آموزش خرید بیت کوین از 0 تا 100

به این postامتیاز دهید

اولین ارز دیجیتال معرفی شده به بازار بیت کوین می‌باشد که برپایه فناوری بلاک‌چین است. این ارز دیجیتال اکنون با گذشت سال‌ها همچنان به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود و بسیاری از افراد به دنبال آموزش خرید بیت کوین هستند. در این مقاله از آکادمی حامی سرمایه، برگزار کننده‌ دوره‌های آموزشی در حوزه ارز دیجیتال، به آموزش خرید بیت کوین می‌پردازیم؛ بنابراین اگر قصد دارید نحوه خرید bitcoin را از صفر تا صد یاد بگیرید، تا انتها همراه ما باشید.

پیش از شروع مقاله لازم می دانیم این نکته را ذکر کنیم که انتخاب زمان مناسب برای خرید بیت کوین بسیار مهم است! اگر فردی در زمان نامناسب به یک رمزارز ورود کند و استراتژی مناسبی نداشته باشد، احتمال زیاد ضرر خواهد کرد! بنابراین ر چنین شرایطی، بهترین کار، شرکت در یک دوره آموزش خوب برای ارز دیجیتال است! حامی سرمایه در همین راستا دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد را برای علاقه مندان به صورت کلاس حضوری در مشهد برگزار می کند!

 

بیت کوین چیست؟

در ابتدا اگر قصد خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال پرطرفدار را دارید باید این ارز دیجیتلل را به خوبی بشناسید تا در نهایت بتوانید در خرید و فروش آن سود خوبی کسب کنید.

بیت کوین اولین کریپتوکارنسی معرفی شده به بازار رمزارزها می‌باشد که از سیستم همتا به همتا استفاده می‌کند و برای پرداخت‌های آنلاین ایجاد شده است. سیستم همتا به همتا به این صورت می‌باشد که بانکداری یا نهاد خاصی از آن پشتیبانی نمی‌کند و تراکنش‌ها بین افراد بدون واسطه صورت می‌گیرد.

بیت کوین توسط ساتوشی ناکاماتو در سال ۲۰۰۸ معرفی بازار شد. سرمایه‌گذاری در بیت کوین و خرید و فروش آن از طریق فرآیند استخراج یا همان ماینینگ صورت‌پذیر است و عرضه آن محدود به ۲۱ میلیون کوین می‌باشد. ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر چیزی به حدود ۱۷۰ میلیارد دلار یا فراتر از آن می‌باشد و به عنوان ‌پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. بیت کوین به صورت دیجیتال خرید و فروش می‌شود و شکل فیزیکی ندارد. شما می‌توانید با روش‌های مختلف به خرید بیت کوین اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در این مورد، لطفا مقاله بیت کوین چیست را مطالعه نمایید!

بیت کوین چیست

 

در ابتدا، لازم است پیش از شروع آموزش خرید بیت کوین، انواع روش های آن را بررسی کنیم.

انواع روش‌های خرید بیت کوین

روش‌های مختلف برای خرید بیت کوین وجود دارد به همین دلیل آموزش خرید بیت کوین امری ضروری محسوب می‌شود. روش‌های مختلف خرید بیت کوین باتوجه به شرایط افراد، قوانین محل سکونت‌ آن‌ها، روابط بین المللی کشورها و دیگر موارد بستگی دارد.

به طور کلی خرید بیت کوین از سه طریق صورت پذیر می‌باشد. گزینه اول خرید از طریق سایت‌ها، گزینه دوم خرید از طریق صرافی‌های آنلاین و گزینه آخر خرید از طریق صرافی‌های شخصی می‌باشد. افراد باید برای خرید بیت کوین به مواردی از جمله محل سکونت، حجم معاملات و هدف خرید توجه کنند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که با چه روشی خرید بیت کوین را انجام دهید باید به یکسری موارد دقت کنید.

برای خرید بیت کوین ابتدا باید شرایط زیر را فراهم کنید و سپس به خرید بیت کوین اقدام کنید. در مرحله اول شما به عنوان یک معامله‌گر باید یک کیف پول دیجیتال آفلاین مناسب تهیه کنید تا بتوانید بیت کوین را در آن ذخیره و نگهداری کنید. دقت داشته باشیر که برای کیف پول دیجیتال خود یک رمز عبور مطمن انتخاب کنید. در مرحله بعدی شما باید یک صرافی معتبر را انتخاب کنید و سپس یک حساب مالی در آن افتتاح کنید. در مرحله آخر شما یک روش پرداخت متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

بعد از انجام تمامی مراحل ذکر شده شما می توانید متناسب با شرایط خود یک روش برای خرید بیت کوین انتخاب کنید.

خرید از سایت

برای خرید بیت کوین می‌توانید به سایت‌های ویژه خرید و فروش این نوع ارزها مراجعه کنید و با پول رایج کشور خود خرید بیت کوین را انجام دهید. دقت داشته باشید که برای این نوع خرید حتما به وبسایت‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید برای مثال وبسایت Localbitcoins.com از جمله سایت‌های معتبر برای خرید بیت کوین محسوب می‌شود و همچنین سایت XML Gold اما معتبرترین این وبسایت‌ها وبسایت لوکال بیت کوینز می‌باشد.

خرید از صرافی‌های آنلاین

یکی از معتبرترین روش‌های خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال صرافی‌های آنلاین هستند. صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال محلی امن برای خرید و فروش بیت کوین محسوب می‌شوند و این صرافی‌ها در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فعال هستند. افراد از طریق مراجعه به سایت این صرافی‌ها می‌توانند به خرید بیت کوین اقدام کنند. این روش خرید در کنار مزایای فراوان دارایی معایبی نیز هست از جمله معایب خرید بیت کوین از این طریق می‌توان به بالا بودن قیمت این ارز دیجیتال و اختلاف قیمتی آن با دیگر روش‌های خرید اشاره کرد.

خرید از صرافی‌‌های شخصی

تعدادی از فروشندگان بیت کوین وجود دارند که از طریق سایت‌های شخصی و خصوصی به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌پردازند. این فروشندگان از طریق کانال‌های تلگرامی به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند  و برای انتخاب این نوع روش خرید کافی است با پیدا کردن یک صرافی شخصی اقدام به خرید این ارز دیجیتال کنید.

برای اینکه بتوانید صرافی‌های معتبر را برای خرید بیت کوین انتخاب کنید می‌توانید بازارچه‌های دیجیتالی را چک کنید و بر اساس میزان اعتبار هر صرافی که در سایت‌ها نوشته شده است به انتخاب صرافی خود و خرید بیت کوین اقدام کنید.

نحوه خرید بیت کوین

آموزش خرید بیت کوین: چگونه بیت کوین بخریم؟

چگونه بیت کوین بخریم و بفروشیم و آموزش خرید بیت کوین برای شروع فعالیت سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی بسیار مهم می‌باشد.

برای خرید بیت کوین شما باید یکسری مراحل را انجام دهید همانطور که گفته شد باید روش خرید بیت کوین خود را از بین سه روش معرفی شده انتخاب کنید اما در ابتدا شما باید از داشتن یک کیف پول آفلاین معتبر اطمینان حاصل کنید همانطور که می‌دانید کیف پول محلی می‌باشد که شما دارایی خود را در آن ذخیره می‌کنید به همین دلیل باید کاملا امن باشد در مرحله بعدی روش خرید خود را انتخاب کنید، آیا قصد دارید از طریق سایت بیت کوین بخرید یا از طریق صرافی. سپس در مرحله بعدی تمامی جزئیات خرید را طی کنید و مرحله آخر پس از خرید بیت کوین آن را به کیف پول دیجیتالی خود انتقال دهید.

bitcoin buying

 

انجام عملیات احراز هویت جهت خرید بیت کوین

در ابتدای ظهور ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن‌ها به دلیل مشخص نبودن هویت فرد، مشکلات و کلاهبرداری‌های زیادی صورت می‌گرفت و به همین دلیل بسیاری از افراد از سرمایه‌گذاری در این حوزه خودداری می‌کردند. همین موضوع باعث شد که فروشندگان ارز دیجیتال سیستمی به نام احراز هویت ایجاد کنند تا از طریق آن مشتریان احراز هویت شوند و تنها با افرادی  که حساب کاربری آن‌ها در صرافی ارز دیجیتال احراز هویت شده معامله کنند. به همین دلیل آموزش احراز هویت جهت خرید بیت کوین از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

احراز هویت در ابتدا به صورت ارسال تصویر از خود، کارت ملی و کارت بانکی مشتری انجام می‌شود اما در ادامه برای اطمینان و امنیت بیشتر مشتریان یک دست نوشته نیز به این لیست اضافه شد که افراد با خط خود نامه‌ای برای انجام احراز هویت بنویسند. احراز هویت ارزهای دیجیتال توسط وبسایت‌ها و صرافی‌های مختلف صورت می‌گیرد  و نحوه احراز هویت بیت کوین در آن‌ها به صورتی است که اطلاعات کاملی از افراد جمع‌آوری می‌شود. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، عکس، مشخصات کارت بانکی، ایمیل، شماره تلفن، آدرس، نامه و … می‌باشد.

از طریق احراز هویت صرافی‌ها و سایت‌ها از حقیقی بودن شخص اطمینان حاصل می‌کنند و خرید و فروش بیت کوین به صورت کاملا ایمن صورت خواهد گرفت. برای ثبت نام و انجام احراز هویت در سایت‌ها شما نیازمند یک فیلترشکن بر روی گوشی خود هستید و بعد از ورود به سایت و انجام ثبت نام یک رمز قوی برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.

بسیاری از افراد همواره سوال دارند که آیا می‌شود بدون انجام احراز هویت به خرید و فروش بیت کوین اقدام کرد؟ در واقع تعدادی از صرافی‌ها و پلفترم‌های معاملاتی وجود دارند که فروش بین کوین را بدون احراز هویت انجام می‌دهند و شما با مراجعه به آن‌ها می‌توانید خرید و فروش بیت کوین را بدون احراز هویت انجام دهید، اما انجام معاملات به صورت محرمانه و بدون احراز هویت باعث می‌شود اعتماد افراد به شما کم شود و ممکن است پولشویی نیز صورت بگیرد، به همین دلیل خرید و فروش بیت کوین با انجام عملیات احراز هویت به کاربران بیشتر توصیه می‌شود.

چگونه بیت کوین بخریم؟

کارمزد خرید و فروش بین کوین در صرافی‌ها

به میزان درصدی که هر شبکه از معاملات شما به منظور ارائه خدمات کسر می‌کند کارمزد گفته می‌شود. اگر قصد داشته باشید در مقدار کم بیت کوین خریداری کنید و بدون آموزش خرید بیت کوین از هر شبکه‌ای برای خرید اقدام کنید ممکن است کارمزد صرافی برای بیت کوین از خود مقدار خریداری شده بیت کوین بیشتر شود. در واقع شما با انتخاب یک شبکه مناسب می‌توانید میزان کارمزد و انتقال بیت کوین به کیف پول خود را کاهش دهید. برای مطلع شدن از میزان هزینه‌ها باید از فی شبکه اطلاع داشته باشید.

چیزی به نام کارمزد در واقع در صرافی‌های ایران وجود ندارد زیرا صرافی‌های ایرانی سود خود را از طریق اختلاف قیمت خرید و فروش دلار دریافت می‌کنند. بعضی از صرافی‌ها قیمت تتر و دلار را پایین اعلام می‌کنند و زمانی که شما قصد معامله دارید ۵ الی ۳۰ درصد از شما به عنوان فی انتقال دریافت می‌کنند.

تمام صرافی‌های ایرانی از سیستم جهانی API استفاده می‌کنند و به همین دلیل حق دریافت کارمزد را ندارند زیرا هیچ بستر و شبکه‌ای برای انتقال پول ندارند و همه این شبکه‌ها به صورت جهانی استفاده می‌شوند و مختص یک کشور نیستند. برای مطلع شدن از نرخ دقیق کارمزد صرافی‌ها باید بدانید صرافی‌های جهانی چه میزان کارمزد دریافت می‌کنند.

صرافی بایننس یکی از صرافی‌های معروف جهانی است که بسیاری از افراد از طریق این صرافی به خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها می‌پردازند با مراجعه به مقاله آموزش ثبت نام در بایننس می‌توانید اطلاعات بیشتری از این صرافی کسب کنید.

کارمزد صرافی بایینس برای خرید و فروش بیت کوین با توجه به نوع شبکه متغیر می‌باشد. به لیست زیر توجه کنید:

  • شبکه BTC مقدار فی ۰.۰۰۱
  • شبکه BEP2 مقدار فی ۰.۰۰۰۰۰۲۸
  • شبکه BEP20 مقدار فی ۰.۰۰۰۰۱۱
  • شبکه ERC20  مقدار فی ۰.۰۰۰۷

شما از طریق جستجو در وبسایت‌های مختلف می‌توانید میزان کارمزد در هر صرافی را با توجه به شبکه مورد نظر پیدا کنید و با انجام یکسری نکات می‌توانید میزان کارمزد پرداختی را به حداقل برسانید. شما با استفاده از شبکه‌های ارزان قیمت می‌توانید فی انتقال را به حداقل برسانید و برای انجام این کار باید کیف پولی انتخاب کنید که شبکه‌های مختلفی از هر ارز را پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول تراست ولت به عنوان یک کیف پول دیجیتال برای نگهداری رمزارزها می‌باشد که محبوبیت زیادی دارد و با استفاده از تراست ولت می‌توانیر خیلی ارزها را در بستر شبکه بایننس یا BEP2 انتقال دهید و کمترین میزان کارمزد به صرافی‌ها پرداخت نمایید.

سوابق خرید و فروش بیت کوین در کجا ذخیره می‌شود؟

یکی از دلایلی که ارزهای دیجیتال و بیت کوین امروزه بسیار پرطرفدار هستند امنیت آن‌ها می‌باشد، افراد بدون استفاده از واسطه و بانکداری‌ها ملی می‌توانند به خرید و فروش بپردازند و این سرمایه‌گذاری به صورت جهانی می‌باشد. شما با استفاده از صرافی‌ها برای خرید و فروش بیت کوین و همچنین کیف پول دیجیتال خود می‌توانید تمامی سوابق مربوط به معاملات خود را ذخیره کنید و از این طریق می‌توانید امنیت معاملات خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در صرافی معاملات سرمایه‌گذاران با جزئیات کامل ثبت می‌شود.

چطور بیت کوین بخریم

 

یکی از سوالات پرتکرار افرادی که به دنبال آموزش خرید بیت کوین هستند این است که آیا می توان این رمزارز را بدون احراز هویت خرید؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

خرید بیت کوین بدون احراز هویت امکان دارد؟

همانطور که گفته شد سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون احراز هویت به خرید و فروش بیت کوین بپردازند اما موضوعی که مطرح می‌شود این است که در صورت عدم احراز هویت اطمینان از معاملات شما کم می‌شود و بسیاری از افراد حاضر نیستند با کسانی که هویت مخفی دارند معامله انجام دهند.

برای خرید بدون احراز هویت شما می‌توانید از روش‌های مستقیم خرید بیت کوین استفاده کنید. روش‌های خرید مستقیم دارای مزایا و معایب مختلفی هستند اما بسیاری از این روش‌های خرید مستقیم در کشور ما قابل دسترس نمی‌باشد.

خرید بیت کوین با پول نقد

ساده‌ترین راه برای خرید بیت کوین که دیگر نیازی به احراز هویت ندارد خرید آن با پول نقد می‌باشد. در این روش شما به صورت مستقیم با فروشنده در ارتباط هستید و به ازای مبلغی که پرداخت می‌کند به کیف پول دیجیتال شما بیت کوین انتقال پیدا می‌کند. برای خرید بیت کوین در مرحله اول شما یه یک کیف پول دیجیتال احتیاج دارید که بیت کوین را پشتیبانی کند. خرید بیت کوین با پول نقد دارای یکسری محدودیت‌ها می‌باشد و ممکن است نتوانید فردی را پیدا کنید که در ازای دریافت پول نقد بیت کوین به فروش برساند. برای تریدرهای حرفه‌ای خرید بیت کوین با پول نقد بسیار دشوار می‌باشد زیرا مدت زمان لازم برای خرید با این روش زیاد است و وقت زیادی را از معامله‌گران می‌گیرد.

خرید بیت کوین از طریق بازار همتا به همتا بدون احراز هویت

بازارهای همتا به همتا که برخی از صرافی‌ها پیشنهاد می‌دهند تا حدودی امکان خرید بیت کوین بدون احراز هویت را فراهم می‌کنند. خرید بیت کوین بدون احراز هویت با استفاده از پلتفرم‌های این صرافی‌ها امکان پذیر می‌باشد. در این نوع خرید واسطه از میان معامله حذف می‌شود و شما به راحتی می‌توانید بدون نیاز به هیچ‌گونه واسطه‌ای به خرید و فروش بیت کوین بپردازید. پلتفرم‌هایی مانند لوکال بیت کوینز به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون واسطه به خرید و فروش بیت کوین بپردازند.

کارت‌های پیش پرداخت

با استفاده از کارت‌های پیش پرداخت می‌توانید ارز دیجیتال موردنظر خود را بدون عملیات احراز هویت خریداری کنید. کارت‌های پیش پرداخت در میان مردم محبوبیت زیادی ندارند و وقت زیادی را برای خرید می‌گیرند و هزینه تراکنش آن‌ها نیز بالا می‌باشد.

خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال بدون احراز هویت

بهترین راه برای خرید بیت کوین بدون نیاز به احراز هویت به خصوص برای ما ایرانی‌ها استفاده از صرافی‌هایی می‌باشد که خرید و فروش بدون احراز هویت انجام می‌دهند. معمولا این نوع خرید و فروش بدون احراز هویت دارای ریسک بالاتری می‌باشد. در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال خرید بیت کوین بدون احراز هویت با ارز فیات غیرممکن می‌باشد و این راه زیاد نیز توصیه نمی‌شود. صرافی‌هایی وجود دارند که امکان خرید بین کوین را بدون احراز هویت فراهم کرده‌اند.

صرافی Switchere

طبق نظر سنجی کاربران صرافی Switchere یکی از بهترین صرافی‌هایی می‌باشد که امکان خرید بین کوین را بدون احراز هویت برای کاربران فراهم کرده است این صرافی دارای مجوزهای لازم برای ایجاد کیف پول آنلاین و خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد و همین مسئله باعث شده است که کاربران از این صرافی برای خرید بیت کوین بدون احراز هویت استفاده کنند.

the bitcoin buying

 

در ادامه این آموزش خرید بیت کوین، به نکات کلیدی این فرایند می پردازیم.

هنگام خرید بیت کوین به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه به دلیل محبوبیت زیاد بیت کوین شما می‌توانید این رمزارز را به روش‌های مختلف خریداری کنید. گروهای تلگرامی و فروشنده‌های شخصی می‌توانند این رمزارز را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند اما هنگام خرید بیت کوین باید به نکات مختلفی توجه کنید و به همین دلیل آموزش خرید بیت کوین امری ضروری محسوب می‌شود.

باتوجه به تراکنش‌های نیمه‌ناشناس بیت کوین، خرید این ارز دیجیتال از روش‌هایی که شناخت کاملی از اطمینان آن ندارید بسیار پرریسک محسوب می‌شود و در صورت متحمل شدن ضرر پیگیری آن بسیار سخت می‌باشد. در ایران به واسطه صرافی ایرانی شما می‌توانید با کارت بانکی خود به صورت مستقیم به خرید بیت کوین اقدام کنید. برای خرید بیت کوین باید به یکسری نکات مهم توجه کنید که در این قسمت به بررسی نکات مهم خرید بیت کوین می‌پردازیم.

نصب کیف پول بیت کوین

در مرحله اول شما نیاز به یک مکان امن برای نگهداری دارایی خود هستید. برای نگهداری بیت کوین باید یک کیف پول دیجیتال برای گوشی یا لپ تاپ خود نصب کنید تا با استفاده از کیف پول بتوانید بیت کوین را نگهداری و ذخیره کنید. با کیف پول دیجیتال شما می‌توانید بیت کوین را ذخیر و ارسال کنید.

کیف پول‌ ارزهای دیجیتال امروزه بسیار متعدد هستند و شما نمی‌توانید بدون اطلاعات کافی به نصب هر کیف پولی اقدام کنید. کیف پول‌ها به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود هستند. در مرحله اول از امنیت کیف پول مدنظر خود اطمینان حاصل کنید برای مثال نرم‌افزار تراست والت از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد.

از امنیت معاملات خود اطمینان حاصل کنید

دنیای ارز دیجیتال کاملا غیرمتمرکز می‌باشد و شما باید دارایی خود را بدون هیچ واسطه‌ای مدیریت و نگهداری کنید. تراکنش‌های بیت کوین به صورت نیمه‌ناشناس و برگشت ناپذیر هستند به همین دلیل باید بسیار در معاملات خود دقت کنید. اگر موارد امنیتی را به درستی رعایت نکنید دچار ضرر سنگینی خواهید شد. توجه داشته باشید برای اجرای امنیت لازم حتما از کیف پول خود نسخه پشتیبانی یا بک آپ دریافت کنید. با داشتن نسخه پشتیبانی می‌توانید در صورت وقوع هرگونه مشکل و یا سرقت می‌توانید دارایی خود را به راحتی بازیابی کنید.

پیدا کردن صرافی معتبر بیت کوین

همانطور که ذکر شد در ابتدا باید محلی برای ذخیره‌سازی دارایی خود انتخاب کنید و سپس به خرید و فروش بیت کوین اقدام کنید. شما می‌توانید هم از افراد حقیقی و هم از طریق سایت‌ صرافی‌های معتبر به خرید بیت کوین اقدام کنید. به دلیل کلاهبرداری‌های زیاد در این حوزه پیشنهاد می‌شود از صرافی‌های معتبر بیت کوین را خریداری کنید. یکی از مطمن‌ترین صرافی‌های موجود در حوزه ارز دیجیتال می‌توان به صرافی بایننس اشاره کرد.

purchase bitcoin

حداقل با چه قدر پول می‌توان اقدام به خریداری بیت کوین کرد؟

فرض کنیم آموزش خرید بیت کوین را کامل طی کرده و به نحوه خرید بیت کوین مسلط هستیم، حال حداقل با چه مقدار پول می توانیم این کار را انجام دهیم؟ بسیاری از سرمایه‌گذاران برای شروع سرمایه‌گذاری خود این سوال را دارند که با چقدر پول می‌توان به خرید بیت کوین اقدام کرد، زیرا بسیاری از افراد برای شروع فعالیت خود سرمایه زیادی ندارند و به همین دلیل از سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال و بیت کوین منصرف می‌شوند.

درحال حاضر بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می‌شود و قیمت آن بسیار بالا می‌باشد. هنگامی که یک واحد بیت کوین را تبدیل به پول خود می‌کنیم به رقم عجیبی می‌رسیم و مشخص می‌شود که کمتر کسی در دنیا می‌تواند یک واحد بیت کوین را خریداری کند زیرا قیمت آن نجومی است.

با این محاسبه دو راه باقی می‌ماند، راه اول این است که از سرمایه‌گذاری بیت کوین منصرف شویم به این نتیجه برسیم که بیت کوین فقط برای افراد ثروتمند می‌باشد اما راه دوم برای همه افراد پیشنهاد بهتری می‌باشد. زیرا ما می‌توانیم بیت کوین را به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کنیم تا امکان خرید آن برای همه افراد فراهم شود.

یک واحد بیت کوین قیمت بسیار نجومی دارد و حداقل میزان سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین خرید یک واحد بیت کوین نیست و شما می‌توانید یک واحد را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. هر یک واحد بیت کوین را در شبکه بلاک‌چین می‌توان به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کرد.

بیت کوین از نظر قوانین شبکه بلاک‌چین براساس صد میلیون واحد کوچک تحت عنوان سازنده آن ساخته شده است و ما قادر خواهیم بود که حداقل میزان خرید بیت کوین را به اندازه ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ داشته باشیم. با در نظر گرفتن یک محاسبه کلی و قیمت روز بیت کوین و تبدیل آن به ریال می‌توانیم متوجه شویم که با مقدار پول خیلی کمی ما قادر به سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین هستیم.

نحوه خرید bitcoin

بهترین زمان خرید بیت کوین

پیش از ورود به حوزه سرمایه‌گذاری بیت کوین باید از اهمیت آموزش خرید بیت کوین غافل نشوید زیرا داشتن دانش و آگاهی کافی در بازارهای مالی کلید موفقیت سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. بیت کوین نخستین و موفق‌ترین ارز دیجیتال دنیا می‌باشد اما در عین حال دارای ریسک زیادی است به طوری که اگر معامله‌گران بدون آموزش کافی وارد این حوزه شوند دستخوش ضررات سنگینی خواهند شد.

یکی از مواردی که بر سود و ضرر سرمایه‌گذاران تاثیر می‌گذارد زمان خرید و فروش بیت کوین می‌باشد. درواقع زمان خرید و فروش بیت کوین نشان‌دهنده استراتژی سرمایه‌گذار می‌باشد و سرمایه‌گذاران هر یک دارای یک سبک برای خرید و فروش می‌باشند. درک بهتر از زمان خرید بیت کوین به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که استراتژی خود را به سطح بالاتری ارتقا بدهند. چند استراتژی متفاوت برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد که هر معامله‌گر با توجه به سبک خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

استراتژی خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا

زمان مناسب ورود به بازار و خروج از آن تاثیر بسیاری در سودآوری شما خواهد داشت، یکی از استراتژی‌هایی که امروزه در بازار خرید و فروش بیت کوین مرسوم است خرید در زمان ریزش بازار و فروش آن در زمان رشد بازار می‌باشد. این روش توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد و از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد، اما معامله بیت کوین همیشه با این استراتژی سودآور نیست و شما بر اساس تحلیل بازار می‌توانید به درست بودن این استراتژی پی‌ببرید.

معاملات روزانه و لحظه‌ای بیت کوین

بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری طولانی مدت نیستند و قصد دارند روزانه معاملات خود را انجام دهند. معاملات روزانه محبوبیت زیادی دارند و سرمایه‌گذاران با نوسان‌گیری بازار سعی می‌کنند در طول روز بیت کوین خرید و فروش کنند و سودآوری داشته باشند.

با انتخاب استراتژی معامله‌گری خود می‌توانید بهترین زمان برای خرید و فروش را براساس وضعیت بازار مشخص کنید و به خرید و فروش بیت کوین بپردازید.

کلام نهایی

بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال در بازار می‌باشد که توسط ساتوشی ناکاماتو طراحی و به بازار معرفی شده است. بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می‌شود و همواره سرمایه‌گذاران بسیاری علاقه‌مند به خرید و فروش بیت کوین هستند. آموزش خرید بیت کوین و اینکه چگونه باید بیت کوین بخریم امری بسیار ضروری برای سرمایه‌گذاری در این حوزه محسوب می‌شود. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به آموزش خرید بیت کوین پرداختیم.



source https://hamisarmaye.com/how-to-buy-bitcoin/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها