بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟

به این postامتیاز دهید

در این روزها بازار ارز دیجیتال خیلی داغ شده است و سرمایه‌گذاران زیادی را به این بازار جذب کرده است. اما یک سؤال بنیادی برای تمام مبتدیانی که قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارند پیش‌ می‌آید. بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت چیست و آیا این حوزه برای سرمایه‌گذاری صرفه اقتصادی دارد؟ خصوصا که شبکه‌های اجتماعی پر از اخبار کذب در مورد ارزهای دیجیتال است. از این رو شناسایی پروژه مناسب برای جلوگیری از کلاهبرداری در این بازار پرریسک امری ضروری به‌حساب می‌آید.

راه شناسایی پروژه‌های مناسب کسب دانش در این زمینه است که ما در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که آیا سرمایه‌گذاری در این بازار پرریسک مناسب است یا خیر. در انتها راهی برای شناسایی عملکرد ارزهای دیجیتال قبل از سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مفهایم ذکر شده با ما در ادامه همراه باشید، همچنین پس از مطالعه مقاله، درصورتی که اهل مشهد هستید، حتما به صفحه آموزش ارز دیجیتال در مشهد نگاهی بیاندازید، این دوره به شما کمک خواهد کرد تا بهترین ارزهای دیجیتال را خودتان شناسایی و با ترید آنها درآمدزایی کنید.

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، خوب یا بد؟

در این بخش قصد داریم به این سؤال پرتکرار پاسخ دهیم که آیا سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، خوب یا بد است و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری چیست؟ اگر نرخ رشد ارزهای دیجیتال را در طولانی مدت بررسی کنید متوجه خواهید شد ارزهای بزرگی مثل بیت‌کوین و اتریوم زمانی ارزش خیلی کمتری داشتند و کسانی که چندین سال پیش بر روی این ارزها سرمایه‌گذاری کردند سود زیادی نصیبشان شده است. برای مثال در زمان نوشتن این مقاله با این که بازار ارز دیجیتال بیت‌کوین با ریزش 70 درصدی مواجه شده است ولی از کمترین قیمت سال 2018 تا به الان 510 درصد رشد داشته است.

همان‌طور که از پاراگراف قبل مشخص است سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال می‌تواند در طولانی‌مدت سودده باشد اما این روی مثبت سکه است. سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال علی‌رغم سود زیاد، می‌تواند پرریسک باشد. از آنجایی که ارز دیجیتال توسط نهادهای حکومتی نظارت نمی‌شوند خطر کلاهبرداری، هک و یا شکست یک پروژه در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاران را تهدید می‌کند. غیر از این موارد نوسانات شدید این بازار ممکن است سرمایه‌گذاران را با ضررهای زیادی همراه کند. پس شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری امری ضروری است.

اما سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای برتر بازار سرمایه‌گذاران را از خطر هک و یا کلاهبرداری و یا شکست در پروژه حفاظت می‌کند؟ جواب خیر است. ممکن است سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای برتر اندکی ریسک نوسانات را کاهش دهد و یا محیط امن‌تری ایجاد کند. اما این خطرات تمامی پول سرمایه‌گذاران را در خطر قرار می‌دهد حتی اگر ارز در رتبه 1 تا 5 بازار ارز دیجیتال قرار داشته باشد. اما راه‌حل چیست؟ برای این که با راه‌حل‌های کاهش ریسک آشنا شوید، در بخش پایانی مفصلاً روی این موضوع بحث کردیم.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت (4 ارز برتر)

در این بخش قصد داریم بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت معرفی کنیم. اما معرفی این ارزها مبنی بر خالی از ریسک بودن آنها نیست. درواقع ارزهای معرفی شده نسبت به بقیه ارزها ریسک کمتری دارند و سرمایه‌گذاری بر روی آنها کمی ایمن‌تر است. اما باید همیشه رفتار ارزی که بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید را رصد کنید و پیشرفت آن را دنبال کنید زیرا هر پروژه‌ای شانس شکست دارد.

‌بیت‌کوین

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال تاریخ است. این ارز دیجیتال به‌صورت غیرمتمرکز است که توسط شخص یا گروهی ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 به وجود آمد. بیت‌کوین یک شبکه همتا به همتا است یعنی انجام تراکنش به‌صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می‌پذیرد. ثبت تراکنش‌ها توسط ماینرهای روی شبکه بیت‌کوین انجام می‌پذیرد و هر ماینر با ثبت تراکنش پاداش دریافت می‌کند. بیت‌کوین در کل 21 میلیون سکه دارد که در حال حاضر حدود 19 میلیون آن استخراج شده است.

بیت‌کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است. از آنجایی که شبکه بیت‌کوین به مرور زمان پاداش ماینرها را کم و همچنین کار ماینینگ با افزایش ماینر‌ها سخت‌تر می‌کند. از این رو این ارز روز به روز کمیاب‌تر خواهد شد و می‌توان آینده درخشانی را برای این ارز متصور بود.

اتریوم

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

اتریوم یک ارز دیجیتال منبع‌باز و غیرمتمرکز است. سکه بومی این ارز دیجیتال ETH نام دارد و در سال 2015 توسط بنیان‌گذارش یعنی Vitalik Buterin به وجود آمد. این ارز دیجیتال همانند بستر و پلتفرم برای راه‌اندازی دیگر ارزهای دیجیتال و همچنین برای ایجاد قراردادهای هوشمند عمل می‌کند. تکنولوژی پشت این ارز دیجیتال رتبه دوم در ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. ویژگی‌های این ارز منحصر به فرد آن را برای سرمایه‌گذاری جذاب می‌کند. بنابراین اتریوم نیز می‌تواند یکی از بهترین ارز دیجیتال باشد که برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

بایننس کوین

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

در رتبه بعدی لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت، بایننس کوین قرار دارد. بایننس بزرگ‌ترین صرافی دنیای ارز دیجیتال است که در سال 2017 راه‌اندازی شد. بنیان‌گذار این صرافی شخصی به نام CZ است. این صرافی فعالیت‌های خود را گسترش داد و زنجیره هوشمند بایننس، آکادمی بایننس، کیف پول مورد اعتماد مثل تراست ولت راه‌اندازی کرد. همه این امکانات از قدرت بلاک‌چین استفاده می‌کنند و سکه بومی این ارز دیجیتال BNB نام دارد. از این رو پیشرفت این بلاک‌چین آن را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است.

کاردانو

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

کاردانو یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر اثبات سهام (POS) است. این ویژگی به این معنی است که این ارز به ماینر برای استخراج نیاز ندارد از این رو این ارز به یک ارز سبز (بدون مصرف برق و ضرر به محیط‌زیست) کار می‌کند. این ارز دیجیتال در خیلی از موارد شبیه اتریوم عمل می‌کند دلیل آن این است که یکی از بنیان‌گذاریان این ارز دیجیتال، از بنیان‌گذاران اتریوم بوده است. از این رو این ارز نیز یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت به‌حساب می‌آید.

نکته مهم پیش از خرید ارز دیجیتال

در بخش قبل ارز دیجیتال‌هایی که برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت مناسب هستند معرفی شدند اما لیست بالا قطعی نیست زیرا در طول تاریخ بوده‌اند ارزهایی که در رتبه‌های برتر بازار بودند اما شکست خوردند و یا کلاهبردار از آب در آمدند. اما راه کم کردن ریسک چیست؟

بهترین راه کم کردن ریسک افزایش اطلاعات و دانش در خصوص این بازار است. دنیای ارزهای دیجیتال بسیار  پرریسک برای سرمایه‌گذاری است و این بازار پر است از ارز بدون پشتوانه و پروژه‌های پانزی که سرمایه‌گذاری برای کسب سود قمار به‌حساب می‌آید. درنتیجه در این بازار پرریسک نباید بدون دانش سرمایه‌گذاری کرد. از این رو آکادمی پارسیان بورس با ارائه به روزترین آموزش‌ها و تکنیک‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین ریسک و بیشترین اطلاعات وارد این بازار مالی شوید و بهترین ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

به شما در دوره جامع آکادمی پارسیان بورس هرآنچه که برای ورود به این دنیای پرریسک نیاز است آموزش داده می‌شود. در این دوره مبانی ارز دیجیتال، بلاک‌چین و تحلیل فاندامنتال برای شناسایی بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و تحلیل تکنیکال برای معاملات کوتاه مدت به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش داده می‌شود.

نتیجه‌گیری

دنیای ارز دیجیتال یک بازار جوان و رو به رشد است و پتانسیل سوددهی زیادی دارد. اما در کنار آن ارزهایی نیز وجود دارند که برای کلاهبرداری ساخته شده‌اند. این وظیفه سرمایه‌گذار است که این ارزها را شناسایی کند. در این مقاله از سری مقالات معرفی ارز دیجیتال، ما چهار ارز دیجیتال که تا به امروز پیشرفت زیادی کرده‌اند را معرفی کردیم، همه‌ی این چهار ارز را می توان در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت قرار داد، اما راه شناسایی بهترین ارز دیجیتال، آموزش مناسب است. بدون آموزش، بازار ارز دیجیتال همانند قمار می‌ماند و احتمال از دست دادن پول و سرمایه خیلی زیاد است. بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری آموزش‌های مربوط به آن را ببینید.



source https://hamisarmaye.com/long-term-investing-crypto/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها