معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ چیست؟ این سوالی است که ذهن خیلی از افراد را که به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه دارند، درگیر کرده است. بیت کوین در حال حاضر یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و همه به دنبال راهی برای استخراج این ازر دیجیتال گران قیمت هستند. فرآیند استخراج یا همان ماینینگ ارز دیجیتال بسیار پیچیده و پرسود می‌باشد. شاید در اوایل فعالیت بیت کوین ماینرها می‌توانستند‌ با یک سیستم ساده خانگی فرآیند ماینینگ را انجام دهند اما امروزه با توسعه فناوری بلاک‌چین و افزایش تعداد ماینرها کار ماینینگ سخت‌تر و پیچیده‌تر محسوب می‌شود.

وجود یک کارت گرافیک قوی برای ماینرهای ارز دیجیتال یکی از اصلی ترین بخش‌های استخراج محسوب می‌شود. در این مقاله از آکادمی حامی سرمایه ما به معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ می‌پردازیم و به صرفه‌ترین کارت گرافیک برای ماینینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

منظور از استخراج با کارت گرافیک چیست؟

کارت گرافیک که به عنوان GPU شناخته می‌شود قطعه‌ای می‌باشد که بر روی مادربرد سیستم نصب می‌شود و وظیفه اصلی آن رندر کردن و نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایش است. کارت گرافیک سرعت پردازش سیستم را افزایش می‌دهد و باعث افزایش سرعت محاسبات و انجام عملیات بر روی سیستم‌های رایانه‌ای می‌شود. حافظه کارت گرافیک تاثیر زیادی در کارایی و سرعت پردازش سیستم دارد و حافظه کارت گرافیک‌ها می‌تواند از ۱ تا ۱۲ گیگابایت باشد که با توجه به نوع و مدل کارت گرافیک متغیر می‌باشد.

افراد با استفاده از قدرت پردازشی کارت گرافیک معادلات پیچیده ریاضی را حل می‌کنند و در نهایت با تایید تراکنش‌های شبکه ارز دیجیتال پاداش میگیرند، استخراج ارزهای دیجیتال به این صورت انجام می‌گیرد. تراکنش‌های ارز دیجیتال به صورت همتا به همتا و بدون استفاده از هیچگونه واسطه‌ای صورت می‌گیرند. ماینر‌ها به وسیله کامپیوتر‌های خود این تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و توان پردازشی سیستم خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند و معادلات پیچیده ریاضی را حل می‌کنند. فرآیند استخراج زمانبر می‌باشد و نیروی برق زیادی مصرف می‌کند، ماینر‌ها به دلیل قرار دادن پردازش قوی در اختیار شبکه، در نهایت به عنوان پاداش ارز دیجیتال دریافت می‌کنند.

در زمان به وجود آمدن بیت کوین استخراج ارز دیجیتال بین کاربران رواج پیدا کرد و در ابتدا ماینرها برای تایید تراکنش‌ها و انجام معادلات ریاضی از لپ تاپ و کامپیوترهای خانگی خود استفاده می‌کردند اما بعد از مدتی متوجه شدند که با استفاده از کارت گرافیک و پردازنده‌های گرافیکی بهتر می‌توانند استخراج ارز دیجیتال را انجام دهند.

استفاده اصلی کارت گرافیک رندرینگ تصاویر بر روی نمایشگر می‌باشد اما این تنها کاربرد کارت گرافیک نیست. با کارت گرافیک می‌توان فرآیند استخراج ارز دیجیتال را انجام داد. توان پردازشی کارت‌های گرافیک از دیگر دستگاهای مخصوص استخراج کمتر می‌باشد اما کاربران برای استخراج با کارت گرافیک از یک ترفند خاص استفاده می‌کنند و از چند کارت گرافیک به صورت همزمان در یک سیستم کامپیوتری استفاده می‌کنند تا توان پردازش را افزایش دهند و ارزهای دیجیتال را استخراج کنند. با استفاده از این روش مانینگ با کارت گرافیک صورت می‌گیرد.

امروزه بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از دستگاهای تخصصی ای سیک ASIC برای استخراج ارزهای دیجیتال بهتر است اما کارت‌های گرافیک قوی هنوز سودآوری خود را در این زمینه حفظ کرده‌اند و دارای یکسری مزایا هستند که باعث می‌شود همچنان میان ماینر‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار باشند.

بهترین کارت گرافیک برای استخراج ارز دیجیتال

مزایای استحراج با کارت گرافیک

 

تنوع در استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

شما با داشتن پردازنده‌های گرافیکی قوی می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال متعددی را استخراج کنید متاسفانه به دلیل محبوبیت زیاد بیت کوین و استخراج سخت آن انجام عملیات ماینینگ بیت کوین با کارت گرافیک امکان پذیر نمی‌باشد اما ارزهای دیجیتال دیگر را می‌توان به راحتی با سیستم پردازنده‌های گرافیکی قوی استخراج کرد.

مصرف انرژی کمتر

یکی از معایب اصلی دستگاه‌های ماینر مصرف انرژی بسیار زیاد است که در نهایت آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند، شما با استفاده از کارت‌های گرافیکی قوی می‌توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و استخراج ارزهای دیجیتال را به راحتی انجام دهید.

خرید و فروش آسان

بسیاری از افراد که قصد استخراج ارزهای دیجیتال را دارند به سختی می‌توانند دستگاهای ماینر را تهیه کنند چرا که این دستگاها به صورت قاچاق وارد می‌شوند، اما برای استخراج با کارت گرافیک شما به راحتی می‌توانید یک کارت گرافیک با آخرین تکنولوژی را خریداری کنید و یک ریگ ماینینگ برای سیستم خود تهیه کنید. فروش پردازنده‌های گرافیکی بسیار راحت‌تر می‌باشد و بعد از مدتی استفاده شما به راحتی می‌توانید کارت گرافیک سیستم خود را به فروش برسانید.

گارانتی مناسب

از آنجایی که کارت‌های گرافیک به صورت قانونی وارد ایران می‌شوند همگی دارای گارانتی هستند و برای جلب اعتماد مشتری خدمات پس از فروش نیز به مشتریان تعلق می‌گیرد و شما به راحتی می‌توانید دستگاه‌ خود را تعمیر کنید. بیشتر کارت‌های گرافیک موجود در بازار ایران دارای ۳ سال گارانتی معتبر هستند. به همین دلیل کارت گرافیک برای ماینینگ گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ

نکات مهم در هنگام خرید کارت گرافیک

کارت‌های گرافیک زیادی اکنون در بازار وجود دارد که می‌توانید برای استخراج ارز دیجیتال از آن‌ها استفاده کنید اما در هنگام خرید کارت گرافیک در کنار قیمت و قدرت پردازش باید به موارد متعددی توجه کنید. در ابتدای خرید یک کارت گرافیک برای استخراج باید توجه کنید ارز دیجیتالی که برای استخراج در نظر گرفته‌اید چگونه می‌باشد و آیا استخراج آن با کارت گرافیک به صرفه می‌باشد یا خیر.

در مرحله اول به هش ریت شبکه‌ ارزهای دیجیتال توجه کنید.  هش ریت به میزان سختی محاسبات در شبکه بلاک‌چین گفته می‌شود و هرچقدر میزان هش ریت شبکه ارز دیجیتال بالاتر باشد شما به پرادزش قوی‌تری نیازدارید. مدل‌های قدیمی کارت گرافیک از پردازش بالایی برخوردار نیستند. قبل از استخراج یک ارز دیجیتال به میزان هش ریت شبکه آن توجه کنید  و به صورت مرتب این هش ریت را چک کنید تا بتوانید سود بیشتری از فرآیند استخراج بدست آورید. در خرید کارت گرافیک به حافظه آن توجه کنید، کارت‌های گرافیک با حافظه بیشتر از ۸ گیگ برای استخراج ارزهای دیجیتال مناسب‌تر می‌باشند.

در هنگام استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک و دستگاهای ASIC باید به میزان مصرف برق آن‌ها توجه کرد. اکنون هزینه‌ برق و مصرف انرژی در کشور ما افزایش یافته است و همین امر باعث شده استخراج توسط دستگاهای ماینر ASIC همانند قبل سودآوری نداشته باشد، اما ماینینگ توسط کارت گرافیک با مصرف برق کمتر همچنان سودآور می‌باشد. اما برای استخراج ارز دیجیتال توسط کارت گرافیک باید به نکاتی توجه کنید تا میزان مصرف برق را به حداقل برسانید. برای مثال در زمان اوج مصرف استخراج ارزهای دیجیتال را متوقف کنید و در هنگام استخراج از دیگر وسایل برقی استفاده نکنید تا مصرف انرژی برق را به حداقل برسانید.

در هنگام خرید یک کارت گرافیک به قیمت آن باید توجه کرد تا در نهایت بتوانید بهترین کارایی را با بهینه‌ترین قیمت تهیه کنید. در هنگام خرید یک کارت گرافیک باید به هزینه‌های جانبی استخراج از جمله هزینه برق و قیمت تجهیزات توجه کرد تا در نهایت فرآیند استخراج با کمترین هزینه صورت بگیرد و سودآوری مناسبی برای شما داشته باشد. عمر کارت گرافیک و میزان کارایی آن به سیستم خنک کننده و سرعت RAM بستگی دارد به همین دلیل در هنگام خرید کارت گرافیک به این موراد توجه کنید. در سال ۲۰۲۲ بهترین سیستم خنک کننده ساختاری است که از قطعات مسی ایجاد شده باشد.

برخی از ارزهای دیجیتال مانند اتریوم کلاسیک برای استخراج نیاز به حداقل ۳ گیگابایت رم دارد و توصیه ما دستگاهایی است که حجم VRAM ۶ گیگابایت یا بیشتر دارند.

mining gpu

بهترین کارت‌های گرافیک برای استخراج در سال 2022

افراد زیادی برای خرید کارت گرافیک مناسب ماینینگ اطلاعات زیادی ندارند و در خرید کارت گرافیک با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. در این قسمت ما به بررسی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ می‌پردازیم و شش مورد کارت گرافیک مخصوص ماینینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti

3060 ti

جی فورس مدل RTX3060 Ti یک کارت گرافیک مناسب برای ماینینگ شناخته می‌شود و قدرت پردازش آن بسیار بالا می‌باشد. این کارت گرافیک در رده‌ کارت گرافیک‌های پرقدرت قرار می‌گیرد و قیمت آن ۸۰۰ دلار است که نسبت به میزان بازدهی قیمت مناسبی دارد. این کارت گرافیک برای انواع بازی‌ها و همچنین استخراج ارز دیجیتال بسیار مناسب می‌باشد  و فرآیند ماینینگ با کارت گرافیک را برای شما بسیار راحت می‌کند.

این کارت گرافیک مانند هر کارت گرافیک دیگری دارای یکسری مزایا و معایب می‌باشد اما به عنوان یک کارت گرافیک مناسب برای ماینینگ دارای مزایای زیادی است. از مزایا این کارت گرافیک می‌توان به قیمت مناسب آن، هش ریت عالی، مصرف برق 200W  و رم ۸ گیگابایت اشاره کرد. این کارت گرافیک نسبت به پردازش قوی که دارد دارای یک عیب می‌باشد که از پین ۱۲ عددی استفاده کرده است.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2070

rtx 2070

اولین کاربرد این کارت گرافیک برای بازی‌های سنگین کامپیوتری می‌باشد اما در کنار این کاربرد شما می‌توانید برای استخراج ارز دیجیتال از این کارت گرافیک استفاده کنید. هش ریت این کارت گرافیک 36MH  می‌باشد که درآمد قابل توجهی با قدرت ۲۲۵ وات برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر بعد از خرید و استفاد‌ه از این کارت گرافیک قصد فروش آن را داشته باشید به راحتی با قیمتی کاملا مناسب می‌توانید کارت گرافیک خود را به فروش برسانید و سرمایه‌گذاری اولیه خود در این حوزه را جبران کنید.

این کارت گرافیک دارای هش ریت عالی 36MH/s   می‌باشد و دارای یک VRAM ۸ گیگاباتی است و با وجود این امکانات و قدرت پردازش عالی قیمت بسیاری مناسبی دارد. در کنار مزایای عالی این کارت گرافیک باید گفت که کارت گرافیک GeForce RTX 2070 جز نسل‌های قدیمی محسوب می‌شود.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700 XT

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ

می‌توان ارزانترین کارت گرافیک برای ماینینگ را RX 5700 XT در نظر گرفت. این کارت گرافیک با طراحی ۷ نانومتری خود مناسب‌ترین کارت گرافیک برای ماینینگ شناخته می‌شود و در کنار استخراج ارز دیجیتال توان اجرای بازی بر روی p1440 را دارد. اگر در ایران به دنبال بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ هستید که بعد از استفاده بتوانید آن را به راحتی به فروش برسانید، XT       5700   بهترین  گزینه برای شما محسوب می‌شود. قیمت حدودی این کارت گرافیک در ایران حدود ۴۱ میلیون تومان می‌باشد.

مزایای این کارت گرافیک هش ریت 54MH/s  می‌باشد و در کنار آن از یک VRAM ۸ گیگابایتی برخوردار است. مصرف برق این کارت گرافیک 225W   می‌باشد و از لحاظ قیمتی بسیار مناسب است. این کارت گرافیک در کنار مزایای خود متاسفانه از آخرین ویژگی‌های AMD برخوردار نیست.

کارت گرافیک استخراج NVIDIA GeForce RTX 3090

rtx 3090

اگر به عملکرد کارت گرافیک خود زیاد توجه می‌کنید RTX 3090 یک گزینه بسیار مناسب است. اگر برای استخراج قیمت کارت گرافیک برای شما اهمیت ندارد می‌توانید این گزینه را مد نظر خود قرار دهید. افرادی که به دنبال یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت هستید و نیاز به استخراج بالا با مصرف برق کم دارید کارت گرافیک RTX 3090 برای آن‌ها مناسب است. این کارت گرافیک برای گیمینگ نیز بسیار مناسب این و کیفیت 4k  را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این کارت گرافیک دارای هش ریت 121MH/s   می‌باشد، دارای ۲۴ گیگابایت VRAM است و از نظر عملکرد فوق العاده می‌باشد. در کنار این مزایا این کارت گرافیک قیمت بالایی دارد و مصرف برق آن 350W  می‌باشد.

کارت گرافیک  AMD Radeon RX 580 (بهترین کار گرافیک برای ماینینگ)

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ

اگر بحث قیمت کارت گرافیک برای شما اهمیت زیادی دارد ارزان‌ترین کارت گرافیک ماینینگ RX 580 می‌باشد که برای استخراج ارز دیجیتال و گیمینگ بسیار مناسب است. این کارت گرافیک با قیمت پایین دارای یک هش ریت مناسب است و قابلیت زودترین بازگشت سرمایه‌ را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال یک کارت گرافیک با قیمت پایین هستید و می‌خواهید سرمایه شما در کمترین زمان ممکن برگردد RX 580 گزینه بسیار مناسبی است.

این کارت گرافیک دارای مزایایی همچون هش ریت 30MH/s  و VRAM ۸ گیگاباتی است که در عین حال قیمت بسیار مناسبی دارد. تنها عیب این کارت گرافیک استفاده زیاد برق 185W  می‌باشد.

هش ریت RX 580

کارت گرافیک RX 580 از سرعت هش ریت تقریبا ۲۸ الی ۳۴ میلیون هش بر ثانیه برخوردار است و هش ریت این کارت گرافیک در میان مدل‌های مختلف بسیار مناسب می‌باشد. این مدل به صرفه‌ترین کارت گرافیک برای ماینینگ شناخته می‌شود و برای اجرای بازی نیز کاربرد دارد.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER

gtx 1660

این گزینه نسبت به دیگر کارت‌های گرافیک قدرت بالایی ندارد اما برای ماینینگ مناسب می‌باشد. کارت گرافیک GTX 1660 دارای ۶ گیگابایت VRAM می‌باشد و مصرف برق آن ۱۲۵ وات است. با این کارت گرافیک شما می‌توانید هش ریت ۲۶ میلیون در ثانیه به دست آورید. همه این امکانات با قیمتی مناسب در دسترس شما می‌باشد.  کارت گرافیک GTX 1660 دارای هش ریت ۲۶ میلیون هش در ثانیه می‌باشد و دارای یک VRAM ۶ گیگابایتی است که از قیمت مناسبی برخوردار است. متاسفانه در خرید این کارت گرافیک نرخ بازگشت سرمایه کم می‌باشد.

 

کلام نهایی

بسیاری از افراد قادر به خریدن دستگاهای تخصصی ماینینگ نیستند و تلاش دارد به استخراج ارز دیجیتال بپردازند در این مقاله از آکادمی حامی سرمایه ما به معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ پرداختیم و شش مورد از بهترین کارت‌های گرافیک در این حوزه را به شما معرفی کردیم.



source https://hamisarmaye.com/best-gpu-for-mining/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها