توکن لونا و آینده ارز Luna در 2022 | فرق لونا با ترا

به این postامتیاز دهید

بسیاری از سرمایه‌گذاران در حوزه ارز دیجیتال مشغول به کسب درآمد هستند و دست به خرید انواع ارزهای دیجیتال می‌زنند. بازار ارز دیجیتال از تنوع زیادی برخوردار می‌باشد و گاهی انتخاب بین انواع آن کمی دشوار به نظر می‌رسد به همین دلیل شما به عنوان یک معامله‌گر باید بدانید چه ارزی برای خرید و فروش مناسب می‌باشد.این امر با شرکت در کلاس های آموزش ارز دیجیتال در مشهد یا شهر های دیگر برای شما راحت اتفاق می افتد. لونا به عنوان یک ارز دیجیتال جدید توانست در حوزه ارز دیجیتال جز 10 توکن برتر قرار بگیرد و در سال 2021 به صعودی چشمگیر در این حوزه دست پیدا کند. در این مقاله سعی داریم ارز دیجیتال لونا و پروژه ترا به شما معرفی و آینده این ارز را به درستی برای کاربران ترسیم کنیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی شبکه Terra

Terra یک شبکه بلاک‌چین و پلتفرم مخصوص ساخت استیبل کوین می‌باشد که به عنوان یک شبکه مالی غیر متمرکز شناخته می‌شود. شبکه ترا زیربنای استیبل کوین‌ها محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید استیبل کوین‌ها دارای قیمت ثابتی هستند و یک نوع ارز با پشتوانه معرفی می‌شود که نوسانات قیمت‌ها را در بازار دیجیتال کنترل می‌کند. معمولا تمامی استیبل کوین‌ها دارای یک پشتوانه خارجی یا همان ارز فیات هستند، برای مثال استیبل کوین تتر که پشتوانه دلار آمریکا را دارد.

ترا همچنین یک شبکه برای ساخت استیبل کوین محسوب می‌شود که مجموعه‌ای از استیبل کوین‌ها را نیز موجود دارد. شبکه ترا برای پشتوانه ارزهای استیبل خود از توکن لونا استفاده می‌کند که قیمت متغیری دارد. نحوه ارتباط این استیبل کوین‌ها با توکن لونا به نحوی است که لونا پشتوانه‌ای برای تثبیت قیمت استیبل کوین‌ها محسوب می‌شود و در نهایت باعث ایجاد یک استیبل کوین غیر متمرکز می‌شود. پلتفرم ترا توکن خود را با نماد اختصاری LUNA در اختیار کاربران قرر می‌دهد.

ارز لونا Luna توکن

پلتفرم ترا برای تهسیل پرداخت‌های قابل برنامه‌ریزی و همچنین توسعه زیربنای مالی غیر متمرکز از ارز پشتوانه LUNA استفاده می‌کند و LUNA توکن اصلی شبکه ترا محسوب می‌شود. شبکه ترا با استفاده از ساختار دو ارزی توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. شبکه ترا ارزهای متعددی دارد که Terra USD و Terra SDR جز این ارزها می‌باشند. قیمت این ارزها ثابت و معادل ارز فیات می‌باشد. LUNA به عنوان پشتوانه استیبل کوین‌های شبکه ترا شناخته می‌شود به همین دلیل زمانی که قیمت این استیبل کوین‌ها کاهش پیدا می‌کند بر طبق یک فرمول خاص شبکه تعدادی از توکن‌های لونا را می‌سوزاند تا استیبل کوین‌ها به قیمت قبلی خود باز گردند.

زمانی که قیمت این استیبل کوین‌ها افزایش زیادی پیدا کند تعدادی توکن لونا تولید می‌شود تا تعادل قیمتی را ایجاد کند.  تمامی این امور برای تعدیل قیمت ارزها به صورت خودکار انجام می‌شود و برای اولین بار پشتیبانی ارزی به صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود و یک امتیاز عالی برای این شبکه محسوب می‌شود.

نحوه عملکرد شبکه Terra

نحوه عملکرد این شبکه پر طرفدار برای بسیاری از معامله‌گران شفاف نیست. این شبکه ساختار پیچیده‌ای ندارد اما نحوه پشتیبانی از استیبل کوین‌ها در این شبکه برای کاربران واضح نیست. بلاک‌چین ترا با استفاده از فرمول‌های ریاضی و روش‌های خاص سعی می‌کند برای ارزهای خود ثبات قیمتی ایجاد کند و بسیاری از کاربران در نحوه عملکرد این سیستم دچار شک و تردید شده‌اند. ثبات قیمت ارزها در این شبکه به این الگوی دوطرفه وابسته است که در نهایت باعث می‌شود شبکه ترا بتواند تعادل قیمتی را از طریق این روابط پیچیده بین ارزهای خود ایجاد کند.

شبکه ترا دارای دو نوع ارز می‌باشد. ارز اول آن لونا می‌باشد که قیمت متغییری دارد و بر اساس عرضه و تقاضا دچار تغییر قیمت می‌شود. استیبل کوین‌های ترا نوع دوم ارز در این شبکه محسوب می‌شود که چندین مدل هستند و Terra USD  یا Terra EUR جز این استیبل کوین‌ها می‌باشد. این دسته از ارزها قیمت ثابتی دارند و جهت جلوگیری از نوسانات قیمتی ساخته می‌شوند.

برای مثال شما قصد دارید از بلاک‌چین ترا استیبل کوین Terra USD دریافت کنید، با استفاده از یک دلار فیات شما می‌توانید این ارز را از شبکه خریداری کنید و شبکه در مقابل پرداختی به شما 1.1 Terra USD می‌دهد این افزایش قیمت باعث می‌شود در نتیجه کسر هزینه‌ها ارز دیجیتال ترا شما معادل یک دلار باشد. در زمانی که تقاضا برای Terra USD افزایش پیدا می‌کند قیمت آن نیز رشد پیدا می‌کند و در نهایت توازن قیمتی آن از بین می‌رود و در چنین حالتی شبکه ترا از ارز لونا برای تثبیت قیمت استفاده می‌کند و معادل Terra USD ارز لونا سوزانده می‌شود تا قیمت به حالت ثابت خود باز گردد. رابطه بین این دو ارز باعث می‌شود قیمت استیبل کوین‌ها در این شبکه ثابت بماند.

ساختار شبکه ترا یک توازن بین ارزهای خود ایجاد می‌کند که در نهایت باعث می‌شود ارزهای این شبکه از ثبات قیمتی برخوردار باشند. تمامی مراحل برای تثیبت قیمت به صورت خودکار و بدون وابستگی به هیچ موسسه‌ای صورت می‌گیرد که همین باعث می‌شود به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز شناخته شود. تفاوت بین ارزش خالص و ارزش اسمی این ارزها باعث می‌شود که این شبکه درآمدی برای خود داشته باشد. هرچند که شرکت ترا اعلام کرده است تمامی سود به دست آمده از این طریق ذخیره خواهد شد تا برای توسعه شرکت و پرداخت جوایز به کاربران استفاده ‌شود.

ساختار ارزهای دیجیتال ترا

بلاک‌چین ترا از سرعت مناسبی برخوردار است و تمامی تراکنش‌های کاربران حداکثر در عرض 6 ثانیه انجام می‌شود، این سرعت و سهولت در بلاک‌چین ترا به دلیل ساختار آن می‌باشد که از نرم افزار cosmos SDK استفاده می‌کند و تمامی این پلتفرم و ارزهای آن بر پایه همین فناوری هستند. با استفاده از این ساختار ارزهای دیجیتال ترا شبکه بلاک‌چین مستقل خود را ایجاد کرده‌اند که از قراردادهای هوشمند نیز پیروی می‌کند.

این شبکه مانند شبکه‌های موفق دیگر از روش اثبات سهام یا همان POS برای تایید بلاک‌های خود استفاده می‌کند. امتیاز منحصر به فرد این شبکه پیروی از قراردادهای هوشمند می‌باشد به صورتی که شبکه ترا می‌تواند از قراردادهای هوشمند مانند اتریوم پشتیبانی کند. شبکه ترا مانند شبکه‌های دیگر که از فناوری cosmos SDK پیروی می‌کنند تعدادی اعتبار سنج دارد اما تعداد این اعتبار سنج‌ها در مقایسه با شبکه‌های دیگر کمتر است و کار اصلی این اعتبار سنج‌ها نظارت بر تراکنش‌های شبکه می‌باشد که میزان شفافیت آن را تنظیم کند.

لونا چیست

ارز دیجیتال ترا همانطور که ذکر شد دارای چندین استیبل کوین می‌باشد. این استیبل کوین‌ها به دلار آمریکا، وون کره جنوبی، یورو و سایر واحدها مرتبط هستند. Terra USD در حال حاضر یکی از استیبل کوین‌های با ارزش این شبکه شناخته می‌شود. استیبل کوین‌های شبکه ترا از یک روش الگوریتمی برای کنترل عرضه خود استفاد می‌کنند. امنیت بلاکچین ترا با استفاده از الگوریتم اثبات سهام مبتنی بر Tendermint تامین می شود که کاربران دارای توکن لونا، توکن های خود را به عنوان وثیقه برای تایید معاملات استفاده می‌کنند و نسبت به مبلغ سهام لونا ، از شبکه پاداش دریافت می کنند .

تاریخچه ارز Terra

به منظور پذیرش سریع‌تر بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در دنیا دو جوان کار آفرین به اسم‌های Daniel Shin و Do Kwon در سال 2018 اقدام به احداث شرکت Terraform labs کردند. این دو جوان کار آفرین از سابقه کاری خوبی برخودار بودند، Do Kwon مهندس نرم افزار شرکت اپل و مایکروسافت بود و Daniel Shin نیز فعالیت گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف داشته است. به عنوان مثال او شرکت‌هایی مانند Fast Track Asia  و TMON را تاسیس کرده است.  بعد از مدتی فردی به اسم Evan Kereiakes وارد همکاری با این شرکت شد که از سابقه کاری درخشانی برخوردار بود و اکنون به عنوان مدیر تحقیقات مالی در شبکه ترا فعالیت می‌کند.

شرکت Terraform Labs اکنون زیر مجموعه Terra Alliance  محسوب می‌شود و این گروه شامل 15 شرکت تجارت الکترونیک فعال در آسیای شرقی می‌باشد. ترا مجموعا 25 میلیارد دلار حجم تراکنش سالانه و 45 میلیون کاربر را پردازش می‌کند. هدف این پروژه این بود که پرداخت وسیع برای کاربران ایجاد کند و در نهایت بتواند برای اولین بار یک شبکه بلاک‌چین را متفاوت با سایر شبکه‌ها راه‌اندازی کند و همچنین از طریق پشتوانه متفاوت یک شیوه غیرمتمرکز برای پرداخت در بلاک‌چین ایجاد کند.

در آوریل 2019 ( فرودین و اردیبهشت سال 1398) شبکه Terra  برای اولین بار توکن رسمی خود را با نماد اختصاری KWR به بازار عرضه کرد. این توکن یک استیبل کوین محسوب می‌شود که وابسته به واحد وون کره جنوبی می‌باشد و امروزه در برنامه‌های مختلف مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مراسم فروش اولیه ارز دیجیتال لونا صرافی‌هایی مانند Binance  و Huobi در این مراسم شرکت کردند و حدود 32 میلیون دلار سرمایه جمع آوری شد. از مجموع به دست آمده این سرمایه 10 درصد به شرکت Terraform Labs برای توسعه بیشتر اختصاص داده شد و 20 درصد به کسانی که در این پروژه مشارکت داشته بودند اختصاص یافت. در ادامه 20 درصد از این سرمایه به منظور تامین ذخایر ثبات قیمت، 26 درصد برای حامیان پروژه و 4 درصد برای فراهم کردن نقدینگی ابتدایی اختصاص یافت. تاریخچه و سابقه شبکه ترا باعث شده که کاربران زیادی جذب عملکرد آن شوند. همچنین برای کسانی که به دنبال یک شبکه با پشتیبانی قراردادهای هوشمند هستند، ترا می‌تواند گزینه‌ای جذاب به نظر برسد.

پیش درآمدی بر ترا ۲؛ چه اتفاقی برای شبکه ترا و کوین‌های لونا و UST افتاد؟

در این چند وقت اخیر پروژه ترا با شکست بزرگی مواجه شد که تاثیرات گسترده‌ای در پی داشت. اگر اخبار سرمایه‌‌گذاری را دنبال کرده باشید حتما در این چند هفته اخیر نام لونا و شبکه ترا به گوش شما خورده است. شبکه ترا و استیبل کوین معروف آن یعنی Terra USD  یا همان UST در اویل ماه می ( اردیبهشت 1401) دچار یکسری مشکلات شد و در نتیجه این مشکلات توازن قیمتی خود را از دست داد و دیگر با یک دلار آمریکا برابری نمی‌کرد. سقوط این استیبل کوین باعث شد که طی هفت روز کل این شبکه در مرز فروپاشی قرار گیرد. به دلیل مکانیزم استفاده شده در این استیبل کوین و الگوریتم بین UST و لونا و اعمال روش Burn  برای تثبیت قیمت، عرضه لونا به شکل بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرد به طوری که در نتیجه این مکانیزم چند صد میلیون توکن لونا طی چند روز به 6.5 تریلیون عدد رسید و افزایش بیش از حد لونا باعث شد ارزش آن نزدیک به صفر برسد.

طی تمام این اتفاقات بزرگترین ورشکستی بازار کریپتو به وجود آمد و میلیاردها دلار سرمایه از بین رفت و در نهایت بیش از 11 میلیارد توکن UST بدون پشتوانه باقی ماند. وسعت این خرابی و ورشکستگی به حدی بود که امنیت شبکه به خطر افتاد و برای چند روز کلا شبکه تعطیل شد. در نهایت پس از جلسات فراوان مدیران این شبکه برای بازسازی سرمایه راه حل جدیدی رائه دادند.

شبکه ترا 2.0 و ترا کلاسیک چیست؟

در نهایت پس از پیشنهادات فراوان در تاریخ 25 می سال 2022 ( 4 خرداد 1401) مصوبه‌ای با عنوان ( طرح احیای اکو سیستم ترا- شماره دو) برای اجرا تصویب شد. پس از تصویب این پیشنهاد شبکه جدیدی با اسم ترا و ارز بومی لونا ایجاد شد و نام فنی این شبکه Phoenix-1  و نام شبکه آزمایشی آن Pisco-1  می‌باشد. شبکه قبلی در اصل با یک اسم جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد و این شبکه ترا کلاسیک ( Terra Classic Chain)   نامیده می‌شود و تمامی توکن‌های موجود این شبکه پسوند کلاسیک را به خود اضافه کردند. برای مثال LUNA  به عنوان LUNAC  یا همان کلاسیک شناخته می‌شود. دیگر ارزهای ترا نیز حرف  C را دارا هستند.

برخی از صرافی‌ها که اقدام به لیست کردن شبکه جدید و ارزهای آن کرده‌اند از نام LUNA 2  برای توکن شبکه جدید و از LUNA برای ارز شبکه قدیمی استفاده کرده‌اند که سرمایه‌گذارن در هنگام خرید ارز باید به این نکته توجه کنند. شبکه جدید ترا مانند شبکه قبلی تحت حمایت فناوری cosmos SDK و اجماع تندرمینت می‌باشد اما دیگر دارای استیبل کوین بومی نخواهد بود و الگوریتم سوزاندن استیبل کوین‌ها نیز از این شبکه حذف شده است. اولین بلوک شبکه جدید در ساعت 10:30 28 می سال 2022 راه اندازی شد و طبق توزیع توکن‌ها در این شبکه عملکرد آن نیز منحصر به فرد می‌باشد.

کاربران فروانی به دلیل سود 19.5 درصدی و پروتکل انکر جذب شبکه ترا کلاسیک شده بودند و همچنین عملکرد سریع این شبکه و رابط کاربری ساده آن باعث شده بود این شبکه از طرفدار زیادی برخوردار باشد به همین دلیل مجموعه‌ای از توسعه دهندگان با نام “اتحاد سازندگان ترا” تعهد دادند که تمامی این مزایا را در شبکه جدید اعمال کنند.

توکن لونا (Luna) چیست؟

لونا رکن اصلی شبکه ترا محسوب می‌شود و یک ارز دیجیتال بومی می‌باشد. سوزاندن این توکن به ثبات قیمت استیبل کوین‌ها کمک می‌کند و از الگوریتمی خاص پیروی می‌کند. رابطه دلار ترا و ارز لونا مانند رابطه زمین و ماه می‌باشد که برای ثبات و چرخش به یکدیگر نیاز دارند. دارندگان لونا به نحوی در حاکمیت شبکه ترا شریک هستند زیرا حق رای به پیشنهادات این شبکه را دارند و می‌توانند در تغییر ساختار پاداش دهی و دیگر قسمت‌های این شبکه شریک باشند.

 

ایردراپ LUNA چگونه تخصیص و توزیع خواهد شد؟

ترا، توکن بومی خود LUNA را به شبکه جدد ایردراپ خواهد کرد. تعداد توکن لونایی که در شبکه جدید به شما تعلق می‌گیرد به نوع توکن‌هایی که در زنجیره ترا کلاسیک دارید، مدت زمانی که این توکن‌ها را نگهداری می‌کنید و همچنین تعداد توکن‌های قبلی شما بستگی دارد. مدت زمان نگهداری توکن‌های شما در شبکه قبلی مربوط به قبل و بعد فروپاشی این شبکه می‌باشد.

در صورتی ایردارپ لونا برای شما امکان پذیر می‌باشد که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • قبل از زمان فروپاشی شبکه توکن لونا ( شامل مشتقات سهام گذاری) و کمتر از 500.000 توکن a UST ( توکن UST واریز شده در آنکور) داشته باشید.
  • همچنین در زمان فروپاشی شبکه توکن لونا و UST را داشته باشید در این صورت ایردراپ شامل حال شما نیز می‌شود.

شما با مطالعه جدول نهایی توزیع ایردراپ توسط تیم ترا می‌توانید به جزئیات این ایردراپ پی ببرید. طبق این جدول توزیع ایردراپ لونا به نوع، تعداد توکن کیف پول و همچنین مدت زمان نگهداری توکن‌ها در کیف پول بستگی دارد. در مرحله  ایردراپ جنسیس ارز لونا، 1 میلیارد توکن اهدا شد است  و مدیریت استیک کنترل 70 درصد باقیمانده توزیع را به دست می‌گیرد. طبق اعلامیه‌های پیشین 10 درصد از توکن‌ها برای توسعه دهندگان رزرو می‌شود.

کسانی که قبل از فروپاشی لونا توکن داشته‌اند ایردراپ 35 درصدی به آن‌ها تعلق می‌گیرد و دارندگان پس از فروپاشی لونا 10 درصد ایردراپ دریافت می‌کنند. کسانی که ارز UST را قبل از فروپاشی داشته‌اند 10 درصد ایردراپ تعلق می‌گیرد و کسانی که پس از فروپاشی دارندگان UST بودند ایردراپ 15 درصدی تعلق می‌گیرد.

فرق ارز ترا با ارز لونا

ارز ترا یک نوع استیبل کوین محسوب می‌شود و ارزش استیبل کوین به ثبات قیمتی آن در برابر نوسانات بازار می‌باشد. ارز ترا سعی می‌کند نوسانات قیمتی ارزهای معمولی را دور بزند و با به کارگیری آربیتراژ جهت اطمینان از تعادل همیشگی در عرضه و تقاضا، ثبات قیمت خود را حفظ کند. در مقابل لونا یک پشتوانه برای استیبل کوین ترا محسوب می‌شود و نوسانات بازار را به خود جذب می‌کند تا ترا از ثبات قیمت برخوردار شود. در مجموع استیبل‌ کوین‌های ترا  از قیمت ارزهای فیات مانند دلار و یورو پیروی می‌کنند وارز لونا برای مدیریت شبکه بلاک‌چین استفاده می‌شود.

ارز لونا 2 چیست؟

برخلاف شبکه قبلی ترا که اکنون ترا کلاسیک نام دارد، شبکه جدید ترا تنها دارای یک رمز ارز به نام LUNA خواهد بود و عرضه اولیه این توکن یک میلیارد عدد می‌باشد. تورم فعلی شبکه در حال حاضر 13 درصد است وقیمت ارز دیجیتال لونا در حال حاضر 1.66 دلار می‌باشد. ارزش بازار این کوین 1.23 میلیارد دلار می‌باشد و 210 میلیون عدد از توکن‌های این شبکه اکنون در گردش می‌باشد. قیمت لونا کلاسیک نیز در حال حاضر 0.000088 دلار می‌باشد.

 

ارز دیجیتال لونا را از کجا تهیه کنیم؟

اگر قصد خریدن ارز لونا را دارید باید یک صرافی کریپتویی انتخاب کنید. ارز لونا به دلیل محبوبیت زیادی که در بین کاربران داشته است حتی پس از ورشکستگی هنوز صرافی‌ها این ارز را پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید توکن جدید لونا را از تمامی صرافی‌های معتبر خریداری کنید. در بین صرافی‌های خارجی، بایننس یکی از معروف‌ترین صرافی‌ها محسوب می‌شود و شما همچنین می‌توانید این توکن جدید را از صرافی‌های داخل ایران نیز دخریداری کنید. در هنگام خرید ارز دیجیتال خود، به اعتبار صرافی و دیگر ویژگی‌ها از قبیل کارمزد و … توجه کنید.

معرفی کیف پول ارز لونا

برای نگهداری از ارز لونا یا هر ارز دیجیتال دیگر شما نیازمند یک کیف پول هستید. این کیف پول می‌تواند حالت سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد. در هر صورت کیف پول انتخابی شما باید از امنیت بالایی برخوردار باشد چرا که شما دارایی خود را در این کیف پول ذخیره می‌کنید. بر اساس وبسایت terra.money  شما می‌توانید ارز لونا را در این کیف پول‌ها نگهداری کنید.

  • Terra Station

والت رسمی شبکه Terra   که با امکانات گسترده برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی او اس در اختیار کاربران قرار دارد  و در کروم هم نیز قابل دسترس می‌باشد.

  • Mirror Wallet

یک کیف پول بدون پشتوانه  که علاوه بر رمز ارزهای مختلف، از دارایی‌های مبتنی بر پروتکل میرور یا همان mAsset هم پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با دریافت نسخه اندروید یا آی او اس این کیف پول به معامله یا سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بپردازند.

  • Math Wallet

یک والت اینترنتی که از بیش از ۷۰ بلاک چین عمومی مختلف را  پشتیبانی می‌کند. این کیف پول برای سیستم عامل  اندروید و آی او اس عرضه شده و برای مروگرهایی مانند کروم، اج و… نیز قابل دسترس می‌باشد.

  • Ledger Nano X/S

والت‌های سخت افزاری که در مقاله‌های قبلی به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند و استفاده از آن‌ها به کاربرانی توصیه می‌شود که به دنبال بالاترین سطح امنیتی هستند.

  • Oxis

یک کیف پول بدون پشتوانه  دیگر که امکان تبادل مستقیم ارز فیات به کریپتوکارنسی را فراهم می‌کند این کیف پول می‌باشد  و برای استفاده از آن باید در وبسایت app.oxis.com ثبت نام کنید.

رمزارز لونا را در کدام والت نگهداری کنیم؟

شما در انتخاب کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال باید به موارد زیادی توجه کنید و یکی از آن‌ها امنیت کیف پول انتخابی شما می‌باشد. امروزه با گسترش سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال بسیاری از اشخاص به دنبال هک کیف پول و کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران هستند. شما می‌توانید از کیف پول‌های ذکر شده در سایت ترا استفاده کنید که آن‌ها را به شما معرفی کردیم.

چرا رمز ارز لونا سقوط کرد؟

با سقوط قیمت استیبل کوین UST، دارندگانی که ارز لونا را خریداری کرده بودند شروع به نقدینگی کردند، که باعث شد عرضه توکن‌های لونا جهش و قیمت آن سقوط کند. در واقع با حجم زیادی از افراد که سکه ترا را کنار گذاشتند ، مکانیسم تعادل و ثبات قیمت از کار افتاد و هر دو ارز لونا و ترا ورشکست شدند. بر اساس Coinmarketcap، قیمت کوین Terra در 11 می به 0.225 کاهش یافت، بنابراین چیزی که قرار بود یک استیبل کوین باشد و دستخوش نوسانات قیمتی نشود، تنها در چند روز تقریباً 80 درصد از ارزش خود را از دست داد.

در مورد این مکانیسم و الگورتیم تعادل بارها توسط کاربران و دیگر افراد به شرکت انتقاد شده بود، اما صاحبان این شرکت این انتقادات را نادیده گرفتند و تلاشی برای اصلاح این مکانیسم صورت نگرفت. در نهایت این نادیده گرفتن باعث از دست رفتن میلیون‌ها دلار سرمایه و اعتبار شد. بعد از این اتفاق شاهد عواقب گسترده‌ای از جمله از دست رفتن سرمایه، کم رنگ شدن اعتماد کاربران به این شبکه و از بین رفتن اکوسیستم تعادل بودیم که در نهایت سرمایه‌گذاران در تلاش برای جبران این خسارات هستند.

 

آیا شرایط لونا بهبود پیدا می‌کند؟

اقدامات انجام شده برای این ارز شکست خورده بسیار گسترده بوده است. با انجام پروژه ایردراپ و تعهد توسعه دهندگان در جهت احیا ترا امید به بهبود این شبکه وجود دارد. همچنین در شبکه جدید الگوریتم قبلی و روش سوزاندن کاملا کنار گذشته شده است و لونا دیگر مانند توکن قبلی عمل نمی‌کند. تمامی این تغییرات به نحوی در پی اصلاح مشکلات و ایرادات قبلی صورت گرفته است و توسعه دهندگان این شبکه امیدوار هستند تا شرایط را بهبود بخشند، اما این فروپاشی بزرگترین ورشکستگی دنیای کریپتو شناخته می‌شود و بسیاری از افراد اعتماد خود را به شبکه ترا و ارز لونا از دست داده‌اند و حاضر نیستند دوباره در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و برای موسسین این شبکه  جذب اعتماد دوباره کاربران کار راحتی نیست.

آینده ارز لونا

چشم انداز آینده لونا و همچنین نحوه عملکرد آن در زمان حال نشان دهنده سقوط دوباره این ارز می‌باشد چرا که در حال حاضر با از دست رفتن اعتماد کاربران نسبت به این ارز، لونا روند نزولی را پیش گرفته است. این رمز ارز امروزه زیر میانگین متحرک معامله می‌شود که به معنای وجود روند نزولی آن در بازار می‌باشد.

در آینده بلند مدت نیز پیش‌بینی می‌شود این ارز در سطوح پایین قیمتی باقی بماند بر اساس پیش‌بینی توسط صاحب نظران در ادامه سال 2022 قیمت لونا در محدوده 0.0126 دلاری باقی بماند و سال 2023 در محدوده قیمتی 0.0147 سپری کند. این ارز در سال 2024 طبق پیش‌بینی همین روند را پیش می‌گیرد و به حالت اوج خود باز نمی‌گردد. بعد از این فروپاشی بزرگ شبکه ترا زمان زیادی برای جلب اعتماد کاربران و بهبود اوضاع نیاز دارد و پیش‎‌‌بینی می‌شود در آینده پیشرفت خیلی کندی داشته باشذد تا در سال 2025 به نهایت قیمت 0.055 دلار برسد. بسیاری از کاربران بعد از این ورشکستگی بزرگ حاضر به سرمایه‌گذاری دوباره در این شبکه نیستند. با این حال وبسایت DigitalCoinPrice نظر مثبتی به Luna داشته و معتقد است در اوایل سال 2025 بهای آن به 19.81 دلار خواهد رسید.

خرید ارز لونا

اگر علاقه‌مند به خرید ارز لونا می‌باشید می‌توانید این ارز را از صرافی‌های مختلف خریداری کنید. این ارز در حال حاضر توسط بسیاری از صرافی‌ها پشتیبانی می‌شود و در دسترس کاربران است. کافیست برای پیدا کردن صرافی مدنظر خود به سایت CoinMarketCap  مراجعه کنید و ارز لونا را با نماد اختصاری در قسمت جستجو تایپ کنید و در نتیجه تمامی صرافی‌هایی که این ارز را در حال حاضر پشتیبانی می‌کنند برای شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید از آن‌ها ارز لونا را خریداری کنید. کاربران ایرانی به دلیل وجود تحریم‌ها در دسترسی به این صرافی‌ها کمی مشکل دارند به همین دلیل شما می‌توانید از صرافی‌های معتبر داخلی این ارز را خریداری کنید.

صرافی که شما انتخاب می‌کنید باید به راحتی قابل دسترس باشد و همچنین اعتبار بالایی داشته باشد تا در نتیجه بتواند امنیت دارایی شما را تامین کند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود به میزان درصد کارمزد صرافی‌ها نیز دقت داشته باشید. اگر می‌خواهید توسط یک ارز دیجیتال دیگر توکن لونا را خریداری کنید باید کیف پولی داشته باشید که از ارز لونا پشتیبانی کند و سپس توسط ارز دیجیتال خود توکن لونا را خریداری کنید.

فروش ارز لونا

اگر قصد فروش ارز لونا را دارید به راحتی می‌توانید آن را از طریق صرافی‌ها معامله کنید. همچنین از آدرس zimpex می‌توانید اقدام به فروش توکن لونا نمایید.

سوالات متداول توکن لونا

پس از این ورشکستگی عظیم بسیاری از کاربران این شبکه درباره سرمایه خود و نحوه حفظ آن ابزار نگرانی کرده‌اند و دچار ابهاماتی در خصوص این شبکه شده‌اند. آن‌ها برای نگهداری سرمایه خود در این شبکه تردید دارند. در این قسمت به برخی از سوالات پرتکرار کاربران پاسخ می‌دهیم.

آیا توکن‌های لونای ایردراپ شده قابل انتقال و فروش است؟

در حال حاضر به دلیل وجود نوسانات شدید در بازار ترا معامله ارز لونا به کاربران توصیه نمی‌شود چرا که این شبکه راه شفافی در اختیار کاربران قرار نداده است اما با این حال صرافی‌های معتبری همچون بایننس و کوکوین در حال حاضر ارز لونا را معامله می‌کنند.

کلام نهایی

دنیای ارز دیجیتال امروزه بسیار گسترده می‌باشد و طرفدار زیادی دارد. برای شروع فعالیت در این حوزه شما نیازمند آموزش هستید تا بتوانید در خرید و فروش ارزهای دیجیتال بهترین انتخاب را داشته باشید. ریزش شدید توکن لونا نشان دهنده پر ریسک بودن دنیای رمز ارزها می‌باشد. اگر به دنبال خرید این ارز هستید حتما تحقیقات خود را در این حوزه کامل کنید و از متخصصین راهنمایی دریافت کنید. توکن لونا و شبکه ترا بعد از فروپاشی دچار بحران عظیمی شد که بسیاری از کاربران از این شبکه سلب اعتماد کردند. هنوز نمی‌توان قطعی در مورد آینده ارز لونا صحبت کرد چرا که ممکن است عملکرد این ارز برخلاف پیش‌بینی ما باشد. در این مقاله سعی کردیم این توکن پرطرفدار را به کاربران معرفی کنیم و همچنین عوامل سقوط و آینده این ارز را به صورت تخصصی بررسی کنیم.



source https://hamisarmaye.com/luna/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها