معرفی بهترین کیف پول سولانا + آموزش اتصال

5/5 - (1 امتیاز)

سولانا یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال است که طرفداران زیادی را جذب خود کرده، یکی از چالش‌های موجود برای هر ارز دیجیتالی، پیدا کردن کیف پول مناسب برای ذخیره‌سازی آن می‌باشد، سولانا نیز از این قاعده مستثنی نیست و افراد به دنبال پیدا کردن بهترین کیف پول سولانا هستند. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول‌های سولانا و نحوه کار کردن با آن‌ها بپردازیم تا کار را برای شما را آسان کنیم، پس تا انتها همراه حامی سرمایه باشید!

ما در این مقاله ضمن معرفی کیف پول های مختلف سولانا شما را با کیف پول های آشنا می کنیم که ضمن تهیه و ایجاد کردن آنها می توانید به طور مستقیم با بلاک چین سولانا تعامل داشته باشید و همچنین ارسال، دریافت و نگهداری ارز سولانا را توسط این کیف پول ها انجام دهید. این کیف پول‌ها تمام انتظاراتی که شما برای داشتن یک کیف پول رمز ارز را دارید برآورده می کند. همچنین سولانا دارای یک سری از کیف پول‌ها است که توسط نهادهای ثالث معرفی و پشتیبانی شده اند که آنها را نیز می توانید به عنوان برنامه خود انتخاب کنید.

ما در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد، صفر تا صد بازار ارزهای دیجیتال را از جمله معرفی بهترین والت‌ها برای رمزارزهای مختلف مثل سولانا و نحوه کار کردن با آن‌ها، معرفی صرافی‌ها، آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی و… به‌صورت عملی آموزش می‌دهیم که پیشنهاد می‌کنیم اگر ساکن مشهد هستید در این دوره حضوری شرکت کنید.

کیف پول سولانا

انواع کیف پول سولانا

اگر بخواهیم به طور کلی کیف پول های سازگار با ارز دیجیتال سولانا را برای شما بررسی کنیم به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • سرد( والت های کاغذی و سخت افزاری)
  • گرم( والت نرم افزاری)

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کیف پول سولانا

به صورت کلی می توانیم بگوییم که بهترین کیف پول سولانا یا هر ارز دیجیتال دیگر باید یکسری از ویژگی ها را داشته باشد. ما در این مقاله به سولانا می پردازیم برای انتخاب یک والت مناسب شما باید ویژگیهای زیر را برای ارز SOl در نظر بگیرید:

پشتیبانی از رمز ارز SOL

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید کیف پول یک ارز دیجیتال برای نگهداری توکن های ارز داشته باشد، این است که با بلاک چین آن سازگار باشد.

امنیت کلید خصوصی

یکی از ویژگی هایی که تمامی کیف پول های رمز ارز باید داشته باشند امنیت است. از این جهت که امنیت ضامن سرمایه شما می باشد. شما باید امنیت کلید های خصوصی را در دستان خودتان قرار دهید اگر چیزی غیر از این باشد شما تمام دارایی خود را به دیگران نیز واگذار کرده اید.

گزینه هایی مانند:

  • رمز عبور
  • احراز هویت دو عاملی
  • قابلیت چند امضایی

از گزینه‌هایی هستند که برای سپردن سرمایه خود به یک والت باید آنها را در نظر بگیرید.

رابطه کاربری آسان

افراد مبتدی و تازه کار ممکن است کار کردن با کیف پول های ارز دیجیتال کمی پیچیده و گمراه کننده کننده به نظر برسد یکی دیگر از ویژگی هایی که ما میتوانیم برای کیف پول خود در نظر بگیریم کار آسان با آن است تیم سولانا کار کردن با کیف پول هایی که برای آن ارائه شده بسیار آسان است.

تیم توسعه دهنده

از دیگر ویژگی های کیف پول می توانیم تیم ارائه دهنده و توسعه دهند را نام برد.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا؟

یک والت ارز دیجیتال باید به صورت دوره‌ای از نظر امنیت و به‌روزرسانی‌های لازم توسط تیم توسعه دهنده مورد ارزیابی قرار بگیرد. علاوه بر شاخص‌های گفته شده تیم پشتیبانی ارز دیجیتال سولانا به اکثر کاربران توصیه می‌کنند که اگر از کیف پول های موبایلی یک کیف پول های تحت مرورگر وبی استفاده کنند. زیرا کار با آنها ساده تر است و همچنین سبب می‌شود که تجربه کاربری آشنا تری را به مخاطبان ارائه دهد. اما برای افرادی که در سطح بالاتری قرار دارند پیشنهاد می شود که از کیف پول هایی با اینترفیس کامند لاین استفاده کند.

والت سولانا

کیف پول کاغذی سولانا

اگر شما می‌خواهید دارایی و سرمایه خود را برای طولانی مدت نگهداری کنید کیف پول های کاغذی انتخابی مناسب می باشد. کیف پول کاغذی یا پیپر والت(paper wallet) از نوع کیف پول های سرد می باشد و یکی از امن ترین کیف پول ها برای نگهداری ارز سولانا اعلام شده که شما برای ساخت آن می توانید از CLI بهره بگیرید.

کیف پول کاغذی چگونه کیف پولی است؟

در واقع یک تکه کاغذ می باشد که شما باید از آن و همچنین از آدرس کیف پول خود به خوبی مراقبت کنید.

شما برای افزایش حجم دارایی خود در کیف پول کاغذی باید رمز ارز SOL را برای آدرس کیف پول خود بفرستید برای اینکه از موجودی خود در والت های گرم استفاده کنید. زیرا در این بخش کلیدهای ایمپورت خصوصی برای شما وجود دارد. بنابراین تا زمانی که شما احتیاج نداشته باشید تا از موجودی آن خرج کنید توکن های شما در کیف پول سولانا به صورت امن و در محیط آفلاین باقی می ماند.

برای شروع کار با این ابزار باید ابتدا cl tools راهبری سیستم کامپیوتر خود راه اندازه کنید. برای یادگیری چگونگی راه اندازی و نصب در سایت رسمی سولانا اطلاعات جامع و کاملی برای شما وجود دارد.

شما می‌توانید با استفاده ازcLI یک جفت کلید بسازید و به دوصورت فایل مستقیم یا FS ذخیره کنید.

این در حالتی است که شما می‌توانید برای امنیت بیشتر به جای این که فایل را برای سیستم خود ذخیره کنید آن را به صورت جفت گیری روی کاغذ نگهداری کنید.

اگر شما از سولانا CLI برای تولید کیف پول کاغذی بهره می گیرید این قابلیت را دارید که رمز ارز سولانای خود را  استیک کنید از این قسمت به بعد شما توانایی استفاده از مزایای آن را به طور کامل دارید.

انواع والت‌های سخت افزاری سولانا

والت سخت افزاری مانند کیف پول های کاغذی یکی از وسایل و ابزارها برای نگهداری دارایی های دیجیتال کاربران است. این والت های سخت افزاری مانند یک  USB قابل حمل عمل می کنند که به صورت آفلاین تمامی دارایی‌ها و اطلاعات شخص را در خود ذخیره سازی می‌کنند.

از مزایای این والت ها می توانیم به بیشترین میزان امنیت برای نگهداری دارایی کاربران اشاره کرد و کیف پول های لجر( ledger) جزء بهترین انواع والت‌های سخت افزاری می‌باشند. لجر نانو اس و مدل پیشرفته تر آن لجر نانو ایکس( ledger Nano x) دو مورد از کیف پول های سخت افزاری هستند که شما می توانید برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال سولانا از آنها استفاده کنید.

لجر نانو ایکس و اس برای رمز ارز سولانا

این دو کیف پول سخت افزاری برای نگهداری رمز ارز سولانا بهترین گزینه هستند. زیرا جزء مهمترین والت های سخت افزاری به شمار می آیند. والت لجر نانو ایکس دارای این مزیت است که به تمامی دی‌اپ هایی (DApps) مانند پروتکل دیفای رادیوم (Raydium) که بر روی سولانا ساخته شده متصل می‌شود.

نکته قابل ذکر درباره این کیف پول این است که شما باید برای مشاهده موجودی خود، دریافت، ارسال و یا استیکینگ، باید توانایی این را داشته باشید که این والت را به یک کیف پول گرم و آنلاین که با لجر سازگار باشد وصل کنید.

در ادامه مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

لازم است که شما برای ذخیره سازی رمز ارز سولانا در این دو مدل ابتدا آن را به روزرسانی کرده و از آخرین نسخه فیرم ویر( firmware )استفاده کنید. پس از به روز رسانی فیرم ویر شما توانایی این را دارید که از آخرین نسخه اپلیکیشن سولانا نیز استفاده کنید. در این قسمت شما باید برای استفاده از کیف پول لجر یک والت نرم افزاری هم در کنار آن داشته باشید.

سولفر( solfare )یک والت نرم افزاری است که تحت وب غیره حضانتی است و مخصوص رمز ارز سولانا ساخته شده این کیف پول نرم افزاری با قابلیت تراکنش و استیکینگ رمز سولانا را با متصل شدن به کیف پول لجر به کاربران می دهد.

اتصال کیف پول سخت لجر نانو ایکس به والت گرم سولفر

شما به آسانی می توانید کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس و همچنین نانو اس را به کیف پول های گرم نرم افزاری مانند سولفور متصل کنید. برای این کار لازم است که ابتدا شما اپلیکیشن سولانا را از فهرست برنامه هایی که در لجر لایو( Ledger live) وجود دارد پیدا کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید. فقط شما باید در دستگاه سخت افزاری لجر خود اپلیکیشن مخصوص سولانا را باز کنید و به قسمت تنظیمات آن اجازه دسترسی به اطلاعات را بدهید.

شما می توانید در دسترسی‌ها از روش امضا کور( blind signature)  که یکی از شاخص های امنیتی در لجر است استفاده کنید. مرحله بعد ایجاد کیف پول سولانا با اپلیکیشن سولفر است. در این مرحله شما باید همگامسازی را در سیستم های سخت افزاری خود را تایید کنید.  آدرس کیف پول سولانای شما در واقع آدرسی است که از کیف پول سخت افزاری شما گرفته شده است.

همچنین شما می توانید برای استیک کردن سرمایه خود به قسمت تب staking مراجعه کنید. در آنجا می توانید لیستی جامع از اعتبار سنج‌ها، مقدار کل دارایی و تعداد سهامداران مشاهده کنید.

یکی دیگر از ویژگی های استفاده از سولفر این است که شما می توانید به اپلیکیشن های غیر متمرکز سولانا نیز دسترسی داشته باشید و همچنین می توانید کیف پول Ledger خود را به تمامی پلتفرم‌های موجود در اکوسیستم سولانا متصل کنید.

اتصال کیف پول سخت لجر نانو ایکس به والت گرم فانتوم

ما در اینجا می خواهیم یکی دیگر از راه های عالی برای ایمن نگه داشتن دارایی سولانا را بیان کنیم که عبارت است از استفاده از کیف پول لجر نانو ایکس با والت  تحت وب فانتوم .

دیگر مزیت های این ترکیب عبارتند از:

  • دسترسی به اپلیکیشن های غیرمتمرکز سولانا
  • استیک کردن
  • استفاده از امکانات اپلیکیشن Ledger live

چگونگی استفاده از این والت همانند آنچه که درباره سولفر گفته شده بود، می‌باشد. از ابتدا شما باید از فهرست بخش Leger live انتخاب کنید سپس پس از نصب برنامه سولانا آن را بر روی دستگاه لجر راه اندازی کرده و به تنظیمات امضای کور اجازه دسترسی به اطلاعات را بدهید. اینجا کیف پول فانتوم را به عنوان یک مرورگر اینترنت انتخاب و نصب کنید.

انواع کیف پول نرم افزاری سولانا

اگر شما به دنبال یک سرمایه گذاری امن و کیف پولی ایمن هستید. ما کیف پول های سخت افزاری را گزینه ای مناسب برای شما می دانیم اما ممکن است به دلایلی مانند هزینه مورد نیاز برای خرید آنها و یا پیچیدگی هایی که در استفاده از آن ها وجود دارد امکان استفاده از آن برای تمام افراد وجود ندارد. در ادامه مقاله برای شما از کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال سولانا را معرفی میکنیم.

تراست ولت برای سولانا

تراست والت برای سولانا

تراست والت( trust wallet ) یک کیف پول نرم افزاری برای گوشی های همراه است که سیستم عامل  ios و اندروید آن را پشتیبانی می‌کنند. همچنین شما می توانید با این کیف پول نرم افزاری اطلاعات بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند سولانا را دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که این کیف پول نرم افزاری از استیکینگ پشتیبانی نمی‌کند.

یکی از مضرات داشتن کیف پول نرم افزاری بر روی گوشی های هوشمند این است که امنیت رمز ارزی که در اختیار شما است بسته به امنیت گوشی همراه است به این صورت که اگر هر کس بتواند وارد گوشی همراه یا تبلت شما شود میتواند به تمام داراییتان دسترسی پیدا کند.

اگر شخصی به هر نحوی به موبایل شما و در ادامه به کیف پول نرم افزاری شما دسترسی پیدا کرد می تواند با مراجعه به عبارت بازیابی(seed phrase) اطلاعات شما را کاملاً به یک دستگاه دیگر منتقل کند و کنترل دارایی های شما را کاملا به دست بگیرد. شما می توانید برای افزایش امنیت یک رمز عبور تهیه کنیدتا امکان دسترسی سارقان به دارایی شما کمتر شود.

کیف پول ارز دیجیتال زلکور( zelcore)

این کیف پول، کیف پولی چند ارزی است که می‌تواند از ارز سولانا و همچنین ارزهایی که از استاندارد SPL پشتیبانی می‌کنند، حمایت کند. شما می‌توانید این کیف پول را بر روی سیستم اندروید، دسکتاپ و ‏ios نصب کنید و همچنین این قابلیت را دارد که برای همه دستگاه ها یک حساب واحد داشته باشید.

مزیت و ویژگی‌هایی که این کیف پول برای ما دارد:

  • قابلیت ذخیره
  • انجام تراکنش
  • اتصال به دپ ها
  • تعامل با پلتفرم های صرافی غیر متمرکز (البته به زودی)

البته در این اپلیکیشن امکان هولد کردن رمز ارز سولانا و رمز ارزهای مانند بیت کوینBTC اتریوم ETH و ۲۷۰ ارز دیگر ارائه می شود. از ویژگی های دیگر این کیف پول می‌توانیم به امنیت بالای آن اشاره کنیم. این کیف پول دارای لایه های امنیتی دو عاملی است که مبتنی به عوامل زیر می باشد:

  • بیومتریک دستگاه های تلفن همراه
  • بلاک چین
  • عبارت عبور

این عامل سبب می‌شود که کاربران هر اندازه که دوست داشته باشند بتوانند امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهند. تمامی این اطلاعات در دستگاه شما باقی خواهد ماند و بیرون نمی رود.

سولت والت (sollet)

این کیف پول همانند فانتوم یک کیف پول غیر حضانتی تحت وب بوده که به عنوان افزونه مرورگرها قابل دسترسی می‌باشد. کار کردن با این کیف پول بسیار آسان است. شما در این کیف پول توانایی مدیریت توکن های سولانا و تمام توکن های استاندارد SPL را دارید و می توانید آنها را با همدیگر مبادله کنید.

شما می‌توانید کیف پول سولت را به کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس هم متصل کنید اما به دلیل باگ هایی که وجود دارد پیشنهاد می‌شود که برای ترکیب با این کیف پول سخت افزاری از فانتوم یا سولفر استفاده کرد.

بیت کیپ (Bitkeep)

این کیف پول هم یک کیف پول چند ارزی است که می‌تواند با تمامی توکن های  مبتنی بر سولانا و استاندارد SPL  سازگار باشد. همچنین کیف پول بیت کیپ اپلیکیشن های غیرمتمرکز که بر بستر سولانا و تحت مرورگر هستند را هم پشتیبانی می کنند.

کیف پول فانتوم برای سولانا

فانتوم( phantom); کیف پولی تحت وب برای ارز سولانا

این کیف پول، یک کیف پول غیره حضانتی برای سولانا بوده که ما می توانیم آن را به صورت یک افزونه مرورگر اینترنت در دسترس داشته باشیم. میتوانیم از عملکردهای این کیف پول به ذخیره، ارسال، دریافت رمز ارز سولانا به صورت ایمن و آسان نام ببرید.

همچنین ویژگی بارز این کیف پول عبارت است از:

  • پشتیبانی از NFT
  • قابلیت اتصال به لجر
  • در دسترس بودن برای مرورگرهای Edge، کروم، فایرفاکس،Brave

سولونگ (solong)

این کیف پول دارای عملکرد محدود تری نسبت به سایر کیف پول‌های سولانا است. اگرچه می‌توانیم استفاده آسان از آن را یکی از مزیت‌های آن بدانیم. با این کیف پول قادر خواهید بود که به اپلیکیشن های غیرمتمرکز سولانا متصل شوید همچنین این کیف پول به شما کمک می‌کند که برای ذخیره، ارسال و دریافت رمز ارز سولانا و سایر توکن های استاندارد از آن استفاده کنید که تمامی این عملکردها از طریق افزونه مرورگر(Edge,Google,chrome) انجام می پذیرد.

اکسودوس(Exodus)

یک کیف پول چند ارزی که قابلیت نصب بر روی مک،لینوکس،ویندوز،ایفون و اندروید را دارد. شما میتوانید با استفاده از این کیف پول ارز دیجیتال، سولانا را دریافت،ذخیره یا ارسال کنید. همچنین این کیف پول قابلیت استیک با سود 6 درصد را در سال به شما می‌دهد.  از ویژگی‌های خوب این ارز نمایش آنلاین چارت قیمت رمز ارزها است و شما می‌توانید از پشتیبانی 24 ساعته 7روز هفته استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم کیف پول های متنوعی برای سولانا به شما معرفی کنیم. شما خود پس از مطالعه این مقاله می‌توانید با توجه به نیاز خود، بهترین کیف پول سولانا را برای خودتان انتخاب کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. فراموش نکنید که درصورت علاقه‌مندی می‌توانید در دوره ارز دیجیتال حامی سرمایه نیز شرکت کرده و تبدیل به یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار رمزارزها شوید.



source https://hamisarmaye.com/best-solana-wallets/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها