به این postامتیاز دهید

بازار جهانی فارکس، بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است. افرادی که قصد ورود به این بازار یا بازار­های مالی دیگر را دارند باید دستورات  Orders آن بازار را به‌خوبی یاد بگیرند؛ زیرا عدم آگاهی از این دستورات ممکن است باعث ازدست‌رفتن سرمایۀ شما شود. این دستورات در بازار فارکس شامل سل استاپ، بای استاپ، بای لیمیت و سل لیمیت می‌باشد. در ادامه مطلب این موارد را توضیح خواهیم داد. پس از مطالعه مقاله پیشنهاد می‌کنیم از صفحه آموزش فارکس در مشهد آکادمی بازدید فرمایید.

نحوۀ اوردرگذاری در فارکس

برای باز کردن یک اوردر جدید می­توانید از روش­های مختلفی استفاده کنید که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

  • انتخاب گزینۀ new order از نوار ابزار و ثبت سفارش جدید.
  • انتخاب گزینۀ tools و سپس گزینۀ new order را انتخاب می­کنیم.
  • سریع­ترین راه و با استفاده از کلید F9.
  • در صفحۀ Market watch و یا روی قیمت­ها راست کلیک می­کنید و گزینۀ new order را انتخاب می­کنید.
  • پس از دبل کلیک روی ارز موردنظر در صفحۀ Market watch اوردر مربوط به خرید یا فروش آن باز خواهد شد.

اگر برای اولین‌بار در حال انجام معامله در بازار فارکس هستید صفحۀ اوردر و گزینه‌های آن ممکن است کمی گیج­کننده به نظر برسد، بنابراین بررسی گزینه‌های موجود می‌تواند برایتان بسیار کمک­‌کننده باشد.

  • Symbol: این گزینه برای تغییر جفت ارز در حال معامله با یک جفت ارز دیگر است. البته برای این کار لازم است که شناخت کافی از جفت ارزها داشته باشید؛ زیرا باید جفت ارز مناسب را برای معامله در شرایط خاص انتخاب کنید.
  • مقدار Volume: می­‌توان گفت مقدار Volume درواقع حجم معاملات  lot شما است که در هنگام ثبت اوردر آن را تعیین می­کنید. افراد تازه­کار در فارکس باید از اهمیت لات باخبر باشند و برای محاسبۀ آن از فرمول زیر استفاده کنند؛ اما باگذشت زمان و کسب تجربه می­توان آن را به‌صورت ذهنی محاسبه کرد.
  • Equity: دارایی یا موجودی شما که قرار است با آن وارد معامله شوید.
  • Risks: مقدار ریسکی که معامله‌کننده برای هر معامله تخمین می­زند. در فارکس افراد حرفه­ای معمولاً این میزان را 1% در نظر می­گیرند.
  • Stop loss: مشخص‌کنندة حد ضرر
  • P.V: میزان Pipe Value

بای استاپ

استاپ لاس در فارکس

حدضرری که هنگام اوردرگذاری در فارکس برای هرمعاملۀ خود، مشخص می­کنید را stop loss می­گویند. بهتر است حد ضرر در معاملات خود کمتر از 2% در نظر بگیرید.

Take profit

کار Take profit مشخص‌کردن حد سود در یک معامله است. هر شخصی در ابتدای معامله باید حد سود و ضرر خودش را مشخص کند. البته این مقدار همیشه مطابق خواست تریدر نیست و قوانینی برای آن وجود دارد.
مقدار مشخص شده هیچگاه نباید کمتر از Stop level باشند. بروکر­ها، استاپ لول­ها را مشخص می­کنند و شما می­توانید در شکل کنار صفحۀ سفارش آن­ها را مشاهده کنید.

Type

در این قسمت شما دو گزینه برای انتخاب دارید:

گزینۀ Instant Execution در زمان­هایی که می­خواهید در قیمت فعلی بازار ارزی که می­خواهید را معامله کنید و گزینۀ Pending Order برای زمان­هایی حد ضرر و سود معاملۀ خود را مشخص کردید تا هنگامی که قیمت جفت ارز به میزان مشخص شده رسید، معامله انجام شود. اگر گزینۀ اول را انتخاب کنید بعد از آن گزینۀ دیگر با عنوان Enable maximum deviation from quoted price نمایش داده می­شود، زمانی که برای معامله خودتان قیمتی را مشخص کرده باشید ممکن است این قیمت با قیمت تعیین شده توسط بروکر متفاوت باشد در این صورت با تیک زدن این گزینه می­توانید تفاوت قیمت را برحسب  Pip مشاهده کنید. اما اگر گزینۀ Pendin order را انتخاب کنید در قسمت Type چهار گزینه برای انتخاب نمایش داده می­شود: buy stop, sell stop, buy limit, sell limit که در ادامه هریک را توضیح خواهیم داد.

بای لیمیت

 

بای لیمیت چیست؟

در بازار­های مالی اگر قصد خرید زیر قیمت بازار یا فروش بالاتر از قیمت بازار را دارید باید از دستوراتی تحت عنوان لیمیت‌اوردرها استفاده کنید. Buy Limit در هنگام ثبت سفارش زمانی کاربرد دارد که قیمت ارز موردنظر سیر نزولی دارد و شما حدوداً نقطۀ حمایت ارز را تشخیص داده­اید. به عبارتی می­دانید که قیمت تا حد مشخص افت کرده و قرار است دوباره بالا برود. در این هنگام می­توانید از دستور بای لیمیت استفاده کنید تا به‌جای اینکه پای کامپیوتر خود بنشینید و هنگام رسیدن به قیمت موردنظر معامله باز کنید، به کارهای دیگر خود رسیدگی کنید و سیستم به‌صورت خودکار به‌محض رسیدن به قیمت مشخص شده برای شما معامله باز خواهد کرد.

سل لیمیت چیست؟

Sell Limit دقیقاً برعکس Buy Limit می­باشد، به این شکل که اگر قیمت ارز صعودی می­باشد و به نظر شما قیمت تا حد مشخصی بالا رفته و حدس می­زنید که بعد از آن پایین خواهد آمد از این دستور استفاده می­کنید و دقیقاً مانند بالا زمانی که قیمت ارز به قیمت مشخص شده برسد به‌صورت خودکار معامله برایتان باز خواهد شد.

  بای استاپ در فارکس چیست؟

دستۀ دیگری از اوردرها که استاپ اوردر نامیده می­شوند برای خرید بالاتر از قیمت فعلی بازار یا فروش زیر قیمت فعلی بازار استفاده می­شوند. دستور بای استاپ در فارکس زمانی کاربرد دارد که شما اطمینان دارید قیمت صعودی یک ارز همچنان افزایش می­یابد و از قیمتی که شما مشخص کردید نیز بالاتر خواهد رفت. در این شرایط زمانی برای شما معامله باز می­شود که قیمت اصلی ارز به قیمتی که شما مشخص کردید برسد.

سل استاپ چیست؟

سل استاپ در فارکس چیست؟

اگر قیمت ارز موردنظر شما نزولی باشد و شما می­دانید که بعد از قیمت انتخاب شده همچنان قیمت افت می­کند، می­توانید از دستور سل استاپ استفاده کنید. در این حالت زمانی که قیمت خرید یا فروش ارز به قیمتی که شما تعیین کرده­اید برسد، معامله برای شما باز خواهد شد.

لازم به ذکر است هنگام ثبت اوردر در فارکس در قسمت At Price باید قیمت مدنظر خود را وارد کنید؛ زیرا زمانی که قیمت ارز موردنظر به این مقدار برسد معامله برایتان باز می­شود و همین‌طور در قسمت Expiry برای معاملۀ خود تاریخ انقضا تعیین می‌کنید؛ یعنی درصورتی‌که تا تاریخ مشخص شده معامله انجام نشود، پوزیشن خودبه‌خود بسته می­شود. در نهایت با کلیک روی Place دستورات و سفارش شما ثبت خواهد شد.

نکات مهم هنگام معامله در فارکس

  • باید بدانید چه زمانی وقت معامله نیست: این مورد یکی از مهم­ترین مهارت­های یک معامله­گر می­باشد. شما باید همواره منتظر بهترین موقعیت باشید و نباید صرفاً به‌خاطر دانستن دلایل نوسانات قیمت دست به هر معامله­ای ببرید.
  • کنترل احساسات: کنترل و مدیریت احساسات به معنی دانستن زمان خروج از معامله نیست؛ بلکه منظور دوری از معامله به دلیل احساساتی مانند ترس، طمع و یا انتقام برای جبران ضرر یک معامله می­باشد.
  • همواره به یادگیری ادامه دهید: شرایط بازار فارکس به دلایل مختلف ممکن است تغییر کند؛ بنابراین آگاهی از اخبار و حواشی سیاسی، اقتصادی، وقوع جنگ و موارد مشابه این­ها در پیش‌بینی روند بازار و معاملات شما بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
  • استراتژی معاملاتی خود را داشته باشید: منظور از استراتژی مشخص‌کردن یک اصول ثابت برای پیش‌بردن معاملات شما است. برای داشتن یک استراتژی مناسب نیاز است تا همه وجه­های سرمایه­گذاری خود را بررسی کنید.
  • توجه به مدیرت سرمایه: مدیریت سرمایه همواره از اصول موفقیت در بازار فارکس می­باشد. بدون درنظرگرفتن این مورد معامله در این بازار در نهایت منجر به ضرر و زیان خواهد شد. مدیریت سرمایه به کاهش ریسک در معاملات شما کمک خواهد کرد.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی برخی از اصطلاحات و نکات انجام معامله در فارکس پرداختیم و تلاش کردیم تا به شما در انجام معاملات اولیه خود در این بازار کمک کنیم؛ امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.



source https://hamisarmaye.com/forex-orders/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها