ارز yfi چیست؟ همه چیز در مورد یرن فایننس

5/5 - (1 امتیاز)

ارز دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی امروزه در میان سرمایه‌گذاران از محبوبیت زیادی برخوردار است و صنعت بلاک‌چین روز به روز در حال پیشرفت است. ارز yfi یکی از جدیدترین فناوری‌ها در حوزه کریپتوکارسنی معرفی می‌شود. ارز yft به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز شناخته می‌شود و در بستر دیفای فعالیت می‌کند و مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم می‌باشد.

باتوجه به کاربرد‌ها و مزایایی که ارز yfi به کاربران ارائه می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود این رمز ارز در آینده ارز دیجیتال انقلاب بزرگی ایجاد خواهد کرد.اما ارزیرن فایننس چیست؟ در این مقاله از آکادمی حامی سرمایه ما به معرفی ارز yfi،  بررسی آینده ارز یرن فایننس و جزئیات آن می‌پردازیم.

‏ yfi چیست؟

‏ yfi به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز شناخته می‌شود که در سال ۲۰۲۰ توسط Andre Cronj راه‌ اندازی شد. ارز yfi یا همان    Yearn Finance  توکن  بومی و حاکمیتی Yearn.finance می‌باشد. ارز yfi مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم می‌باشد. ارز yfi بزرگترین توکن‌ مبتنی بر اتریوم شناخته می‌شود و به دلیل تمرکز بر استراتژی‌های تولید خودکار از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. شبکه این رمزارز بسیار کاربرپسند می‌باشد و حتی کسانی که تجربه زیادی در حوزه ارز دیجیتال ندارند می‌توانند به راحتی با این شبکه کار کنند. در واقع Yearn Finance دارای یکسری پروتکل‌هایی می‌باشد که خرید و فروش رمزارزها را راحت‌تر کرده است و بازدهی معامله‌ها را افزایش داده است.

رمزارز yfi در سیستم مالی DeFi فعالیت می‌کند و DeFi یک سیستم مالی غیرمتمرکز می‌باشد. این سیستم مالی بر بستر بلاک‌چین اتریوم می‌باشد و با استفاده از این فناوری امکان اجرای قراردادها و پروتکل‌های هوشمند وجود دارد. ارز yfi در چند وقت اخیر دارای سود فراوانی بوده است و همین موضوع باعث شده بسیاری از معامله‌گران به این رمزارز علاقه‌مند شوند.

ارز یرن فایننس قیمتی بیشتر از بیت کوین را تجربه کرده است و امروزه تبدیل به گران‌ترین رمز ارز بازار تبدیل شده است. در حال حاضر قیمت ارز yfi برابر با تقریبا ۳۰ هزار دلار می‌باشد.   yfi یک پروژه غیرمتمرکز شناخته می‌شود که توجه زیادی از معامله‌گران را به خود جذب کرده است. درواقع هدف کلی این پروژه ساده سازی DeFi می‌باشد.

یونیک فاینانس

معرفی پروتکل‌ها

این رمزارز اکنون پیشرفت چشمگیری را کسب کرده‌است و این پیشرفت به دلیل اقدام‌های سازنده پروژه Yearn finance می‌باشد. سازنده این رمزارز از پروتکل‌هایی استفاده می‌کند که محیط کاربری ساده‌ای برای معامله‌گران ایجاد کرده و سالانه سود حداکثری را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد  Yearn.financ.  یک پروتکل مبتنی بر اتریوم می‌باشد و هدف آن دسترسی کاربران خود به بالاترین بازده در سپرده‌های اتر، استیبل کوین و آلت کوین می‌باشد. اکوسیستم این پروتکل برای از بین بردن مهم‌ترین مسائل پیش روی بازار طراحی شده است و امروزه شهرت زیادی در ارائه بالاترین بازده سالانه APY از رمزارزهای سپرده شده  را دارد. در واقع    Yearn Finance   قصد دارد با استفاده از این پروتکل‌ها و یک اکوسیستم متشکل از قوانین مختلف، سود سالیانه کاربرانی که قصد استفاده از این پلتفرم را دارند افزایش دهد.در ادامه به بررسی این پروتکل‌ها می‌پردازیم.

پروتکل Ytrade Financ

بر اساس این پروتکل کاربران می‌توانند به کمک اهرم ۱۰۰۰ برابری به معامله کوتاه مدت و بلند مدت با استفاده از استیبل کوین‌ها بپردازند.

 پروتکل Yearn Finance

هدف استفاده از این پروتکل کسب بالاترین درصد بازدهی سالانه برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌باشد. برای انجام این کار Yearn Finance  سرمایه کاربران شبکه را به صورت خودکار بین پروتکل‌های مختلف دیفای  مانند  Curve، Aave، Dydx  و  Compound   جابه‌جا می‌کند. در واقع این پروتکل‌های دیفای وظیفه اعطای وام دارند.

پروتکل Yliquidate Finance

بر اساس این پروتکل با استفاده از وام‌‌های پروتکل Aave نقدینگی بودجه فراهم می‌شود.

پروتکل Yswap Exchange

این پروتکل باعث می‌شود کاربران وجوه خود را به صورت دستی به پروتکل‌های DeFi منتقل کنند.

پروتکل Ibrrow Finance

این پروتکل با کمک پروتکل Aave بدهی‌های سایر پروتکل‌ها را توکنیزه می‌کند.

یونیک فایننس

نوسانات قیمتی ارز یرن فایننس

قیمت رمز ارز yfi از قیمت دیگر رمزارزهای پایه تاثیر نمی‌پذیرد و در آینده یرن فایننس تاثیری ندارد. درحالی که دیگر ارزهای دیجیتال پایه از نوسانات قیمتی همدیگر تاثیر می‌پذیرند و به نحوی با یکدیگر همبستگی دارند. بر اساس این قابلیت قیمت این رمز ارز در اثر کاهش سایر کریپتوکارنسی‌ها کاهش پیدا نمی‌کند و سرمایه‌گذاران نسبت به سود سپرده خود مطمن هستند. بیشترین قیمت ارز yfi  از ابتدای رونمایی تا به الان تقریبا ۴۳ هزار دلار بوده است و کمترین قیمت آن رقمی معدل ۷۳۹ دلار بوده است.

دلیل عدم تاثیر پذیری این رمزارز از سایر رمزارزها این است که این رمزارز جز رمزارزهای اصلی محسوب نمی‌شود و در واقع کلید نجات از ضررهای مالی، سرمایه‌گذاری روی رمزارزهای غیر اصلی مانند yfi محسوب می‌شود.

 

ارز yfi چیست؟

پلتفرم Yearn دارای یک توکن بومی به نام yfi می‌باشد و در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این توکن توجه بسیاری از معامله‌گران را به خود جذب کرد به این دلیل که سازنده این توکن بر خلاف دیگر سازندگان ارزهای دیجیتال هیچ توکنی برای شرکت خود در نظر نگرفته بود و همه این توکن بین کاربرانی که در استخرهای نقدینگی مهم سپرده داشتند توزیع شد. عرضه درگردش این توکن در ابتدا ۳۰ هزار بود و بعد از مدتی ۶۶۶۶ کوین دیگر به این مقدار اضافه شد.

ارز yfi قابلیت حکمرانی دارد و دارندگان این توکن می‌توانند درباره توسعه پلتفرم و تغییرات آن تصمیم‌گیری کنند. برای انجام این کار دارندگان باید توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند و بعد از رای‌گیری کوین‌ها به مدت ۳ روز قفل می‌شوند. کسانی که در فرآیند رای گیری شرکت می‌کنند مقداری کارمزد دریافت می‌کنند.

نحوه عملکرد

در پلتفرم یرن فایننس کاربران اجازه دارند ارزهای دیجیتال خود را در انواع ابزارهای سرمایه‌گذاری که به صورت الگوریتمیگ مدیریت می‌شوند سرمایه‌گذاری کنند. ‌پلتفرم یرن فایننس درحال حاضر دارای ۴ ابزار سرمایه‌گذاری می‌باشد. درکنار این ابزارهای سرمایه‌گذاری یرن فایننس دارای محصولی به نام Zap می‌باشد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به ‌پلتفرم‌های مختلف وام مانند Aave  دسترسی داشته باشد. اولین ابزار سرمایه‌گذاری یرن فایننس Valut می‌باشد که تنها محصولی است که ارزها می‌توانند از آن درآمدزایی کنند. Valut به دو مدل Valut 1 و Valut 2 تقسیم می‌شود. که این مدل‌ها در مقدار دریافت کارمزد با یکدیگر تفاوت دارند. Vault 2 به تازگی معرفی شده است و به جای کارمزد برداشت، هزینه مدیریت دریافت می‌کند.

ابزار سرمایه‌گذاری Valut دارای یکسری استخرهای گوناگون می‌باشد که هر کدام از این استخر‌ها دارای یک استراتژی خاص برای بالا بردن بازدهی کاربران در نظر گرفته ‌اند. اعضای مشارکت کننده در پلتفرم یرن می‌توانند استراتژی‌های مورد نظر خود را پیشنهاد دهند.

ابزارهای سرمایه‌گذاری یرن فایننس عبارتند‌ از:

  • ابزار Valuts
  • ابزار Earn
  • ابزار Iron Bank
  • ابزار Experimental

ارز yfi

وجه تمایز Yearn Finance با سایز رمزارزها چیست؟

شاید بسیاری از کاربران سوال داشته باشند که وجه تمایز ارز یرن فایننس چیست؟ یرن فایننس هماهنند پلتفرم‌های لندینگ عمل می‌کند و با استفاده از این فناوری سرمایه‌گذاران می‌توانند هر استیبل کوین ERC20 مانند USDT و دیگر انواع آن را در پروتکل سپرده‌ گذاری کنند و به مقدار آن ارز یرن فایننس دریافت کنند مثل yTUSD. بعد از انجام این مرحله استیبل کوین زیربنایی برای وام‌دهی در دسترس قرار می‌گیرد.

در واقع موضوعی که باعث محبوبیت یرن فایننس شده است این است که به جای قرض دادن استیبل کوین‌ها به هر پروتکلی به طور خودکار توکن‌ها را به پروتکلی که بالاترین بازده را به همراه دارد تغییر می‌دهد تا از این طریق سود کاربران را به حداکثر برساند.

چطور روی ارز دیجیتال یرن فایننس سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال یرن فایننس کاربران دو گزینه پیش رو دارند که می‌توانند هر یک از آن‌ها را انتخاب کنند و ارز yfi بدست آورند.

اگر قصد دارید توکن yfi داشته باشید خیلی راحت می‌توانید این توکن را از صرافی خریداری کنید و سپس دارایی خود را به کیف پول دیجیتال خود منتقل کنید. اگر قصد دارید از طریق خرید این توکن سود به دست بیاورید می‌توانید مستقیما آن را نقد کنید. ارز یرن فایننس در صرافی‌های متمرکز مانند بایننس موجود می‌باشد.

روشی دیگر برای سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال یرن فایننس کشت سود با yfi می‌باشد. در پلتفرم یرن فایننس شما شاهد طیف گسترده‌ای از خدمات کم‌ریسک و پرریسک هستید که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی از خدمات کم‌ریسک Iron Bank می‌باشد که از طریق این روش کاربران می‌توانند از رمزارزهای خود به عنوان وثیقه استفاده کنند و بدون فروش دارایی دیجیتال خود وام دریافت کنند.

برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری پرریسک هستند روش سرمایه‌گذاری Valut مناسب می‌باشد. در این حالت شما باید استراتژی Valut را انتخاب کنید و توکن‌های موردنظر خود را سپرده‌گذاری کنید. در این روش فناوری یرن از طریق تغییر سرمایه و تغییر خودکار بازده شما را به حداکثر می‌رساند. برخلاف سیستم بانکداری سنتی شما هر زمان که بخواهید می‌توانید سرمایه خود را از Valut استخراج کنید.

ارز yearn finance

مزایا

فناوری یرن فایننس تنها دوسال است که به بازار کریپتوکارنسی معرفی شده است اما با وجود این سابقه کم بسیاری از کاربران علاقه‌مند به خرید و فروش ارز یرن فایننس هستند. در این قسمت به مزایای این رمزارز محبوب می‌پردازیم.

افزایش بازدهی

درواقع پلتفرم یرن فایننس یک پلتفرم کاربر‌پسند محسوب می‌شود چرا که توکن‌ها را به پروتکلی می‌دهد که بیشترین بازدهی را برای کاربران خود به همراه دارد و تمام سرمایه‌گذارانی که ارز یرن فایننس را خریداری می‌کنند از بابت سودآوری این رمزارز اطمینان خاطر دارند.

دسترسی ساده

سازنده این پلتفرم از نهایت سادگی استفاده کرده است و استفاده از این پلتفرم بسیار راحت می‌باشد. حتی افرادی که تجربه زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری ندارند به راحتی می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند.

عدم تاثیرپذیری از رمزارزهای پایه

از آنجایی که ارز یرن فایننس یک رمز ارز غیر اصلی محسوب می‌شود هیچ گونه وابستگی به رمزارزهای پایه ندارد و نوسانات قیمت ارزهای پایه بر روی این ارژ تاثیری ندارد. بنابراین سرمایه‌گذاران بابت نوسانات قیمتی این ارز ابراز نگرانی نمی‌کنند.

محدود بودن مقدار عرضه توکن‌های  yfi

همانطور که میدانید هنگامی که تقاضا برای یک محصول بالا می‌رود و عرضه آن پایین می‌باشد قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند. ارز یرن فایننس به دلیل عرضه کم و تقاضای بالا دارای قیمت بالایی می‌باشد و همین باعث می‌شود سود سرمایه‌گذار بیشتر شود.

دسترسی آسان

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های صنعت کریپتوکارنسی دسترسی راحت می‌باشد هرچقدر قابلیت دسترسی به یک شبکه و رمزارز راحت‌تر باشد نقدینگی بیشتری جمع‌آوری خواهد شد.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال yfi چیست؟

ارز yfi بر بستر پروتکل ERC20 اتریوم ساخته شده است و همین دلیل اگر قصد دارید ارز یرن فایننس را در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنید باید کیف پولی انتخاب کنید که از توکن‌های اتریوم ERC20 پشتیبانی کند. شما برای نگهداری از رمزارز یرن فایننس می‌توانید از دو نوع کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بسیار بالایی دارند.

کیف پول سخت‌افزاری Trezor

یکی از مناسب‌ترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری رمزارز یرن فایننس کیف پول Trezor می‌باشد که از تمامی توکن‌های ERC20  پشتیبانی می‌کند. یکی از مزایای این کیف پول این می‌باشد که درصورت گم کردن آن می‌توانید تمامی دارایی خود را بازیابی کنید.

کیف پول سخت‌افزاری   ledger Nano S

یکی از امن‌ترین کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری لجر نانو اس شناخته می‌شود و از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد.

کیف پول‌های رایگان fyi

درصورتی که تمایل دارید از کیف پول‌های رایگان استفاده کنید گزینه MyEtherWallet، MetaMask،و Atomic Wallet در دسترس شما می‌باشد.

کیف پول‌های موبایلی برای اندروید

برای گوشی‌های اندرویدی شما می‌توانید از تراست والت استفاده کنید.

کلام نهایی

بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به خرید رمز ارزی هستند که سوددهی بالایی داشته باشد. ارز yfi امروزه به عنوان یکی از با ارزش‌ترین رمزارزها شناخته می‌شود که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در این مقاله از آکادمی سرمایه ما به معرفی یرن فایننس و ارز بومی این شبکه پرداختیم.



source https://hamisarmaye.com/yfi/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها