه برای رشد ارزش توکن آلیس نیز فراهم شود.
  • تعداد توکن محدودی که اشاره کردیم نیز از دیگر مزایای این پروژه است که می‌تواند باعث رشد ارزش آن شود.

معایب

  • پروژه آلیس بر بستر اتریوم ساخته شده است و همان‌طور که مستحضر هستید، هزینه کارمزد تراکنش‌ها در این بستر بالاست و می‌توان این بالا بودن هزینه تراکنش‌ها را به‌عنوان نقطه‌ضعف پروژه آلیس در نظر گرفت.

my neighbor alice

نحوه خرید ارز دیجیتال آلیس

در همین مدت کوتاهی که از عرضۀ ارز دیجیتال آلیس می‌گذرد، این ارز توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد و این عملکرد خوب باعث شده است تا صرافی‌های معتبر متعددی این رمزارز را لیست کنند و شما می‌توانید با استفاده از جفت ارزهای بایننس یواس‌دی، بیت‌کوین، فیات، تتر و… آن را خریداری نمایید. از جمله صرافی‌های معتبر و بین‌المللی که ارز دیجیتال آلیس را لیست کرده‌اند، می‌توان به کوکوین، بایننس، بیت هامب، اف تی ایکس و… اشاره کرد. برخی از صرافی‌های ایرانی نیز امکان خرید این رمزارز را فراهم کرده‌اند که می‌بایست در این مورد به بررسی صرافی‌ها بپردازید.

کیف پول‌های آلیس

همان‌طور که اشاره شد، پروژه آلیس بر بستر اتریوم راه‌اندازی شده و به‌واسطه این موضوع، می‌توان این رمزارز را در کیف پول‌های متعددی ذخیره کرد. اگر علاقه‌مندید تا از کیف پول ساخت افزاری بهره بگیرید، می‌توانید استفاده از کیف پول لجر {Ledger} را در دستور کار خود قرار دهید.
لیست کیف پول‌های موبایلی و دسکتاپی آلیس عبارت‌اند از: کیف پول موبایلی تراست والت {Trust Wallet}، کیف پول موبایلی و دسکتاپ اتمیک {Atomic Wallet}، کیف پول موبایلی و دسکتاپ و تحت وب مستامسک {MetaMask Wallet} و کیف پول موبایلی و دسکتاپ کوینومی {Coinomi}.

پیش‌بینی قیمت و آینده ارز دیجیتال آلیس

به‌طورکلی، کارشناسان و اقتصاددان‌ها نسبت به آینده پروژه‌های ارزهای دیجیتال بسیار خوش‌بین هستند و اغلب می‌شنویم که این افراد قیمت‌های جالب‌توجهی را برای ارزهای دیجیتال مختلف مطرح می‌نمایند. ارز دیجیتال آلیس نیز باتوجه‌به شرایطی که بیان کردیم و پروژه قدرتمند، می‌تواند آینده‌ای درخشان داشته باشد و ارزش توکن آن نیز روندی صعودی را طی کند.

هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده است که میانگین قیمت این ارز در سال 2023، 30.15 دلار خواهد بود و حداقل قیمت این ارز دیجیتال در سال 2030 به 350 دلار خواهد رسید. این پیشرفت می‌تواند نوید سودرسانی هنگفتی را به کاربران دهد!

آلیس (alice) چیست

سخن آخر

در مقاله ارز دیجیتال آلیس، به بیان شرایط و ویژگی‌های این پروژه پرداختیم و شرایط بازی همسایه من آلیس را برای شما عزیزان شرح دادیم. باتوجه‌به موارد بیان شده، پروژه ارز آلیس می‌تواند یکی از برترین پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد و سود بسیار خوبی را به کاربران برساند. البته باید خاطر نشان کنیم که تمام مفاهیم و موارد بیان شده در این مقاله تنها بررسی این ارز دیجیتال است و سیگنال خرید نیست! در پایان امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد!



source https://hamisarmaye.com/alice/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها