ارز دیجیتال کازماس چیست؟ معرفی کامل شبکه کازماس و اتم

5/5 - (1 امتیاز)

اگر در زمینه ارز دیجیتال فعالیت داشته باشید، حتماً نام ارز کازماس را شنیده‌اید. افرادی که در زمینه رمز ارزها فعالیت دارند، لازم دارند تا به‌نوعی با تمامی رمز ارزهای موجود در بازار آشنا باشند. از میان این رمز ارزها، ارزهای مطرح اهمیت بیشتری دارند. یکی از رمز ارزهایی که نامش این روزها زیاد شنیده می‌شود، ارز کازموس یا اتم است. در این مقاله خواهیم گفت که کازماس چیست و به‌طورکامل به معرفی این پروژه می‌پردازیم، پس تا انتها با حامی سرمایه همراه شوید!

کازماس چیست؟ هدف کازماس به زبان ساده

حتماً شما با فناوری بلاک چین آشنایی دارید. درواقع یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این فناوری تعامل‌پذیر بودن آن است. از بین تمام پروژه‌های تعامل‌پذیر بلاک چین، Cosmos از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این شبکه غیرمتمرکز با نام‌های کازموس، کاسماس، یا کاسموس نیز نامیده می‌شود. اتم یا ATOM نام توکن بومی این پلتفرم است.

این شبکه‌ی غیرمتمرکز، مستقل است. کاسماس باهدف تولید شبکه‌ای از بلاک چین‌ها که به‌صورت غیرمتمرکز باهم در ارتباط باشند، اکوسیستمی از بلاک چین را برای تعامل و مقیاس‌پذیری طراحی و ایجاد کرده است. بااینکه دو ویژگی گفته‌شده از مهم‌ترین صفات ارزهای دیجیتال یا فناوری بلاک چین هستند؛ اما همواره مشکلاتی ازجمله عملکردهای ضعیف یا ناکارآمدی انرژی وجود داشته که در شبکه کاسموس تلاش در رفع آن‌ها بوده است.

کازموس چیست؟

این شبکه درواقع سومین نسل بلاک چین است. دلیل این خطاب شدن، پیشی گرفتن آن از نسل‌های پیشین بلاک چین مانند بیت کوین و اتریوم بوده که این ارز را به گامی جلوتر برای رفع چالش‌هایی جدید سوق داده است. کازماس در حال حاضر با نام اینترنت بلاک چین نیز شناخته می‌شود و یکی از اهداف آن، ارتباط برقرار کردن بین بلاک چین‌های مستقل است.

تمامی رمز ارزهای معتبر و قدرتمند، نیاز به پشتوانه‌ای مطمئن و عالی دارند؛ درعین‌حال باید مزیت‌هایی بیشتر از نسل‌های قبلی خود داشته باشند که این مزیت‌ها کاربران را جذب و توجه سرمایه‌گذاران را به سمت این ارز جدید، جلب کند. در این صورت است که می‌توان روی این ارز دیجیتال سرمایه گزاری کرده و برای کسب سودی راحت و ایمن از آن استفاده کرد؛‌ در غیر این صورت رمز ارز هیچ کارایی در سیستم مالی جهان ندارد.

تا قبل از ورود کاسماس به دنیای فناوری بلاک چین، بلاک چین‌ها بدون برقراری ارتباط با یکدیگر عمل می‌کردند؛ ‌به همین دلیل معاملات کمی در هر ثانیه رخ می‌داد که همین تعداد هم با سختی به سرانجام می‌رسیدند. کازموس با ایجاد یک شبکه اصلی و جدید توانست بستر نرم‌افزاری بلاک چین را ایجاد کند تا به‌عنوان واسطه‌ای بین بلاک چین‌های مستقل در یک شبکه غیرمتمرکز عمل کند.

ارز کازماس چیست

دقت در انتخاب ارز کاسماس

گفتیم که اصلی‌ترین توکن برای این ارز دیجیتال ATOM یا اتم است. موردی که اینجا نیاز به تذکر دارد، این است که هیچ‌گاه نباید این ارز را با Atomic Coin که یک ارز دیجیتال بدون پشتوانه و اعتبار است، اشتباه بگیرید. Atomic Coin یک ارز دیجیتال است که با متصل بودن به یک سایت شرط‌بندی، به‌راحتی امکان کلاه‌برداری را برای سود جویان فراهم می‌کند.

مرحله بعدی که در بررسی هر پروژه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین مهم است، بررسی هدف یک پروژه است. ما در دوره‌ی آموزش ارز دیجیتال در مشهد، به‌طورکامل نحوه آنالیز پروژه‌های مختلف را به شما آموزش می‌دهیم و صفر تا صد آن را برای شما باز می‌کنیم، همچنین تمام پروژه‌های مهم بلاکچین را نیز دقیق بررسی خواهیم کرد، اما اکنون هدف پروژه کازماس را توضیح خواهیم داد.

هدف پروژه کازموس

مانند تمامی پروژه‌های فناوری بلاک چین، این مورد نیز اهداف بسیاری را همراه خود دارد. در بین تمامی این اهداف، یکی روشن‌تر و واضح‌تر از بقیه اهداف است. این هدف به راه انداختن شبکه‌ای برای اتصال بلاک چین‌ها به یکدیگر است که باعث شده کاسموس به‌عنوان اینترنتی برای ارزهای دیجیتال شناخته شود.

تا به امروز تمام بلاک چین‌ها در رقابت با یکدیگر بودند تا بتوانند جایگاه صدرنشین را از آن خود کنند. این جدال، رقابتی سخت و گاهی بی‌رحمانه برای ارزهای گوناگون بود؛ به همین دلیل یکی از چشم‌اندازهای کازماس، ایجاد فضایی برای هم‌زیستی بلاک چین‌های مختلف با هر صفت و ویژگی منحصربه‌فردشان است.

مزایا و معایب کازموس

تمامی رمز ارزهای موجود در بازار دیجیتال دارای مزایا و معایبی هستند. اتم نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این بخش به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. از سری مزایای این ارز دیجیتال می‌توان به‌جایگزین شدن احتمالی آن به‌جای اتریوم 2 تا انتهای سال 2021، اعتبار بالای آن به دلیل حجم بالای معاملات روزانه، رشد سالانه‌ی مناسب، توانایی مدیریت تراکنش‌های بالا و همچنین سرعت مطلوب و بالای تراکنش‌های بهینه در کنار استفاده از اثبات سهام به‌جای الگوریتم اثبات کار اشاره کرد.

از معایب آن می‌توان به امکان سوختن یا نابود شدن توکن‌ها به دلیل ایجاد مشکلات مربوط به استکینگ، انتظارات طولانی در بستر کاسموس برای دریافت کردن پاداش‌های استکینگ و همین‌طور امکان از دست رفتن سکه‌ها زمان استفاده از ارزهای واسطه اشاره کرد.

ارز اتم(atom) چیست

کازماس چگونه کار می‌کند؟

این فناوری به‌راحتی و با سرعت بالا این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد که بتوانند از برنامه‌های بلاک چین استفاده کنند. با کمک این برنامه حتی می‌توان از هسته اصلی نیز برای ساخت برنامه‌های بلاک چین استفاده کرد.

این رمز ارز برای اینکه بتواند هدف خود را محقق سازد، به ابزار بسیاری نیاز دارد. یکی از روش‌های به‌کاررفته در کاسموس، بررسی هر بلاک چین به‌صورت مستقل یا جداگانه است. هرکدام از این بلاک چین‌ها Zone یا شبکه نامیده می‌شوند و عملکردهایی مستقل از یکدیگر دارند.

اگر هرکدام از این Zone ها دچار مشکل شوند، خللی در دیگر شبکه‌ها ایجاد نمی‌شود. تمامی رویدادها و امور مثل انجام تراکنش‌ها یا عرضه شدن توکن‌های جدید، در هرکدام از این شبکه‌ها به‌صورت مستقل اتفاق می‌افتد؛ اما درنهایت همه‌ی این شبکه‌ها روی بستر کاسموس یا Cosmos Hub کنار هم قرار می‌گیرند.

عملکرد هاب‌ها در کازموس

هاب‌ها در کازماس مراکزی به‌هم‌پیوسته را ایجاد می‌کنند. این نواحی به‌طور مستقل فعالیت دارند؛ ولی درنهایت یک سیستم مشترک را اشتراک‌گذاری می‌کنند. اساس شبکه کاسماس، قراردادی بین بلاک چین‌ها است.

کاربردهای Cosmos

توکن یا توکنی‌هایی که روی این شبکه قرار داشته باشند، به‌راحتی و مانند تمام رمز ارزهای دیگر قابلیت معامله شدن در بازار را دارند. از تمامی این توکن‌ها می‌توان برای کسب درآمد، خریدوفروش یا ترید کردن استفاده کرد. به کمک اتم یا همان توکن کازماس، می‌شود قسمتی از هزینه‌های معاملات را به‌جای پاداش بلوک شبکه برداشت کرد.

شبکه‌ی کاسموس این اجازه را به تمام بلاک چین‌ها می‌دهد که بتوانند در کنار معاملات مؤثر، اصلیت خود را به‌عنوان بلاک چینی مستقل حفظ کنند. در این شبکه می‌توان به‌راحتی یک بلاک چین جدید ایجاد کرد و هرگونه مشکل به وجود آمده را به‌آسانی و به پشتوانه‌ی این شبکه حل کرد.

قیمت کازماس (ATOM)

در زمان نوشته شدن این مقاله، قیمت هر اتم 24.9 دلار بوده است. این ارز در یک روز از سقف 25.05 دلار تا کف 23.94 دلار نوسان داشته و 4.2 درصد تغییرات را در یک روز تجربه کرده است. بیشترین مبلغی که این ارز در طول امر خود تجربه کرده برابر با 44.45 دلار و کمترین میزان تجربه‌شده برای این ارز در تاریخ وجودیت آن مبلغ 1.13 دلار بوده است.

این ارز هم‌اکنون در رتبه 24 در بین تمامی ارزها قرار دارد. جالب است بدانید، در زمان اولین عرضه‌ی این ارز در سال 2019 قیمت آن فقط کمی بیشتر از 7 دلار بوده است. در سال 2022 بود که قیمت این ارز به مبلغی 8.86 دلار رسید. البته در سال 2022 شاهد پایین‌ترین قیمت این ارز نیز بوده‌ایم. این ارز در طول یک سال گذشته در حدود 29.9 درصد سیر صعودی داشته؛ هرچند در 30 روز گذشته رشد این ارز در بازار منفی بوده است.

اکوسیستم کازماس

 

هزینه ترید کردن ارز دیجیتال کاسموس

بر طبق آمار هزینه ترید هر ارز رمزنگاری‌شده‌ی کازموس به ازای هر سکه در سال 2021 مبلغ متوسط 19.439 دلار بوده است. درمجموع بالاترین قیمت پیش‌بینی‌شده برای این ارز مبلغ تقریبی 22.355 دلار و کمترین مقدار نیز مبلغ 16.523 دلار است.

کیف پول‌های کازماس (اتم)

برای خرید ارز اتم نیز مانند تمام رمز ارزها، نیاز به داشتن یک حساب کاربری در صرافی و یک ولت (Wallet) یا کیف پول برای نگه‌داری این ارز دارید. اینکه رمز ارزهای خود را در صرافی نگه‌دارید، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛‌ زیرا ریسک بالایی دارد؛ به‌ویژه برای کاربران ایرانی که امکان بسته شدن حساب آن‌ها و از دست رفتن دارایی وجود دارد.

برای تمامی رمز ارزها ازجمله اتم، به کیف پول نیاز است. کیف پول‌های کریپتوکارنسی دارای سه دسته‌ی موبایلی، دسکتاپ و سخت‌افزاری هستند. کیف پول‌های سخت‌افزاری بالاترین امنیت را در بین انواع کیف پول دارند. ولت‌های موبایلی هم غالباً بیشترین امکانات ابزاری را دارند.

شما برای نگه‌داری توکن اتم به کیف پول‌هایی نیاز دارید که از این رمز ارز پشتیبانی کنند. با اینکه کیف پول‌های بسیاری هستند که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند؛ اما در ادامه چند مورد از مهم‌ترین و معروف‌ترین کیف پول‌های پشتیبانی‌کننده این رمز ارز را به شما معرفی می‌کنیم:

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger Nano X)
  • کیف پول وب و موبایل Lunie
  • کیف پول اندروید، iOS و دسکتاپ Cosmostation
  • کیف پول iOS و اندروید im Token
  • کیف پول iOS و اندروید WeTez
  • کیف پول موبایل Trust Wallet
  • ولت موبایل و افزونه کروم Coin98
  • کیف پول افزونه مرورگر کروم Keplr
  • والت موبایل و دسکتاپ Atomic
  • کیف پول افزونه مرورگر کروم، موبایل و وب Math
  • ولت دسکتاپ، وب و موبایل Guarda

درباره کازماس

خرید کازماس

تا به این جای کار متوجه شدیم که در اصل کازماس یک بلاک چین است و همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، توکن بومی این شبکه اتم یا ATOM نامیده می‌شود. خریدوفروش این ارز دیجیتال نیز کاملاً به شکل سایر ارزهای دیجیتال است. شما می‌توانید از صرافی‌های معتبری که قابلیت خریدوفروش این توکن را دارند، اقدام به معامله‌ی اتم کنید.

هم به روش خرید مستقیم به کمک سایت‌های ایرانی، کارت‌بانکی و ارز ریال می‌توان اقدام به خرید این توکن کرد؛ و هم قابلیت معامله این توکن با سایر ارزها مانند بیت کوین در صرافی‌های خارجی وجود دارد؛‌ یعنی شما می‌توانید در صرافی‌های داخلی بیت کوین را خریداری کرده و در صرافی‌های خارجی آن را به اتم تبدیل کنید.

تنها نکته حائز اهمیت این است که در زمان یافتن صرافی‌ها خصوصاً صرافی‌های ایرانی، دقت و توجه لازم را داشته باشید تا طعمه کلاه‌برداران نشوید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید از کارشناسان متخصص در این حوزه کمک بگیرید. در ادامه تعدادی از صرافی‌هایی که امکان خریدوفروش ATOM را فراهم کرده‌اند، آورده شده است:

  • بیت پین
  • Binance
  • Kraken
  • Poloniex
  • Global
  • Dcoin
  • Huobi
  • Bibox
  • BitForex

اکوسیستم کازماس

به مجموعه‌ای از پروژه‌هایی که روی شبکه کاسماس فعالیت داشته باشند یا به هر طریقی با این شبکه همکاری داشته باشد، اکوسیستم کازماس می‌گویند. مواردی مانند شبکه‌های بانکداری یا پرداختی، بازی‌ها یا صرافی‌هایی که از ارز اتم پشتیبانی کنند، شرکت‌های امنیتی یا حریم خصوصی یا هر همکاری دیگری که با این شبکه وجود داشته باشد، همه و همه اکوسیستم این شبکه به‌حساب می‌آیند.

یک شبکه با امینت کامل و چشم‌اندازی روشن، مسیر اکوسیستم بی‌نظیر کازموس است. می‌توان مسیری درخشان را برای این رمز ارز به‌عنوان پرکاربردترین رمز ارز در آینده‌ای نه‌چندان دور، دید. این شبکه قراردادهای هوشمند را در مقیاس‌های بالا حمایت و پشتیبانی می‌کند.

این شبکه‌ی گزینه عالی برای توسعه دهنگانی است که می‌خواهند یک برنامه غیرمتمرکز و با بازده بالا را بر بستر فناوری بلاک چین ایجاد کنند. به دلیل منبع باز بودن این اکوسیستم، کاربران به‌راحتی می‌توانند بلاک چین‌های سفارشی خودشان را توسعه دهند. باوجوداین اکوسیستم و عملکرد آن بود که اتم لقب سومین نسل ارزهای دیجیتال را از آن خود کرد.

نگاهی کلی به آنچه گفتیم

در این مقاله تلاش ما تماماً بر این بود تا هر آنچه لازم است در رابطه با بستر فناوری بلاک چین کازماس و همین‌طور مرسوم‌ترین توکن آن یعنی اتم، گفته شود. ما از هدف و کاربردهای این شبکه صحبت کردیم، مزایا و معایب آن را بررسی کردیم و همین‌طور گفتیم که این ارز درراه رسیدن به چه رؤیایی قدم برمی‌دارد.

در آخر راه‌های استفاده و خرید این رمز ارز بررسی شد. تلاش کردیم تا ارزش این ارز را برای شما تعیین کنیم و کیف پول‌ها و صرافی‌های مناسبی را که می‌توانید به کمک آن‌ها این ارز را به دارایی‌های خود اضافه کنید، به شما معرفی کردیم. در آخر به یاد داشته باشید، این جهت افزایش سطح دانش شما برای بهبود عملکردهایتان در تریدهای هوشمندانه است.



source https://hamisarmaye.com/cosmos/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها