نحوه ورود به متاورس | چگونه وارد متاورس شویم؟

5/5 - (1 امتیاز)

متاورس در اولین بار سال ۱۹۹۲ توسط فردی به نام نیل استفنسون به کار برده شده که  نویسنده رمان های علمی تخیلی بود. متاورس در کل به معنای یک دنیای مجازی است که در بستر دنیای حقیقی وجود دارد. واژه متاورس از دو بخش متا (Meta)به معنای ماورا و  ورس(verse)، یک اشتقاق معکوس از واژه(universe) است. در نتیجه ما این کلمه را به “دنیای ماورای دنیای حقیقی ما “تعریف می‌کنیم. اگر می‌خواهید در مورد نحوه ورود به متاورس، اطلاعات کاملی کسب کنید، تا انتها همراه حامی سرمایه باشید!

چگونه وارد متاورس شویم؟

ممکن است تاکنون این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه باید وارد متاورس شویم؟

برخلاف آنچه شما می‌اندیشید، ورود به متاورس بسیار ساده‌تر و آسان‌تر از آن چیزی است که در ذهن دارید. به طورکلی و خلاصه به دنیایی شبیه‌سازی شده که افراد مختلف می توانند وارد آن شوند و با افراد دیگر تعامل کنند، متاورس گفته می شود. کلمه متاورس در ماه‌های اخیر سرتیتر بسیاری از اخبار در حوزه فناوری را به خود اختصاص داده است. در واقع می توانیم از متاورس به عنوان یک فناوری انقلابی نام ببریم. البته این ایده، یک ایده جدید نیست اما امروزه سر و صدای زیادی به پا کرده و افراد زیادی را به خود جلب کرده.

سوالی که چگونه وارد متاورس شویم ابتدا باید عناوین و مطالبی را برای شما بیان کنیم. ورود به متاورس و خود متاورس یک ارتباط مستقیم با مبحثNFT دارد. معنی واژهNFT توکن غیر قابل معاوضه است. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که فایده‌ی این توکن‌ها چیست؟

  • اعتبار دادن به فایل های مجازی
  • مشخص کردن صاحبان واقعی فایل ها

برای مثال اگر شما یک قطعه موسیقی از یک فیلم را به صورت فایلNFT عرضه کنید، هیچ کس قادر نخواهد بود که از نسخه اصلی آن کپی تهیه کند و در این صورت نسخه های کپی شده از نسخه‌های اصلی فایل قابل شناسایی هستند.

اولین قدم برای ورود به متاورس این است که شما انتخاب درستی داشته باشید.

از مزیت های NFT می توان به:

  • اعتبار دادن به فایل‌های مجازی
  • مشخص کردن صاحبان واقعی فایل‌ها

چگونه وارد متاورس شویم؟

اولین بار متاورس در تاریخ ۲۰۰۳ به وجود آمد. این تاریخ به ما نشان می‌دهد که تاکنون تعداد پروژه‌هایی که از روز تاسیس متاورس ساخته شده بسیار زیاد است.

شما ضمن انتخاب پلتفرمی مناسب، قادر خواهید بود که به راحتی کارهایی مانند:

  • کسب درآمد از طریق متاورس
  • خرید و فروش آیتم ها
  • خرید و فروش دارایی های دیجیتال از جمله NFT
  • ساخت آواتار
  • خرید زمین و همچنین برقراری تعامل با دیگران لذت ببرید

می‌توانیم از محبوب‌ترین پلتفرم‌های متاورس به سندباکس(sand box) و دیسنترالند(decentraland) اشاره کنیم.

یکی از عوامل و معیارهایی که شما باید برای انتخاب متاورس خود در نظر بگیرید میزان محبوبیت متاورس و شهرت آن در میان مردم است. اگر شما به متاورسی وارد شوید که به میزان کافی در میان مردم جا نیفتاده و شهرت به دست نیاورده، بعد از مدتی قادر به فعالیت در آن نخواهید بود و مجبور می‌شوید که مطابق این شرایط آن را ترک کنید، زیرا افراد دیگر در متاورس‌های دیگری مشغول به فعالیت هستند.

یکی دیگر از عواملی که باید در انتخاب متاورس خود به آن دقت کنید  این است که آن متاورس هزینه کمتری برای زمین و آیتم‌ها داشته باشد.

البته ارزانی زمین دلیل نمی‌شود که شما یک متاورس را انتخاب کنید زیرا آینده متاورس هم گزینه‌ای تعیین کننده است و نباید صرفاً به دلیل ارزان بودن آیتم‌ها و زمین به سراغ متاورسی بروید که احتمالاً آینده‌ای نخواهد داشت.

اولین قدم در انتخاب مطلوب، انتخاب پلتفرم مناسب است. ما در این مقاله دو پلتفرم محبوب و مشهور را به شما معرفی کرده‌ایم، یکی از آنها دیسنترالند و دیگری سندباکس بود. درزیر برای شما چگونگی ثبت نام و ورود به این دو پلتفرم را به طور کامل شرح می‌دهیم:

دیسنترالند

برای ورود به این پلتفرم مراحلی را باید طی کنید که در فهرست زیر برای شما عنوان می‌کنیم:

  1. باید وارد سایت دیسنترالند شوید
  2. در این مرحله شما باید روی گزینه start exploring بر روی صفحه اصلی کلیک کنید
  3. در مرحله بعد شما دو گزینه می‌بینید که شامل play as a guest و play using yours wallet می‌شود.
  4. در مرحله چهارم در صورتی که شما گزینه play using your wallet را انتخاب کرده باشید از شما خواسته می‌شود که یکی از سوالات زیر را انتخاب کنید.
  • متامسک(metamask)
  • والت کانکت(walletconnect)
  • فرمتیک والت(formaticwallet)
  1. پس از انجام کلیه مراحل بالا، بازی‌های متاورسی برای شما شروع به بارگذاری می کنند.
  2. اما در صورتی که شما گزینه play as a guest را انتخاب کرده باشید، مستقیم وارد دنیای متاورس خواهید شد.

نحوه ورود به متاورس

سندباکس

برای ورود به پلتفرم سندباکس نیز مانند پلتفرم دیسنترالند باید مراحلی را طی کنید که در فهرست زیر برای شما توضیح داده خواهد شد.

  1. مرحله اول ورود به سایت سندباکس است
  2. در این مرحله شما باید بر روی گزینه‌ی sign in کلیک کنید.
  3. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که وارد کیف پول متامسک(metamask) خود شوید .
  4. شما در این مرحله باید آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.
  5. شما با کلیک بر روی گزینه creat می توانید یک حساب کاربری برای خود درست کنید.
  6. تعیین مرحله شما باید اپلیکیشن Game makerدانلود کرده و آن را نصب کنید.
  7. در مرحله آخر پس از اینکه اپلیکیشنGame maker بر روی سیستم شما اجرا شد می توانید رمز عبور و کلمه کاربری خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

 

مطالعه و ثبت قوانین

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که وارد سایت شده باشید و به قسمت مطالعه و ثبت قوانین برخورد کرده‌اید؛ عموما برخوردی که ما با این گونه اعلان‌ها داریم  این است که بر روی کلمه‌ی تایید کلیک کرده و به راحتی از آن عبور می‌کنیم. اما در متاورس نباید برای ما اینگونه باشد مطالعه قوانین و ثبت آن‌ها می تواند یکی از مهم‌ترین بخش‌های ورو به متاورس باشد.

دنیای متاورس برای ما چیزی خیلی بیشتر از یک نرم افزار یا بازی کامپیوتری است. شما باید این را در نظر داشته باشید که از لحظه ورود به متاورس، وارد دنیا و کشور جدیدی شده‌اید. منطقی است که شما نمی خواهید در کشوری غریبه مجرم شناخته شوید. هر متاورس قانون مخصوص خودش را دارد و به شما توصیه می شود که پیش از آنکه به پلتفرم خود وارد شوید تمام قوانین آن را به طور کامل و با دقت مطالعه کنید. این سبب می‌شود که شما با حضور در متاورس هیچگونه مشکلی برای خود پیش نیاورید در غیر این صورت مطمئناً با مشکلات متنوعی رو به رو خواهید شد.

 

انتخاب کیف پول دیجیتال ارز دیجیتال (crypto wallet)

سومین مرحله در آموزش چگونگی وارد شدن به متاورس این است که شما نیاز به یک کیف پول دیجیتال دارید. اگر شما کیف پول دیجیتالی که توسط NFT و متاورس پشتیبانی می‌شود ندارید، باید یکی از این کیف پول‌های دیجیتال را نصب کنید و برای خود حساب کاربری ایجاد کنید. یکی از بهترین گزینه ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم برای ورود به متاورس از آن استفاده کنید و تحت پشتیبانی خود متاورس و NFT است کیف پول متامسک(metamask) می باشد.

پس از اینکه یک کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب و نصب کرده اید باید دوباره به فضای متاورس باز گردید و در آنجا با توجه به دستورالعمل‌هایی که برای خود انتخاب کرده‌اید، کیف پول دیجیتال خود را به متاورس متصل کنید. این کار سبب می‌شود که شما قادر باشید از تمامی دارایی‌های خودتان در متاورس استفاده کنید.

برای مثال یکی از دارایی‌های شما ممکن است زمینی باشد که آن را خریداری کرده‌اید و این زمین در کیف پول شما ثبت شده پس برای اینکه به آن زمین دسترسی داشته باشید قطعاً به کیف پول خود نیاز خواهید داشت. همچنین یکی دیگر از کاربردهای کیف پول این است که زمانی که شما می خواهید از یک آیتم استفاده کنید، می‌توانید از دارایی‌های درون کیف پول‌تان استفاده کنید.

البته بعضی از متاورس‌ها به شما این امکان را به شما می‌دهند تا بدون استفاده از کیف پول ارز دیجیتال، خود و به صورت کاملا ناشناس از مقداری از خدمات اولیه استفاده کنید.

نحوه استفاده از کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

ما یک نوع دیگر از کیف پول‌های ارز دیجیتال به نام کیف پول‌های کاغذی کیف پول‌های سخت افزاری را در متاورس داریم.

کیف پول کاغذی

در کیف پول کاغذی شما در حقیقت تنها یک تکه کاغذ دارید که آدرس ارز دیجیتال مورد نظر شما بر روی آن به صورت کد QR ایجاد شده است.

کیف پول سخت افزاری

شما برای استفاده از کیف پول های سخت افزاری باید کارهایی را که به صورت فهرست وار در زیر به آنها اشاره شده انجام دهید:

  1. ابتدا باید دستگاه خود را به پورت usb متصل کنید و همزمان برای روشن شدن دستگاه دو کلید را فشار دهید
  2. شما باید عبارت New device که در کامپیوتر وجود دارد با کلید سمت راست دستگاه بزنید
  3. شما می توانید ضمن استفاده از اعداد روی دستگاه رمز عبور خود را به کیف پول سخت افزاری خود واردکنید
  4. در این مرحله کلماتی برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که شما باید آنها را یادداشت کنید.
  5. در این مرحله با وارد کردن این کلمات در کیف پول سخت افزاری خود دستگاه فعال می‌شود.
  6. در مرحله ششم پس از آنکه دستگاه فعال شد، می‌توانید از قسمت manager ارزهای دیجیتالی که مایل به خرید آنها هستید را انتخاب کنید.

 

اتصال کیف پول به بازار مجازی پلتفرم

برای اتصال کیف پول به بازار مجازی پلتفرم باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید

  1. با روش هایی که قبل از توضیح دادیم ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس وارد آن شوید. (شما می توانید در پلتفرم‌های سند باکس و دیسنترالایزد با کمک گرفتن از گزینهMetamask یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.)
  1. پس از کلیک بر روی گزینه Metamask یک پنجره برای شما قابل مشاهده است که در این مرحله باید روی گزینه next که در قسمت چپ و پایین پنجره قرار دارد کلیک کنید.
  2. گزینه بعدی که باید شما روی آن کلیک کنید، گزینه connect است که سبب می شود اتصال کیف پول به پلتفرم شود.
  3. مرحله چهارم زمانی است که شما باید آدرس ایمیل و نام کاربری خود را در باکس های ایجاد شده وارد کنید و سپس گزینه‌ی continue را انتخاب کنید.
  4. مرحله آخر با کلیک بر روی گزینه sign که در قسمت چپ و پایین تصویر نمایش داده می شود روند اتصال کیف پول و پلتفرم را تکمیل کنید.

پس از انجام مراحل بالا، اتصال کیف پول به بازار مجازی پلتفرم به طور کامل انجام شده و شما به راحتی می توانید برای دریافت ارزهای خود از کیف پول دیجیتالی خود استفاده کنید.

خرید ارز دیجیتالی

ممکن است که, این سوال برای شما پیش بیاد که پس از درست کردن کیف پول و اتصال آن به پلتفرم ارز مورد نظر خود را خریداری کنیم برای انجام این کار ابتدا لازم است که شما بتوانید به آدرس های صرافی آنلاین معتبر و در دسترس هستند مراجعه کنید. شما پس از اینکه سایت صرافی های آنلاین وارد شدید باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید.( این قسمت برای صرافی هایی است که شما در ایران می توانید با آنها مبادله ارز دیجیتال را انجام دهید)

  1. حساب کاربری در سایت صرافی مورد نظر.
  2. احراز هویت کردن. منظور از هویت لازم است که شما تمامی اطلاعات شخصی وارد نام و نام خانوادگی شماره های تماس مدارک احزار هویت کارت ملی و همچنین تمامی اطلاعات مربوط به حساب های بانکی و اطلاعات مالی خود را در آن صفحه وارد کنید. (که این احراز هویت در سایت های مختلف صرافی کاملا مشخص است)
  3. شما باید حساب بانکی خود را به صورت ریالی شارژ کنید
  4. در مرحله آخر شما قادر خواهید بود که ارز دیجیتال مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

 

انتقال ارز به کیف پول

در این مرحله شما می‌توانید ارزهایی را که خریداری کرده اید به کیف پول خود انتقال دهید اما برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. شما باید بعد از اینکه کیف پول خودتان را باز کرده اید به دنبال گزینه هایی مانند recieve یا depositباشید.(در کیف پول سخت افزاری هم باید گزینه‌هایی مانند این دو را انتخاب کنید).
  2. مرحله دوم کپی کردن آدرس عمومی است
  3. شما باید وارد سایت صرافی شده و در قسمت کیف پول یا wallet وارد شوید.
  4. شما باید در این قسمت گزینه برداشت یاwithdraw و آن را انتخاب کرده.
  5. در این قسمت نوع دارایی از شما پرسیده می شود و به شما باید روی گزینهcrypto کلیک کنید و پس از ان در خواست،نام ارز دیجیتالی خود را وارد کنید.
  6. در مرحله ششم را باید در شبکه انتقال(transfer network) خود را انتخاب کنید. باید بدانید که ارزهای دیجیتال در شبکه های مختلف انتقال داده می شوند و همچنین هر شبکه کارمزد خاص خود را دارد.
  7. مرحله آخر، تایید نهایی یا بخشی تحت عنوان securety verification است. که مراحل آن در صرافی های مختلف معمولاً متفاوت است. اما یک مرحله یکسان در همه آنها وجود دارد که از شما خواسته می شود کد امنیتی درخواست شده را وارد کنید تا ارز دیجیتال به کیف پولتان ارسال شود.

نکات مهم:

  • یکی از نکات قابل ذکر این است که باید شما دقت کنید آدرس مبدا و مقصد در انتقال ارز دیجیتال به کیف پول شما یکسان باشد.
  • هر صرافی معمولاً کیف پول دیجیتالی اختصاصی مربوط به خود را دارد و به کاربران خود پیشنهاد می‌کند که از آن کیف پول نرم افزاری استفاده کنند که در اسم آنها همان کیف پول های شخص ثالث هستند.

متاورس

ساخت آواتار

ما می توانیم از آواتارها به عنوان ساکنان مجازی متاورس نام ببریم. در حقیقت آواتارها یک نسخه مجازی از کاربرانی هستند که در آن فعالیت می‌کنند و با استفاده از آن می توانند با دنیای مجازی ارتباط برقرار کنند.

برای ساختن آواتارهای سه بعدی می‌توانید از سایت spatial استفاده کنید. بعد از ورود به این وب سایت می توانید یک عکس باکیفیت از خود بگیرید و آن را بارگذاری کنید تا آواتار مربوط به خودتان را ایجاد کند. هر چقدر کیفیت عکس بالاتر باشد، آواتار تولید شده شباهت بیشتری به شما خواهد داشت. شما هم می توانید از اپلیکیشن و هم از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید. شما قادر خواهید بود که تمامی جزئیات در آواتار را مشخص کنید و جنسیت آن را نیز می توانید انتخاب کنید.

 

ورود به متاورس

ورود به دنیای متاورس بسیار سرگرم کننده و می تواند بسیار لذت بخش باشد. برای مثال شما می‌توانید با ورود به دنیای جدید در کنسرت‌ها و رویدادهای مجازی شرکت کنید و همچنین با انجام بازی‌های متاورس بسیار لذت ببرید. احتمالا اولین مکانی که با ورود به متاورس به آن برخورد خواهید کرد، لابی متاورس خواهد بود. در این قسمت شما می توانید سایر کاربرانی که در متاورس فعالیت می کنند را ببینید و با آنها به تعامل بپردازید شما از این مکان قادر خواهید بود که به قسمت‌های دیگر که توسط سازندگان متاورس تعبیه شده است وارد شوید و ماجراجویی را در آن آغاز کنید

شما همچنین می‌توانید روی نقشه پلتفرم خود یک زمین دیجیتالی بخرید و از آن برای رویدادهای مختلف یا اکتشافات ماجراجویی در فضایی مانند فضای متاورس استفاده کنید. زمین‌هایی که در متاورس وجود دارد قابل تبادل هستند و می‌توانید با خرید و فروش آنها سود بدست بیاورید و کسب درآمد کنید.

تعامل با کاربران متاورس

آشنایی  و تعامل با کاربران دیگر در فضای متاورس بسیار مهم و تاثیرگذار است. قطعا تعامل با افراد دیگر علی‌الخصوص افرادی که زمان زیادی در این فضا هستند بسیار در روند پیشرفت شما در این فضا بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب تمام مواردی که برای ورود به متاورس و به‌طورکلی در مورد متاورس نیاز هست بدانید را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و از آن استفاده خوبی برده باشید. درصورتی که به حضور در دنیای ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید و دوست دارید تبدیل به یک تریدر حرفه‌ای شوید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد حامی سرمایه است، در این دوره به‌صورت تضمینی صفر تا صد ارزهای دیجیتال را آموزش خواهید دید.



source https://hamisarmaye.com/how-to-enter-metaverse/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها