نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها

5/5 - (8 امتیاز)

امروزه با پیشرفت حوزه کسب و کار بسیاری از افراد به دنبال راهی جدید برای کسب درآمد می‌باشند و از طریق سرمایه‌گذاری در زمینه‌های متفاوت فعالیت خود را گسترش می‌دهند و در نهایت به سود خوبی دست پیدا می‌کنند. سرمایه‌گذاری در زمینه توکن و ارز دیجیتال در حال حاضر مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.

این دنیای پر رمز و راز با روش‌های مختلف کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌ است. دنیای ارز دیجیتال یک نوع کار و سرگرمی برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود. برای مثال پروژه‌های NFT که بسیار طرفدار دارد و سود زیادی برای کاربران خود در نظر گرفته است. در این مقاله از آکادمی حامی سرمایه پارسیان، برگزار کننده دوره های آموزش ارز دیجیتال در مشهد، سعی داریم از جدیدترین پروژه NFT با نام نواتار (Novatar) رونمایی کنیم و آن را به طور دقیق بررسی کنیم.

NFT چیست؟

فعالیت NFT بر بستر بلاک‌چین اتریوم می‌باشد که در حوزه‌های مختلف گیمینگ، متاورس و کریپتوکارنسی فعالیت می‌کند و پروژهای بسیار جدید و متفاوتی را به دنیای ارز دیجیتال معرفی می‌کند. NFT در واقع مخفف عبارت None-fungible Token می‌باشد که به معنای یک توکن غیر قابل معاوضه است. در واقع توکن غیر قابل معاوضه یا همان NFT  در مقابل fungible Token قرار دارد. توکن قابل معاوضه و غیر قابل معاوضه به چه معنا می‌باشد؟

توکن قابل معاوضه بر خلاف NFT می‌باشد و به راحتی با یکدیگر قابل تعویض هستند برای مثال ارز دیجیتال بیت کوین قابل تعویض است به این معنا که هیچکدام از این کوین‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر تعویض کنید و از لحاظ ارزشی کاملا باهم یکسان هستند درست مانند اسکناس‌های ده هزار تومنی که همه دارای یک ارزش یکسان می‌باشند.

نواتار (Novatar) هویتی جدید در دنیای دیجیتال و NFT

در مقابل بیت کوین و ارزهای دیجیتال قابل تعویض ما NFT  را داریم که غیر قابل تعویض هستند و شما نمی‌توانید آن‌ها با یکدیگر معاوضه کنید چون هرکدام از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارند و با یک توکن دیگر متفاوت هستند. برای مثال شما صاحب  یک قطعه زمین در متاورس هستید، این قطعه زمین را نمی‌توانید با یک زمین دیگر معاوضه کنید چون ارزش آن متفاوت است. دارایی‌های غیر قابل معاوضه می‌توانند یک قطعه زمین دیجیتالی، آیتم‌های یک بازی، آثار هنری و کارت‌های ترید باشند. این دارایی‌ها در دنیای دیجیتال هستند و بسیاری از افراد دارایی خود را برای حفاظت و جلوگیری از سرقت به دنیای دیجیتال انتقال می‌دهند.

NFT  بسیار ارزشمند می‌باشد و گاهی بسیاری از افراد معروف آثار هنری خود را تبدیل به یک توکن غیر قابل معاوضه می‌کنند و این توکن‌ها بسیار ارزشمند محسوب می‌شوند. یکی از دلایلی که باعث شده  NFT بسیار ارزشمند تلقی شود تعداد محدود آن‌ها می‌باشد. هرچقدر تعداد این توکن‌ها کمتر باشد ارزش آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

پروژه‌های معروف NFT

NFT در حال حاضر بسیار طرفدار دارد و پروژه‌های جدیدی را وارد بازار ارز دیجیتال کرده است که هر کدام از این پرو‌ژ‌ه‌ها قابلیت متفاوتی دارند. این پروژه‌ها در دنیای امروزی ما تاثیر گذاشته‌اند و امروزه شاهد تاثیر آن‌ها در دنیای مد، پوشاک و گیمینگ هستیم. برای اینکه بتوانید در دنیای NFT به شکل درست سرمایه‌گذاری کنید نیاز دارید تا با پروژ‌های معروف NFT آشنا شوید.

باشگاه میمون‌های بی‌حوصله  Bored Ape Yacht Club))

این باشگاه دارای 10000 NFT میمون‌های بی‌حوصله است که حالت یک باشگاه دارد. این پروژه در 30 آوریل سال 2021 راه اندازی شد و یکی پروژه‌های معروف NFT محسوب می‌شود. باشگاه میمون‌های بی‌حوصله به یک پروژه قدیمی‌تر NFT شباهت دارد که آز آن به اسم کریپتوپانک یاد می‌شود شباهت این پروژه این است که هر دو معمولا به عنوان تصویر آوتار استفاده می‌شوند. این پروژه مجموعه‌ای از تصاویر میمون‌های کارتونی می‌باشد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

تعداد کل این میمون‌های کارتونی ده هزار عدد می‌باشد و تمامی این میمون‌ها فروخته شده‌اند ولی علاقه‌مندان همچنان می‌توانند این میمون‌ها را از دارندگان در پلتفرم Opensea خریداری کنند. این باشگاه بسیار معروف است و جز پروژه‌های موفق NFT محسوب می‌شود. پیرو این کلکسیون یک پروژه دیگر از NFT رونمایی شد که کلکسیونی جدید از این میمون‌ها می‌باشد که جهش یافته هستند.

باشگاه میمون‌های جهش یافته (Mutant Ape Yacht Club)

از انجایی که پروژه میمون‌های بی‌حوصله مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت به منظور حمایت از کاربران یک مجموعه دیگر از میمون‌ها به اسم میمون‌های جهش یافته وارد بازار NFT شد. در واقع میمون‌ بی‌حوصله در اثر یک سرم جهش زا ایجاد شده‌اند. این پروژه NFT دارای اهداف مهم اقتصادی می‌باشد. مجموع تصاویر میمون‌های جهش یافته 20000 عدد می‌باشد.شما می‌توانید این میمون‌ها را از طریق پلتفرم Opensea دریافت کنید.

باشگاه میمون‌های جهش یافته (Mutant Ape Yacht Club)

نواتار چیست؟

Novatar جدیدترین پروژه NFT محسوب می‌شود که در سال 2021 راه اندازی شده است و به بخش‌ هویت‌های دیجیتال می‌پردازد. پروژه نواتار آواتارهای دیجیتالی ایجاد می‌کند که می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی و همچنین دنیای متاورس برای کسب درآمد استفاده شوند.

نواتار یک هویت جدید در دنیای دیجیتال

شما با استفاده از نواتار می‌توانید یک هویت جدید در دنیای دیجیتال برای خود درست کنید و ماجراجویی زندگی مجازی را در تمام متاورس‌ها تجربه کنید.

بر خلاف پروژه‌های قبلی، نواتار یکسری تصاویر کارتونی را برای فروش به کاربران ایجاد نمی‌کند. در عوض، به کسانی که به NFT  علاقه دارند اجازه می‌دهد تا هویت‌های مجازی منحصر به فرد خریداری کنند و آن را رشد و پرورش دهند. پروژه نواتار به مرور زمان رشد پیدا می‌کند و بالغ می‌شود. در این پلتفرم 25000 آواتار منحصر به فرد به شکل نوزاد  وجود دارد که به عنوان توکن غیر قابل تعویض هستند.

نواتارها یک پروژه جدید محسوب می‌شوند که کاملا منحصر به فرد هستند  و تا کنون هیچکس همانند آن‌ها را اجرا نکرده است. هنگامی که شما نواتار را خریداری می‌کنید به شکل نوزاد هستند و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آن‌ها به بزرگسال تبدیل شوند یا در دوران نوزادی خود بمانند. آوتارها با حالات چهره متفاوت، پوشش متفاوت و رنگ پوست متفاوت هستند و کاملا منحصر به فرد می‌باشند.

نواتار چیست؟

Baby Novatar یا همان نوزاد تازه متولد شده در نواتار دارای 9 ژن اصلی در  DNAخود می‌باشد. برای نواتارهای رشد یافته در واقع 14 ژن کلی وجود دارد که 10 ژن از آن‌ها ضروری محسوب می‌شود و 4 ژن دیگر اختیاری می‌باشند. Novatar امکان ساخت و خرید آواتارهای دگرجنسگرا و همجنسگرا را برای شما نیز فراهم می‌کند.

نوزاد نواتار که دارای 9 ژن اساسی می‌باشد تا بزرگسالی آن‌ها را دارد و از دست نمی‌دهد. بعضی ژن‌ها در بزرگسالی نیز قابل تغییر هستند و بعضی از آن‌ها مانند رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ مو قابل تغییر نیستند.

نواتارها یک آواتار جذاب برای پلتفرم‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و در آینده کاربردی مانند میمون‌های  NFTدارد و شما می‌توانید در فضاهای آفلاین و آنلاین از آن‌ها استفاده کنید.

نواتار چه کاربردی دارد؟

در واقع نواتار یک هویت مجازی برای شما محسوب می‌شود و شما می‌توانید از آن در تمام شبکه‌های اجتماعی و  متاورس استفاده کنید و نشان دهنده هویت مجازی شما می‌باشد.

همچنین شما در رویدادهای آینده نواتار که در حال تشکیل می‌باشد می‌توانید از این هویت مجازی استفاده کنید.

نواتار یک هویت مجازی

توسعه دهندگان حداقل 25000 نواتار را ایجاد کرده‌اند و این نواتارها به عنوان نوزاد تازه متولد شده شروع می‌شوند و به اختیار صاحبشان مراحل بزرگسالی را طی می‌کنند. در بزرگسالی نواتارها می‌توانند حرفه‌ای داشته باشند برای مثال می‌توانند گیمر، بلاگر، پزشک، توسعه دهنده و فضانورد باشند. نوزاد نواتار که بزرگسال می‌شود دیگر نمی‌تواند به دوران نوزادی خود باز گردد. بزرگسالان دارای یکسری ویژگی‌های مشخص می‌باشند و همانند یک بزرگسال واقعی هستند که سبک، حرفه و گرایش جنسی خود را دارند.

نواتار؛ شروع تولید NFT و برنامه هایی برای رشد در فضای مجازی

روش خرید و فروش  نواتار و مدل‌های دیگر NFT

برای خرید فروش انواع NFT ها باید به پلتفرم و وبسایت‌های رسمی خرید و فروش NFT مراجعه کنید. یکی از بهترین وبسایت‌های فعال در حوزه NFT وبسایت Opensea می‌باشد که بیشترین تنوع را در زمینه توکن‌های غیر قابل معاوضه دارد. شما در این پلتفرم می‌توانید به ساخت NFT نیز به صورت رایگان اقدام کنید. شما تمامی پروژه‌های جدید NFT را می‌توانید از Opensea خریداری کنید و برای خریداری این توکن‌ها نیازمند کیف پول اتریوم و ارز دیجیتال اتر هستید. MyEther Wallet   یکی از کیف پول‌های محبوب اتریوم محسوب می‌شود که برای خرید این توکن‌ها مناسب می‌باشد.

کلام‌ نهایی

برای افرادی که علاقه مند به دنیای ارز دیجیتال هستند و به دنبال کسب درآمد از طریق گیمینگ و راه‌‌های سرگرم کننده هستند، NFT یک روش مناسب می‌باشد که شما می‌توانید از طریق گیمینگ و فعالیت‌های مختلف کسب درآمد کنید. در این مقاله سعی کردیم در مورد پروژه جدید NFT  صبحت کنیم. نواتار جدیدترین پروژه NFT  محسوب می‌شود که آینده خوبی در انتظار دارد و با بقیه توکن‌های غیر قابل معاوضه متفاوت است و شیوه‌ای منحصر به فرد را در پیش گرفته است.



source https://hamisarmaye.com/novatar-nft/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022