ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟ همه چیز در مورد BTC

به این postامتیاز دهید

بیت کوین چیست؟ این جزو اولین سوالاتی است که برای افراد تازه‌وارد ارز دیجیتال پیش می‌آید. سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال یک روش بسیار محبوب در میان سرمایه‌گذاران است. ارز دیجیتال معادل فارسی آن رمزارز می‌باشد و در حال حاضر ارزهای دیجیتال را می‌توان جایگزین ارزهای رایج دانست. اولین رمزارز معرفی شده به بازار بیت کوین می‌باشد که رشد بسیاری داشته است و بعد از رشد فراوان این رمزارز، ارزهای دیجیتال متعددی به بازار معرفی شد. درحال حاضر ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند و هرکدام از این ارزهای دیجیتال کاربرد خاصی دارند. ارزهای دیجیتال به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد مورد استقبال بسیاری از افراد جهان قرار گرفته است. در این مقاله از آکادمی حامی سرمایه به سوال بیت کوین چیست و توضیح کلی درمورد ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و بروز مشکلاتی مانند اعتماد به شخص ثالث و دوباره خرج کردن پول عده‌ای به این فکر افتادند که روش جدیدی از معاملات را به بازار معرفی کنند. در این روش ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزین پول‌های رایج به بازار معرفی شد. ارزهای دیجیتال نمونه‌ای از اسکانس‌های دیجیتال می‌باشند که ماهیت فیزیکی ندارند و دارای ویژگی غیرمتمرکز می‌باشند. غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال به این معنا می‌باشد که هیچ نهاد یا بانکداری خاصی از این ارزهای پشتیبانی نمی‌کند و ارزهای دیجیتال بدون واسطه فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

ارزهای دیجیتال وجود خارجی ندارند و تنها در فضای اینترنتی قابل معامله می‌باشند. نهاد سازنده این ارزهای دیجیتال مشخص نمی‌باشد. مهم‌ترین موضوعی که باعث شده افراد از ارزهای دیجیتال استقبال کنند امنیت بالای آن‌ها می‌باشد. ارزهای دیجیتال براساس علم رمزنگاری ایجاد شده‌اند و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارند. ارزهای دیجیتال قدرت نقدشوندگی زیادی در بازار دارند.  ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز در بستر شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کنند. در حال حاضر صدها نوع ارز دیجیتال وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها بیت کوین، ریپل، اتریوم و لایت کوین می‌باشد.

انجام معاملات ارزهای دیجیتال ساده و در عین حال ایمن می‌باشد. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران اطلاعات خود را ارائه می‌دهند و سپس این اطلاعات توسط ماینرها بررسی می‌شود. پس از تایید صحت اطلاعات ماینرها به استخراج ارزهای دیجیتال اقدام می‌کنند. لازم به ذکر می‌باشد که فرآیند استخراج ارز دیجیتال سخت می‌باشد و توسط یکسری افراد که این وظیفه را بر عهده دارند با دستگاهای مخصوص صورت می‌گیرد،به این  افراد ماینر گفته می‌شود. پس از ثبت رمز مربوطه و تولید ارز دیجیتال اطلاعات آن تغییر ناپذیر می‌باشد. اطلاعات شبکه ارزهای دیجیتال توسط هش به یکدیگر متصل می‌شوند. بلاک‌های شبکه بلاک‌چین به صورت مجزا می‌باشند و توسط هش به یکدیگر متصل می‌شوند. شبکه بلاک‌چین از بلاک‌های مختلفی تشکیل شده است و مانند یک شبکه درختی می‌باشد که غیرقابل نفوذ و تغییر می‌باشد.

ارزهای دیجیتال پول‌هایی با امنیت بسیار زیاد می‌باشند و کاربردهای زیادی در حال حاضر دارند. با پول‌های دیجیتال شما می‌توانید به خرید اینترنتی بپردازید. هدف تولید ارزهای دیجیتال تهسیل در پرداخت‌های اینترنتی می‌باشد، ارزهای دیجیتال مانند پول‌های واقعی در معاملات مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در حال حاضر بسیاری از سایت‌های بزرگ‌ دنیا، اپلیکیشن‌های موبایلی و آنلاین شاپ‌ها امکان خرید و فروش اینترنتی با ارزهای دیجیتال را به روش‌های پرداخت خود اضافه نمودند.

با ارزهای دیجیتال شما به راحتی می‌توانید در سطح بین المللی به معامله بپردازید. ارزهای دیجیتال به کشور خاصی متعلق نیستند و به عنوان یک واحد پول بین المللی شناخته می‌شوند. با ارزهای دیجیتال شما می‌توانید از هر نقطه جهان به معاملات بدون محدودیت مرزی بپردازید. بسیاری از افراد به دلیل سیستم بانکداری‌های سنتی برای انتقال و معامله دارایی خود دچار محدودیت هستند و نمی‌توانند در یک مدت زمان کم مبلغ زیادی پول را جابه جا کنند. با استفاده از ارزهای دیجیتال می‌توانید به معامله با هرمیزان پول بپردازید. رمزارزها چون وجود خارجی ندارند بهترین انتخاب برای معاملات با ارزش‌های بالا و حجم سنگین پول هستند.

در بسیاری از معاملات که هزینه جا به جایی پول فیزیکی زیاد می‌باشد شما می‌توانید از ارزهای دیجیتال به راحتی استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین کاربرد ارزهای دیجیتال دور زدن تحریم‌ها می‌باشد. رمزارزها به این دلیل از اهمیت زیادی برخوردارند که ارزش خود را حفظ می‌کنند و بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی برای حفظ ارزش دارایی خود و افزایش آن در مرور زمان به سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

برای کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد دنیای ارز دیجیتال، مقاله ارز دیجیتال چیست را مطالعه نمایید.

حال که متوجه شدید ارز دیجیتال چیست، رمان پاسخ به پرسش اصلی، یعنی بیت کوین چیست فرا رسیده است!

bitcoin چیست

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟ این سوال ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. تعریف‌های مختلفی از بیت کوین وجود دارد، اما همه این تعریف‌ها درست نمی‌باشد. بیت کوین به عنوان یک ارز جایگزین و یک سیستم مالی موازی محسوب می‌شود . بیت کوین اولین ارز دیجیتال معرفی شده به بازار می‌باشد و مانند پول رایج کشورها می‌باشد. کارکرد اصلی بیت کوین انجام تبادلات مالی بین افراد می‌باشد که مانند دلار آمریکا است.

بین بیت کوین و دلار آمریکا تفاوت زیادی وجود دارد. مهم‌ترین این تفاوت‌ها این می‌باشد که بیت کوین توسط دولت‌ها و نهادهای مالی ایجاد نشده است و دارای پشتوانه خاصی نمی‌باشد. بیت کوین توسط یک الگوریتم ریاضی در شبکه بلاک‌چین تولید می‌شود. وظیفه ثبت و نگهداری تراکنش‌های این ارز دیجیتال بر عهده دستگاه‌های محاسباتی می‌باشد که وظیفه تولید این ارز دیجیتال را بر عهده دارند.

الگوریتم موجود در بیت کوین براساس علم رمزنگاری شده می‌باشد که امنیت شبکه را فراهم می‌کند و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. بیت کوین معاملات خود را به صورت نیمه ناشناس انجام می‌دهد و همه کاربران به جزئیات اطلاعات تراکنش‌ها دسترسی کامل دارند.

بیت کوین اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاماتو به بازار معرفی شد و در سال ۲۰۰۹ استخراج سکه‌های آن آغاز شد. بیت کوین براساس الگوریتم اثبات کار در شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کند و ماینرها به استخراج این ارز گرانبها می‌پردازند. در طول زمان بیت کوین شاهد رشد فراوانی بوده است و اکنون به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می‌شود. بیت کوین با نماد اختصاری BTC درحال فعالیت می‌باشد و با ارزش حدود ۳۶۶.۴۴ میلیارد دلار در رتبه یک بازار قرار دارد. سهم بیت کوین از کل بازار حدود ۳۸ درصد می‌باشد.

حال که متوجه شدید، بیت کوین چیست، مهم است که کمی در مورد تاریخچه آن هم بدانید.

تاریخچه بیت کوین چیست؟

قبل از ظهور ارزهای دیجیتال و معرفی آن به بازارهای مالی ارزش پول هر کشور با توجه به ذخایر طلای آن مشخص می‌شد، در نتیجه هر کشوری که ذخایر طلای بیشتری داشت ثروتمند‌تر محسوب می‌شد. در حال حاضر میزان ذخایر طلا معیاری برای ثروتمند‌ بودن یک کشور محسوب نمی‌شود و در حال حاضر ارزش پول کشورها بر اساس توان اقتصادی و سیاسی آن‌ها مشخص می‌شود. بر اساس توان اقتصادی بحران‌های اقتصادی تاثیر زیادی بر ارزش پول هر کشور دارند. اگر نگاهی به تاریخچه بیت کوین بیاندازید متوجه می‌شوید این ارز دیجیتال بعد از بحران اقتصادی آمریکا در  سال ۲۰۰۸ به بازار معرفی شد، این بحران اقتصادی یکی از عمیق‌ترین بحران‌های اقتصادی آمریکا در جهان بود و این ارز به ظهور خود در عرصه اقتصاد باعث شد ارزش پول را حفظ و حتی افزایش دهد.

ساتوشی ناکاماتو سازنده بیت کوین می‌باشد که وایت پیپر بیت کوین را در سال ۲۰۰۸ در سایت bitcoin.org قرار داد و در سال ۲۰۰۹ اولین بلاک بلاک‌چین بیت کوین را استخراج کرد.

btc چیست

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟ بلاک‌چین چیست؟

بسیاری از افراد همواره در عملکرد بیت کوین ابهاماتی دارند و با این ارز دیجیتال به خوبی آشنا نشده‌اند. در واقع بیت کوین یک ارز دیجیتال است که از یک کلید عمومی رمزنگاری شده استفاده می‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین یک شبکه همتا به همتا می‌باشد که با الگوریتم اثبات کار تراکنش‌های خود را انجام می‌دهد. در شبکه‌های همتا به همتا واسطه از معاملات حذف می‌شود و بیت کوین به راحتی از طریق یک آدرس به آدرس دیگر انتقال پیدا می‌کند و به ازای انتقالات مالی از کاربران به صورت درصدی کارمزد دریافت می‌شود.

بیت کوین یک پول دیجیتال است که ماهیت فیزیکی ندارد و به همین دلیل معاملات راحتی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است. بیت کوین دارای تراکنش‌های بسیار دقیق و ثبت شده می‌باشد و این ثبت تراکنش‌ها در شبکه باعث می‌شود که مشکل دوباره خرج کردن پول به وجود نیاید. هر تراکنشی که در شبکه بیت کوین صورت می‌گیرد به کل اعضای شبکه اعلام می‌شود تا بیت کوین‌های موجود دو بار خرج نشوند، معاملات توسط نودهای شبکه تایید می‌شوند و پس از تایید تمامی اطلاعات تراکنش‌ها در بلاک‌های بلاک‌چین ذخیره می‌شود.

تراکنش‌های بیت کوین توسط دستگاه‌هایی با قدرت پردازش بالا ثبت می‌شود که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند. با استفاده از الگوریتم اثبات کار شبکه یک بستر امن و قابل اعتماد را برای معامله ایجاد می‌کند که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.

همانطور که در تعریف بیت کوین چیست گفته شد، این ارز دیجیتال از بستر بلاک‌چین استفاده می‌کند و امنیت شبکه و معاملات توسط این بستر برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود، در واقع شبکه بلاک‌چین یک بستر بسیار گسترده می‌باشد برای تبادل ارزهای دیجیتال و ترکیبی از صدها بلاک‌ است. بلاک‌های مختلف توسط هش به یکدیگر متصل شده‌اند. بلاک‌چین را می‌توان مانند یک دفتر کل تصور کرد که تمام مبادلات انجام شده مربوط به ارزهای دیجیتال به صورت تغییرناپذیز در آن ثبت می‌شود.

ماینر‌ها با استفاده از دستگاه استخراج و با بررسی تمام اطلاعات مربوط به یک معامله و تایید آن‌ها باعث ثبت شدن معاملات در بلاک‌چین می‌شوند. ماینرها اطلاعات معامله‌ها را صحت سنجی می‌کند. پس از اینکه تعداد معاملات ثبت شده در هر بلاک به مقدار مشخصی رسید یک بلاک جدید در شبکه بلاک‌چین ایجاد می‌شود، هر ماینری که بتواند زودتر به مقدار مورد نظر برای ایجاد بلاک جدید برسد مقدار مشخصی دستمزد به دلیل ایجاد بلاک جدید دریافت می‌کند.

 

تراکنش بیت کوین چیست و چگونه است؟ در ادامه به این پرسش پاسخی مناسب خواهیم داد.

تراکنش‌های بیت کوین چگونه است؟

تراکنش بیت کوین به معنی انتقال آن از یک آدرس به آدرس دیگر می‌باشد که بر روی شبکه بلاک‌چین صورت می‌گیرد. یک تراکنش زمانی صورت می‌گیرد که فروشنده مقداری از بیت کوین خود را به آدرس خریدار انتقال دهد. در سیستم‌های مالی سنتی، هر تراکنش پول از یک حساب برداشت می‌شود و به حساب دیگری انتقال پیدا می‌کند. در شبکه بلاک‌چین بیت کوین حساب‌های مالی وجود ندارند و شبکه از مدل خروجی‌های خرج نشده تراکنش یا UTXO استفاده می‌کند. ب

یت کوین با استفاده از این روش تراکنش توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است چرا که این مدل تراکنش‌ها نسبت به سیستم‌های مالی سنتی‌ که به اشخاص ثالث متکی هستند، شفاف‌تر، کارآمدتر و قابل حسابرسی می‌باشند. XUTO خروجی یک تراکنش بیت کوین محسوب می‌شود. این خر‌وجی‌ها تا زمانی که به عنوان ورودی تراکنش بعدی استفاده شوند به عنوان یک خروجی خرج نشده تراکنش محسوب می‌شوند.

نودهای شبکه بیت کوین مسول ثبت تراکنش‌ها هستند و برای مشخص کردن اینکه کدام کوین‌ها واقعی هستند و چه کسانی می‌توانند آن‌ها را خرج کنند، مجموعه UXTO بررسی می‌کنند و به تایید تراکنش‌ها می‌پردازند. این مدل تراکنش بیت کوین باعث می‌شود مشکل دوبار خرج کردن حل شود. در تراکنش‌های بیت کوین شما به کلید خصوصی و کلید عمومی نیاز دارید که کیف پول انتخابی شما این کلیدها را در دسترس شما قرار می‌دهد. تراکنش‌های بیت کوین به صورت همتا به همتا صورت می‌گیرد و واسطه در معاملات حذف می‌شود.

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به صورت تفاوت بین مقدار بیت کوین ارسال شده و دریافتی محاسبه می‌شود. هزینه کارمزد تراکنش‌های بیت کوین براساس حجم داده‌های تراکنش‌ها و تراکم شبکه محاسبه می‌شود. هر بلاک در شبکه بیت کوین دارای فضای ۴ مگابایتی برای ذخیره سازی داده در اختیار دارد، در صورتی که تعداد تراکنش‌های صورت گرفته فضای بیشتری نیاز داشته باشد یک بلاک جدید ایجاد می‌شود به همین دلیل برای تراکنش‌های بزرگ‌تر اغلب براساس هر بایت کارمزد دریافت می‌شود.

بیت کوین و انتقال دارایی از این طریق بسیار منحصر به فرد می‌باشد و معامله از این طریق نیاز به زمان زیادی ندارد و در کوتاه مدت صورت می‌گیرد. به طور کلی میانگین زمان تایید تراکنش‌های بیت کوین یا وضعیت تراکنش بیت کوین تحت تاثیر عواملی مانند کل فعالیت شبکه، نرخ هش و کارمزد تراکنش می‌باشد. در شبکه بیت کوین، میانگین زمان تایید برای انجام پرداخت تقریبا ۱۰ دقیقه می‌باشد و این زمان به نسبت مقدار زمانی که توسط حساب‌های بانکی برای معاملات استفاده می‌کنید بسیار کم می‌باشد. برای افزایش سرعت تایید تراکنش‌های ارسالی در کنار بالا بردن نرخ کارمزد می‌توانید تراکنش‌های خود را در ساعاتی انجام دهید که شبکه خلوت‌‌تر می‌باشد.

بیت کوین چگونه کار میکند

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

همانطور که در قسمت‌های قبلی به موضوع بیت کوین چیست پرداخته شد، درواقع بیت کوین اولین ارز دیجیتال معرفی شده به بازار سرمایه‌گذاری می‌باشد که شکلی از دارایی دیجیتال است و در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر حدود ۳۶۷.۴۴ میلیارد دلار می‌باشد و در رتبه یک بازار قرار دارد. بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می‌شود و سهم ۳۸.۴۲ درصدی بازار را در اختیار خود دارد.

هر واحد از بیت کوین در تاریخ نوشتار این مقاله با قیمت ۱۹.۱۵۶ دلار با احتساب نره تتر ۳۳.۴۴۰ تومان معادل ۶۴۰.۶۰۲.۰۸۴ تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۴.۶۷ میلیون دلار می‌باشد. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر در زمان نوشتار این مقاله ۰.۰۶ درصد افزایش داشته است. بالاترین قیمت بیت کوین مربوط به تاریخ ۱۹ آبان سال ۱۴۰۰ می‌باسد که معادل ۶۸.۶۶۴.۱۶ دلار بوده است و در حال حاضر ۷۲ درصد پایین‌تر از قیمت آن زمان معامله می‌شود.

تعداد واحدهای در گردش بیت کوین در حال حاضر ۱۹.۱۸ میلیون می‌باشد و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون می‌باشد. تقریبا تمامی صرافی ارزهای دیجیتال از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند اما فعال‌ترین صرافی که در حال حاضر بیت کوین زیاد در آن معامله می‌شود صرافی ATAIX می‌باشد که ۹۳.۸۰ درصد از حجم معاملات روزانه را در اختیار دارد.

به طورکلی هرگاه خواستید بدانید قیمت روز بیت کوین چیست، می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت آن را پیدا کنید.

چه عواملی بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد؟

بعد از آشنایی با پادشاه رمزارزها متوجه می‌شوید که بازار ارزهای دیجیتال دارای نوسانات قیمت زیادی است و همین نوسانات باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران زیادی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت کنند و سود بسیاری بدست آورند. اما قیمت بیت کوین تحت تاثیر چه عواملی است؟ در واقع عوامل متفاوتی قیمت بیت کوین را تغییر می‌دهد و دلیل کاهش و افزایش قیمت بیت کوین می‌باشد. هیچ قیمت واحدی برای بیت کوین در دنیا وجود ندارد و از سال ۲۰۰۹ که بیت کوین اولین سکه‌های خود را در اختیار کاربران قرار داد تا به الان شاهد نوسانات قیمتی شدیدی در این رمزارز بوده‌ایم. عوامل متعددی بر سیستم قیمتی بیت کوین تاثیرگذار است، این عوامل عبارتند از:

سیستم عرضه و تقاضا

هرچقدر عرضه یک کالا محدودتر باشد ارزش آن در بازار بیشتر می‌شود. فلزات گرانبها مانند طلا به دلیل عرضه محدود به بازار ارزش زیادی دارند و قیمت این فلزات گرانبها بر اساس سیستم عرضه و تقاضا کنترل می‌شود. در مورد بیت کوین و ارزش آن نیز همین موضوع صادق است. میزان عرضه و تقاضا بیت کوین یک عامل بسیار مهم بر روی قیمت آن می‌باشد. هرچقدر تقاضا برای یک کالا بیشتر باشد و حجم محدودی از کالا وجود داشته باشد قیمت افزایش می‌یابد و هر چقدر عرضه یک کالا زیاد باشد و تقاضای آن کم، قیمت کاهش پیدا می‌کند. با افزایش تقاضای بیت کوین و عرضه محدود آن به بازار قیمت بیت کوین افزایش پیدا می‌کند.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

به منظور کنترل سیستم عرضه و تقاضا هر ۴ سال  یکبار پاداش استخراج بیت کوین نصف می‌شود و به این فرآیند هاوینگ گفته می‌شود. در سال ۲۰۰۹ که اولین بیت کوین استخراج شد پاداش استخراج ۵۰ بیت کوین بود. برخی از تحلیلگران بر این باورند که هاوینگ باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود و این امر ناشی از کاهش عرضه بیت کوین می‌باشد زیرا نصف شدن پاداش استخراج سبب کم شدن فعالیت ماینرها به صورت مقطعی می‌شود.

سختی فرآیند استخراج و پیچیدگی بلاک‌چین‌ها

به هر میزان که بلاک‌چین‌ها ایمن‌تر باشند پیچیدگی استخراج نیز افزایش پیدا می‌کند و در نهایت قیمت بیت کوین نسب به سایر رمزارزها افزایش پیدا می‌کند.

کاربرد و سودمندی ارزهای دیجیتال

میزان تقاضا برای ارزهای دیجیتال زمانی افزایش پیدا می‌کند که ارز دیجیتال دارای کاربرد و سودمندی‌های فراوانی باشد. اگر شما نتوانید برای کار خاصی از یک ارز دیجیتال استفاده کنید آن ارز دیجیتال دارای هیچ ارزشی نیست، اما بیت کوین حتی در مقیاس‌های بالا بسیار پرکاربرد می‌باشد و می‌تواند در پرداخت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. این کاربردها نشان‌دهنده این می‌باشد که سودمندی بیت کوین زیاد است و همین سودمندی عامل مهمی در افزایش قیمت بیت کوین می‌باشد.

مسائل قانونی و محدودیت‌ها

همانطور که می‌دانید مسائل قانونی مربوط به دولت‌ها بر روی قیمت ارزهای دیجیتال و بیت کوین تاثیرگذار می‌باشد. اگر یک دولت درباره مسائل دارایی و مالیات سختگیرانه عمل کند، بسیاری از سرمایه‌گذارن برای مخفی کردن دارایی خود و حفظ ارزش آن به خرید ارز دیجیتال اقدام می‌کنند و این موضوع باعث تغییر قیمت بیت کوین می‌شود زیرا تقاضا برای این ارز افزایش پیدا می‌کند.

پذیرش و درک عمومی نوآوری بیت کوین

عامل پذیرش و درک عمومی از طرف مردم تاثیر بسزایی در قیمت بیت کوین دارد. فهم و پذیرش یک ارز دیجیتال تاثیر زیای روی ارزش آن دارد. عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین می‌تواند مردمی باشد که به نوآوری‌ها واکنش مثبتی نشان می‌دهند و با سیستم بانکداری و وجود واسطه در معاملات مشکل دارند و این مشکل باعث می‌شود به سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین اقدام کنند.

بیت کوین چیست

اکنون یک سوال مهم، بهترین راه های کسب درآمد از بیت کوین چیست؟ در ادامه کامل توضیح خواهیم داد.

راه‌های کسب درآمد از بیت کوین چیست؟

به دلیل پیشرفت چشمگیر تکنولوژی امکان کسب درآمد از بیت کوین به روش‌های متعددی وجود دارد. بیت کوین به منظور انجام معاملات امن به وجود آمده است. برای کسب در آمد از طریق بیت کوین روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به روحیه سرمایه‌گذاری خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. با روش قطره‌ای یا همان فاست شما می‌توانید به کسب درآمد در حوزه بیت کوین بپردازید. در این روش در ازای فعالیت در بازه‌ زمانی خاص مقدار ناچیزی بیت کوین به شما تعلق می‌گیرد. با معرفی کردن دیگران به وبسایت‌های فاست می‌توانید نیز مقداری سود دریافت کنید.

راه دیگر برای درآمدزایی در حوزه بیت کوین ساخت کمپین امضا در انجمن بیت کوین تاک می‌باشد. برای درآمدزایی در این روش ابتدا شما عضو انجمن بیت کوین می‌شوید که مجموعه بزرگی از کمپین‌های امضا را گردآوری کرده است. سپس با امضای شخص خود می‌توانید در این کمپین‌ها فعالیت کنید و محصولات مختلف را تبلیغ کند. در ازای پست‌هایی که برای تبلیغ یک محصول ایجاد می‌کنید، مقداری بیت کوین به شما تعلق می‌گیرد.

اگر حداقل ۱۲۰ پست تبلیغاتی در این زمینه ایجاد کنید عضو رسمی انجمن محسوب می‌شوید و درآمد بهتری کسب می‌کنید. برای کسب درآمد در حوزه بیت کوین شما می‌توانید به ترید نیز بپردازید. ترید کردن مانند نوسان‌گیری در بازار بورس می‌باشد، به این صورت که در زمان ریزش بازار شما به خرید بیت کوین اقدام می‌کنید و در هنگام رشد بازار آن را به فروش می‌رسانید و از این طریق سود خوبی بدست می‌آورید. برای شروع ترید در حوزه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شما نیازمند تحلیل تکنیکال و بررسی وضعیت بازار دارید که با آموزش و شرکت در دوره‌های معتبر می‌توانید این مهارت را کسب کنید.

یک روش دیگر برای کسب درآمد از بیت کوین استخراج این ارز دیجیتال می‌باشد، اگر توانایی خرید دستگاه‌های استخراج را دارید می‌توانید به استخراج ارز دیجیتال بپردازید. هرچند دستگاه‌ای استخراج بسیار هزینه‌بر می‌باشد و نیاز به مصرف برق زیادی دارد که شاید روش به‌صرفه‌ای محسوب نشود. در کنار این روش‌های ذکر شده راه‌های بسیار زیادی برای درآمدزایی در حوزه بیت کوین وجود دارد که شما با توجه به علایق خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. از دیگر روش‌های کسب درآمد از بیت کوین می‌توان به وام دهی، روش هایپ، وبلاگ نویسی بیت کوین، گرفتن فورک و ایردارپ‌ها و باینری آ‌پشن‌ها اشاره کرد.

 

در ادامه روش خرید بیت کوین را توضیح می دهیم تا بفهمید بهترین راه خرید بیت کوین چیست.

چگونه بیت کوین بخریم؟

بعد از بررسی موضوع بیت کوین چیست؟ بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه‌ به ویژگی‌های منحصر به فرد این رمزارز به خرید آن اقدام می‌کنند. جالب است بدانید که خرید بیت کوین نیاز به آموزش دارد و به دلیل نداشتن یک ماهیت فیزیکی نمی‌توانید مانند خرید طلا به مغازه مراجعه کنید و بیت کوین خریداری کنید.

بیت کوین را به روش‌های زیادی می‌توان خریداری کرد، برای مثال شما می‌توانید بیت کوین را از طریق گروه‌های تلگرامی یا واتساپی خریداری کنید اما به یاد داشته باشید که در صورت پولشویی سرمایه شما قابل برگشت نمی‌باشد.  برای خرید بیت کوین و آغاز سرمایه‌گذاری در این حوزه کافی است چند مرحله را طی کنید.

در مرحله اول شما باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید که ارز بیت کوین را پشتیبانی کند و بتوانید دارایی دیجیتال خود را در آن ذخیره و نگهداری کنید. کیف پول بیت کوین مانند حساب بانکی شما عمل می‌کند و از آن برای دریافت، ذخیره و ارسال بیت کوین استفاده می‌شود. کیف پول‌های بیت کوین انواع مختلفی دارند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله آموزش خرید بیت کوین مراجعه کنید.

در مرحله بعدی برای سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین شما باید یک صرافی معتبر را انتخاب کنید تا بتوانید به وسیله صرافی خرید و فروش بیت کوین را آغاز کنید. برای فعالیت در صرافی و خرید فروش بیت کوین شما نیاز دارید تمامی اطلاعات اصلی خود را به صرافی ارائه دهید و احزار هویت را انجام دهید. انجام احراز هویت باعث تضمین امنیت در معاملات شما می‌شود و این اطمینان را حاصل می‌کند که شما با اشخاص حقیقی به معامله می‌پردازید.

در مرحله اخر هنگامی که تمام مراحل ذکر شده را طی کردید شما می‌توانید از طریق صرافی انتخابی خود به خرید بیت کوین اقدام کنید و آن را در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنید. برای آموزش مرحله به مرحله خرید بیت کوین به مقاله دیگر ما در حوزه آموزش خرید بیت کوین مراجعه کنید.

بیت کوین چیست به زبان ساده

بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟

برای شروع فعالیت خود در حوزه بیت کوین و سایر رمزارزها در مرحله اول شما باید یک کیف پول دیجیتالی برای خود تهیه کنید تا بتوانید دارایی دیجیتال خود را در آن ذخیره و نگهداری کنید. کیف پول‌های متعددی برای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال وجود دارند، اینکه چه کیف پولی بهترین است کاملا به یکسری شرایط بستگی دارد و برای هر شخص با توجه به سطح دانش، امکانات مدنظر و میزان سرمایه متفاوت می‌باشد.

کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها دارای یکسری مزایا می‌باشد، کیف پول‌ها به دو دسته کیف پول گرم و کیف پول سرد تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های گرم کیف پول‌هایی هستند که نرم‌افزاری‌اند و می‌توان آن‌ها را روی گوشی و لپ تاپ خود نصب کنید. کیف پول‌های سرد از نوع سخت افزاری هستند و مانند یک گاوصندوق می‌باشند. کیف پول‌های سخت‌افزاری دارای کلیدهای خصوصی هستند که کاملا امن هستند. بهترین کیف پول‌های دیجیتال برای نگهداری از بیت کوین عبارتند از:

  • کیف پول تراست والت (موبایل)
  • کیف پول Ledger (سخت
  • افزاری)
  • کیف پول Trezor (سخت‌افزاری)

برای بررسی بهترین کیف پول‌ها، خدمات و مزایا آن‌ها می‌توانید به مقاله آموزش بهترین کیف‌ پول ارز دیجیتال مراجعه کنید و کیف پول متناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید.

آیا بیت کوین قانونی است؟

در بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین مورد پذیرش عموم قرار نگرفته است و به همین دلیل این نوع سرمایه‌گذاری به رسمیت شناخته نشده است، در ایران هم این موضوع صادق است اما نگهداری و سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین جرم محسوب نمی‌شود. طبق ماده ۲ قانون مجازات عمومی « هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمی‌توان جرم دانست مگر آنکه موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد.» بررسی این قانون مجازاتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشخص نشده است و نگهداری بیت کوین و سرمایه‌گذاری در این حوزه جرم محسوب نمی‌شود. در صورتی که با استفاده از بیت کوین قانون‌های دیگر از جمله پولشویی را نقض کرد این صورت سرمایه‌گذاری در این حوزه جرم محسوب می‌شود.

استخراج بیت کوین یا هر رمزارز دیگر در ایران قانونی محسوب می‌شود اما برای شروع فعالیت خود در این حوزه باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت شود. استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها بدون داشتن مجوز مجاز محسوب نمی‌شود. طبق موارد ذکر شده استخراج بیت کوین و تجارت در این حوزه کاملا قانونی است و اگر به نقض قانون دیگری نیانجامد به اشکالی منجر نمی‌شود. در صورت ره دادن هرگونه کلاهبرداری، هک و یا عدم وفای به عهد در بازار ارزهای دیجیتال، یک فرد می‌تواند شکایت رسمی ارائه دهد و قوه قضایه به آن رسیدگی خواهد کرد.

آینده بیت کوین چیست؟

برخی از افراد به دلیل نامشخص بودن آینده بازار سرمایه‌گذاری بیت کوین از ورود به آن امتناع می‌کنند، به همین دلیل برخی از فعالان حوزه ارز دیجیتال با در دست داشتن یکسری داده‌ها به پیش‌بینی وضعیت این بازار در آینده می‌پردازند، اگر در این حوزه اطلاعاتی داشته باشید می‌دانید که پیش‌بینی دقیق آینده این بازار غیرممکن است و زمانی که قصد دارید وارد بازار شوید باید بدانید که ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار بالا می‌باشد و امکان دارد در کسری از ثانیه دارایی شما نصف شود، به همین دلیل باید روحیه ریسک‌پذیری داشته باشید.

تحلیلگران با استفاده از روش‌های تحلیلی مناسب مانند تحلیل تکنیکال و فاندامنتال تا حدودی می‌توانند روند حرکت بازار را در آینده پیش‌بینی کنند، اما توجه داشته باشید که هر پیش‌بینی که در این حوزه بیان می‌شود صرفا یک نظر است و نمی‌توان با قطعیت تمام براساس آن تصمیم‌گیری کرد.

آینده بیت کوین براساس افراد متخصص در این حوزه بسیار روشن پیش‌بینی شده است. بیت کوین در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد بسیار چشمگیری بود و این رشد دوباره در سال ۲۰۲۰ نیز اتفاق افتاد. با رشد چشمگیر قیمت بیت کوین میزان تقاضا برای این رمز ارز افزایش پیدا کرد. به دلیل افزایش میزان تقاضا قیمت بیت کوین پیشرفت کرد و زمانی که میزان تقاضا از عرضه بیشتر باشد شاهد رشد قیمت خواهیم بود. این پیش‌بینی برای سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز صادق است و ممکن است با همین روند قیمت بیت کوین در سال‌های ذکر شده به ۵۰۰ هزار دلار نیز برسد. آینده بیت کوین وابسته به افرادی است که در بازار آن معامله می‌کنند و همچنین وابسته به کسانی که این رمزارز را استخراج می‌کنند. با در نظر گرفتن تمام این جوانب می‌توان گفت آینده روشنی در انتظار این رمزارز می‌باشد.

bitcoin

اصطلاحات مربوط به بیت کوین چیست؟

دنیای ارزهای دیجیتال تازه در میان مردم ظهور کرده است و به همین دلیل بسیاری از افراد با این بازار آشنایی ندارند و به همین دلیل در هنگام ورود به بازار بیت کوین و ارز دیجیتال دچار ابهاماتی می‌شوند. برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال شما در ابتدا باید با این فضا آشنایی داشته باشید و معنی اصطلاحات این بازار را به درستی بدانید. در این قسمت به اصطلاحات رایج این بازار می‌پردازیم.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

به منظور کنترل عرضه و تقاضا هر چهار سال یکبار پاداش ماینرها برای استخراج بیت کوین نصف می‌شود و دلیل این اتفاق کاهش عرضه بیت کوین می‌باشد و هنگامی که عرضه کاهش یابد ارزش بیت کوین بیشتر می‌شود. با توجه به این روش بیت کوین شباهت زیادی به طلا دارد زیرا استخراج آن در طول زمان سخت‌تر می‌شود. هاوینگ به پروتکلی گفته می‌شود که باعث افزایش ارزش بیت کوین می‌شود و میران عرضه و تقاضا را کنترل می‌کند.

فورک بیت کوین چیست؟

فورک‌ها با ایجاد یک زنجیره باعث می‌شوند بلاک‌چین دیگری ایجاد شود و امکان فعالیت همزمان را برای دو زنجیره فراهم می‌کنند، به این صورت دو بلاک‌چین به صورت همزمان می‌توانند باهم فعالیت کنند مانند اتریوم و اتریوم کلاسیک.

دامیننس بیت کوین چیست؟

دامیننس بیت کوین به نسبت بین سهم بازار بیت کوین در مقایسه با ارزهای دیگر بازار گفته می‌شود و این شاخص توسط وبسایت coinmarketcap قابل ارائه می‌باشد. دامیننس بیت کوین با بررسی سهم بازار بیت کوین در مقایسه با دیگر دارایی‌های دیجیتال محاسبه می‌شود و این شاخص به این دلیل طراحی شده است که تاثیر مهم بیت کوین را بر روی بازارهای دیگر نمایش دهد.

سختی شبکه بیت کوین چیست؟

سختی شبکه یا به اصطلاحی Difficulty شبکه به معنای سختی استخراج می‌باشد و به متغیری گفته می‌شود که هدف آن ثابت نگه‌ داشتن میانگین زمان ایحاد یک بلاک در شبکه است.

کلام نهایی

سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال با معرفی بیت کوین آغاز شد و با گذشت زمان نه چندان زیادی به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری شناخته شد. بیت کوین به عنوان اولین و بهترین رمزارز شناخته می‌شود که به عنوان پادشاه رمزارزها دارای رشد چشمگیری بوده است. ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین دارای کاربردهای متفاوتی هستند و این کاربردهای متعدد باعث شده که مورد استقبال مردم قرار بگیرند. بیت کوین دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله غیرمتمرکز بودن و امنیت می‌باشد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی پادشاه رمزارزها نحوه خریداری آن و موضوع بیت کوین چیست پرداختیم.



source https://hamisarmaye.com/what-is-bitcoin/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها