معرفی صرافی پنکیک سواپ از 0 تا 100

به این postامتیاز دهید

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap)، یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که از سپتامبر 2020 در حال فعالیت است و به دلایلی نظیم نقدینگی خیلی خوب و مقبولیت میان کاربران، تبدیل به یک صرافی قوی در بازار کریپتوکارنسی شده است. در این صرافی، توکن های BEP-20 بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) مبادله می شوند. در این مطلب از آکادمی حامی سرمایه قرار است از صفر تا صد بگوییم که پنکیک سواپ چیست و با قسمت های مختلف آن آشنا شویم، همچنین به مقایسه این صرافی با یونی سواپ نیز خواهیم پرداخت!

معرفی صرافی پنکیک سواپ

همانطور که گفته شد پنکیک سواپ PancakeSwap به عنوان یک صرافی دیجیتالی غیرمتمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. صرافی غیرمتمرکز در واقع بدون نیاز به هرگونه واسطه متمرکز امکان معامله را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم می‌کند و دارای توکن‌های متعددی می‌باشد. صرافی پنکیک سواپ در بستر Binance Smart Chain فعالیت می‌کند و دارای قراردادهای هوشمند می‌باشد. صرافی پنکیک سواپ در حال حاضر به عنوان یک پدید در فضای بلاک‌چین تلقی می‌شود و دارای نقدینگی بسیار بالایی می‌باشد و همچنین تعداد کاربران زیادی در این صرافی مشغول سرمایه‌گذاری هستند.

صرافی پنکیک سواپ دارای ویژگی‌های متعددی می‌باشد که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رابط کاربری ساده و امکانات و خدمات متنوع اشاره کرد. صرافی پنکیک سواپ تمامی امکانات مورد نیاز را برای ترید و فعالیت موثر در بازار ارزهای دیجیتال در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار داده است تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی با استفاده از خدمات متنوع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بستری امن بپردازند. صرافی پنکیک سواپ ارزهای دیجیتال متفاوتی را در اختیار کابران خود قرار داده است که این ارزهای دیجیتال همواره با سرعت معاملاتی بالا در دسترس سرمایه‌گذاران می‌باشند.

شاید برای شما سوال باشد که این صرافی محبوب از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده ‌است؟ جالب است بدانید که صرافی پنکیک سواپ تنها در مدت زمانی کوتاه توانسته است که کاربران زیادی را به خود جذب کند، این صرافی در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۲۰ توسط یک گروه ناشناس راه‌اندازی شد و در این مدت زمان کوتاه صرافی پنکیک سواپ شاهد رشد چشمگیری در همه امور سرمایه‌گذاری بوده است.

صرافی پنکیک سواپ از زمان تاسیس تا کنون چندین بار به روز‌رسانی شده است و با هر بار به روز‌رسانی این صرافی ویژگی و خدمات جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

pancakeswap چیست

ویژگی‌های صرافی پنکیک سواپ

همانطور که گفته شد به دلیل ویژگی‌های متعدد صرافی پنکیک سواپ از محبوبیت زیادی در میان سرمایه‌گذارا برخوردار است و در این قسمت به بررسی برخی از ویژگی‌های این صرافی که سبب محبوبیت آن شده است می‌پردازیم.

صرافی پنکیک سواپ از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی در این صرافی حق انتخاب داشته باشند. صرافی پنکیک سواپ در حال حاضر از تعداد بسیار زیادی توکن و جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند. این صرافی دارای حجم معاملاتی بسیار بالایی می‌باشد که سرمایه‌گذاری و نقدینگی را برای کاربران آسان می‌کند،

صرافی پنکیک سواپ دارای بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار حجم معاملاتی می‌باشد. صرافی پنکیک سواپ از قراردادهای هوشمند پیروی می‌کند و تمامی معاملات به صورت خودکار از طریق قراردادهای هوشمند برای شما قابل اجرا می‌باشد. این صرافی محبوب امکان ایجاد استخرهای نقدینگی را برای کسب توکن فراهم کرده است. در حال حاضر صرافی پنکیک سواپ دارای ارزشی بالغ بر ۴.۷۳۰.۲۱۳.۹۳۸.۰۰ دلار در بازار می‌باشد که این ارزش بر اساس سایت کوین مارکت کپ محاسبه شده است. صرافی پنکیک سواپ از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند. شما در ازای استیک کردن توکن اختصاصی این صرافی به نام Cake پاداش دریافت می‌کنید.

صرافی پنکیک سواپ دارای توکن اختصاصی می‌باشد و همین موضوع امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار داده است. برای حفظ ارزش بازار و حفظ دارایی سرمایه‌گذاران صرافی پنکیک سواپ از پروتکل‌های کاهش قیمت مانند سوزاند تعداد زیادی توکن Cake پشتیبانی می‌کند. شما در این صرافی می‌توانید NFT معامله کنید و همچنین به استیک کردن بپردازید. صرافی پنکیک سواپ از انواع کیف پول ارز دیجیتال معروف مانند تراست ولت و متامسک پشتیبانی می‌کند.

کاربری صرافی پنکیک سواپ تا حد زیادی شبیه فضای صرافی یونی سواپ و Ethereum DEX می‌باشد که همین موضوع کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در صرافی پنکیک سواپ شما می‌توانید در مراحل اولیه قبل از عرضه عمومی به خرید توکن اقدام کنید. صرافی پنکیک سواپ روزانه چهار قرعه‌ کشی برگزار می‌کند که کاربرانی که بیش از ۱۰ عدد توکن Cake دارند می‌توانند در قرعه کشی پنکیک سواپ شرکت داشته باشند و جوایز قرعه کسی به صورت توکن Cake یا NFT به حساب برندگان پرداخت می‌شود.

صرافی پنکیک سواپ

اصطلاح amm یا بازار ساز خودکار چیست؟

صرافی پنکیک سواپ از مکانیزم بازار ساز خودکار برخوردار می‌باشد که به آن amm نیز گفته می‌شود. بازار ساز خودکار همانند یک ربات می‌باشد که دارایی‌ها را به صورت ربات بین شما و افراد دیگر مبادله می‌کند. صرافی‌هایی مانند صرافی پنکیک سواپ و یونی سواپ از این بازار ساز خودکا‌ر استفاده می‌کنند و برای اجرای این قابلیت از یکسری فرمول‌ها بهره می‌گیرند. بازار ساز خودکار عملکردی شبیه به دفتر سفارشات صرافی‌ها دارد و در این بازار حفت ارزهای متفاوتی معامله می‌شوند.

بازار ساز خودکار دارای یکسری تفاوت‌ها از بازارهای معمولی هستند برای مثال در این مکانیزم شما نیازی به طرف مقابل برای معامله ندارید. معاملات این بازار در قراردادهای هوشمند انجام می‌شود و بازارساز خودکار آن‌ها را ایجاد کرده است. بازار ساز خودکار در واقع از طریق ایجاد استخرهای نقدینگی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که هر فرد در زمان مدنظر خود معامله را انجام دهد و دیگر به خریداری نیازی ندارد.

در اصل بازار ساز خودکار یک شیوه خودکار است که برای قیمت گذاشتم روی دارایی‌ها می‌باشد و برای این قیمت گذاشتن از الگوریتم ریاضی استفاده می‌شود که قیمت دارایی تعیین می‌شود. در بازار ساز خودکار معامله به صورت مستقیم با شخص صورت نمی‌گیرد و در  پنکیک سواپ لیست سفارشی وجود ندارد، شما معاملات خود را با استخر نقدینگی انجام می‌دهید.

ثبت نام در صرافی پنکیک سواپ

اگر برای اولین بار قصد دارید از صرافی پنکیک سواپ استفاده کنید احتمالا برای کار با این صرافی با سوالات متعددی روبه‌رو می‌شوید به همین منظور در ابتدا باید بدانید برای استفاده از این صرافی‌ به چه چیز‌هایی نیاز دارید. در اولین قدم برای استفاده از این صرافی شما به یک کیف پول رمزنگاری شده نیاز دارید، کیف پول‌های تراست ولت و متامسک می‌توانند گزینه‌های خوبی برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما باشند.

بعد از دانلود و ساخت حساب کاربری باید حساب کاربری کیف پول خود را از طریق توکن‌های BNB شارژ کنید. اگر دارای کیف پولی هستید که صرافی پنکیک سواپ آن را پشتیبانی می‌کند می‌توانید از طریق گزینه Recovery Key کیف پول خود را بازیابی کنید. بعد از اینکه توکن BNB را خریداری کردید این توکن‌ها را از صرافی به کیف پول دیجیتالی خود انتقال کنید و در زمان ارسال توکن‌های BNB از صرافی بایننس به کیف پول دیجیتالی باید شبکه توکن‌های BNB را به زنجیره هوشمند باینس BSC تغییر دهید.

بعد از اعمال تغییرات ذکر شده در این مرحله شما باید کیف پول خود را به صرافی پنکیک سواپ متصل کنید. برای اتصال کیف پول به صرافی از آدرس Pancakeswap.finance اقدام کنید و مانند این تصویر بر روی گزینه Connect Wallet که در گوشه بالا سمت راست صفحه وجود دارد کلیک کنید.

بعد از انتخاب این گزینه به صفحه‌ای همانند تصویر زیر هدایت می‌شوید.

شما در این قسمت می‌توانید لیست تمامی کیف‌ پول‌هایی که توسط صرافی پنکیک سواپ پشتیبانی می‌شوند را مشاهده کنید.

احراز هویت در صرافی پنکیک سواپ

برای ایجاد فضایی امن و تامین امنیت دارایی شما، صرافی‌ها دارای یکسری مراحل از جمله احراز هویت مشتریان هستند که در برابر مبارزه با پولشویی اعمال می‌شود. در صرافی‌هایی که احراز هویت وجود دارد تنها کسانی می‌توانند به سرمایه‌گذاری اقدام کنند که اطلاعات هویتی خود را به صرافی ارائه داده باشند. با انجام فرآیند احراز هویت حریم خصوصی کاربران حفظ نمی‌شود و این موضوع تا حدودی با ماهیت دنیای ارزهای دیجیتال مغایرت دارد.

صرافی‌های غیرمتمرکز درحال حاضر با اعمال یکسری ویژگی‌های امنیتی و تاییدیه داخلی پروسه احراز هویت KYC را حذف کرده‌اند و کاربران به راحتی می‌توانند با جقط حریم خصوصی خود از هر کجای دنیا در این صرافی‌ها فعالیت کنند. صرافی پنکیک سواپ به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز تحت نظارت سازمان و نهاد خاصی نمی‌باشد و امکان معاملات امن را برای کاربران خود فراهم کرده است.

روش خرید و فروش (ترید) در صرافی پنکیک سواپ

برای آغاز خرید و فروش در صرافی پنکیک سواپ شما باید حساب کاربری خود را در این صرافی فعال کنید و سپس کیف پول خود را به این صرافی متصل کنید، بعد از اعمال مراحل ذکر شده تمام امکانات این صرافی در بالای صفحه سمت چپ برای شما به نمایش گذاشته می‌شود و امکان تامین نقدینگی، خرید و فروش و فارمینگ برای شما فراهم می‌شود.

واریز و برداشت در pancakeswap

آموزش واریز و برداشت در صرافی پنکیک سواپ

همانطور که در قسمت ویژگی‌های صرافی پنکیک سواپ ذکر شد شما در این صرافی نمی‌توانید ارزهای فیات را واریز کنید و برای اضافه کردن نقدینگی شما می‌توانید دارایی‌های رمزنگاری شده خودتان را به استخرهای صرافی پنکیک سواپ انتقال دهید. برای انتقال دارایی به این استخرها باید مراحل زیر را طی کنید.

در مرحله اول وارد وبسایت صرافی پنکیک سواپ شوید و در قسمت داشبور که در سمت چپ صفحه وجود دارد صفحه Trade را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Liquidity کلیک کنید.

در مرحله بعد قسمت Add Liquidity را انتخاب کنید و سپس جفت توکنی که قصد واریز آن را دارید انتخاب کنید در این قسمت شما باید مقدار توکنی که قصد واریز آن را دارید مشخص کنید.

بعد از مشخص کردن مقدار توکن صفحه‌ای به شکل زیر برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

در این قسمت جزئیات تراکنش را بررسی کنید و در صورت صحت اطلاعات گزینه Confirm Supply را انتخاب کنید.

پس از انجام این مرحله به کیف پول دیجیتال شما پیغامی ارسال می‌شود که برای تایید تراکنش باید گزینه Confirm را انتخاب کنید. بعد از انجام این مرحله پیام تایید تراکنش برای شما قابل مشاهده می‌باشد.

جهت اطمینان از موفقیت آمیز بودن تراکنش روی گزینه View Bscscan کلیک کنید. پس از پایان تمامی مراحل ذکر شده توکن موردنظر شما به نقدینگی اضافه می‌شود.

 

نحوه انتقال ارز از صرافی پنکیک سواپ به ولت

در صورت لزوم شما می‌توانید در هر زمان نقدینگی خود را از صرافی پنکیک سواپ خارج کنید. برای انجام این کار کافی است که به کیف پول رمزنگاری شده خود بروید و سپس از طریق صفحه Trade به گزینه Liquidity مراجعه کنید و میزان توکنی که قصد برداشت آن را دارید انتخاب کنید. با انجام اینکار شما می‌توانید مراحل مربوطه را طی کنید و ارز را از صرافی به کیف پول خود انتقال دهید.

آموزش farm در پنکیک سواپ

در farm یا استخرهای نقدینگی برای خرید توکن‌های LP باید از جفت توکن‌هایی که ارزش برابر دارند استفاده کنید، برای مثال Cake_BNB دارای ارزش یکسان می‌باشند.

با این کار نقدینگی DEX تامین می‌شود و یکسری پاداش به شما تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید در هر زمان Liquidity را حذف کنید و در صورت حذف، توکن‌های مبادله شده با توکن‌های LP به کاربر پرداخت می‌شوند.

آموزش استیکینگ در پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سواپ برای کاربران خود دارای امکانات متعددی می‌باشد و یکی از این امکانات استیک کرذم این، برای استیک کردم تنها لازم هست مقداری از تومن Cake خود را برای مدت دلخواه در استخرهاب Syrup واریز کرده و نگهداری کنید. برای انجام این کار کافی است به صفحه Pools مراجعه کنید. در این قسمت استخرهایی که می‌توانید توکن Cake را در آن استیک کنید برای شما قابل نمایش خواهد بود. برای برداشت دارایی خود باید بر روی گزینه Approve Cake کلیک کنید.

پس از تایید این مرحله در مرحله بعدی لازم است مقدار توکنی که قصد دارید استیک کنید را مشخص کنید. با انجام این مراحل توکن Cake شما در استخر موردنظر استیک می‌شود و در ازای استیک کردن پاداش دریافت می‌کنید. در هر زمانی که قصد دارید دارایی خود را از استخر خارج کنید کافی است بر روی گزینه Harvest کلیک کنید.

پنکیک سواپ

کارمزد صرافی پنکیک سواپ

در صرافی یونی سواپ و پنکیک سواپ یک سیستمی وجود دارد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند نقدینگی استخرها را تامین کنند و در ازای آن توکن‌های LP دریافت می‌کنند. داشتن و مالکیت توکن‌های LP به دارندگان این حق را می‌دهد تا بهشی از کارمزد معاملات انجام شده در پلتفرم را دریافت کنند. کارمزد معاملاتی در صراف پنکیک سواپ چیزی تقریبا زیر ۲۰ درصد بودع است که از این مقدار ۱۷ درصد آن به تامین کنندگان نقدینگی اختصاص می‌یابد و ۳ درصد باقی مانده آن به خزانه پنکیک سواپ تعلق می‌گیرد.

مقایسه صرافی پنکیک سواپ با صرافی Uniswap

همانطور که گفته شده صرافی یونی سواپ یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد و بر روی بلاک‌چین اتریوم قابل اجرا می‌باشد. صرافی یونی سواپ اولین و بهترین سرافی است که به عنوان یک بازار یاز خودکار شناخته می‌شود و برای شما امکان تبادل خودکار چندین توکن را فراهم می‌کند. به جدول زیر دقت کنید، در این جدول تفاوت دو صرافی یونی سواپ و پنکیک سواپ با یکدیگر ذکر شده است.

 

 

امکانات صرافی PancakeSwap / پنکیک سواپ UniSwap / یونی سواپ
میزان کل دارایی قفل شده (TVL) 6.5 میلیارد دلار 7.6 میلیارد دلار
هزینه تراکنش پایین‌‌ترین هزینه

 

روزانه به طور قابل توجهی در حال افزایش است
تعداد توکن‌های پشتیبانی شده بیش از 1600 بیش از 1600
محل اجرا اجرا شده بر روی زنجیره هوشمند Binance اجرا شده بر روی Ethereumblockchain
تاریخ راه‌اندازی 20 سپتامبر 2020 2 نوامبر 2018

 

مزایا و معایب صرافی پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سواپ در حال حاضر به دلیل رابط کاربری مناسب و دیگر ویژگی‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است، در این قسمت به بررسی مزایا و معایب این صرافی می‌پردازیم.

مزایای صرافی پنکیک سواپ

شما با فعالیت در صرافی پنکیک سواپ می‌توانید از طریق استیک توکن بومی پنکیک سواپ و توکن‌های تامین کننده نقدینگی LP رمزارز Cake را بدست آورید. در این صرافی امکان ترید توکن‌های BEP20 وجود دارد و شما به راحتی‌ می‌توانید این توکن‌ها را خرید و فروش کنید. در صورت اینکه نقدینگی صرافی را فراهم کنید شما می‌توانید کمیسیون دریافت کنید.

در این صرافی شما کارمزد کمی پرداخت می‌کنید و همچنین معاملات شما از سرعت بالایی برخوردارند. در صرافی پنکیک سواپ امنیت شما تامین شده می‌باشد و دیگر نیازی به انجام مراحل احراز هویت KYC وجود ندارد.

امروزه ایران برای دسترسی به اکثر صرافی‌ها به دلیل تحریم‌ها با محدودیت مواجه است و به همین دلیل کاربران باید از طریق آی پی کشور دیگری به خرید و فروش در صرافی اقدام کنند، اما در صرافی پنکیک سواپ دیگر نیازی به استفاده از VPS یا VPN نمی‌باشد و برای کاربران ایرانی بسیار مناسب است. طراحی صرافی پنکیک سواپ بسیار کاربر پسند می‌باشد و برای کاربران مبتدی ‌ حرفه‌ای مناسب است. شما امکان راه اندازی پروژه‌ها در انجمن BSC را در این صرافی دارید.

معایب صرافی پنکیک سواپ

این صرافی دارای مزایای گسترده‌ای می‌باشد اما مانند هر صرافی دیگری دارای یکسری معایب نیز است. استخرهای نقدینگی در صرافی پنکیک سواپ ناپایدار هستند و ریسک از دست دادن دارایی شما همواره وجود دارد. صرافی پنکیک سواپ به دلیل محبوبیت زیاد کاربران زیادی دارد و به همین دلیل شبکه در اکثر اوقات شلوغ می‌باشد. پروسه استیکینگ در صرافی پنکیک سواپ تا حدودی مشکل می‌باشد و پیچیدگی خاص خودش را دارد. متاسفانه صرافی پنکیک سواپ از کیف پول بومی خود برخوردار نمی‌باشد.

امنیت صرافی پنکیک سواپ

همانطور که گفته شد اولین موضوع برای انتخاب یک صرافی میزان امنیت آن می‌باشد زیرا شما دارایی خود را در آن صرافی خرید و فروش می‌کنید و در صورت کلاهبرداری پیگیری آن برای شما دشوار می‌باشد. تیم توسعه‌دهنده صرافی ‌پنکیک سواپ ناشناس می‌باشد اما این موضوع از امنیت این صرافی کم نمی‌کند و این پلتفرم توسط چندین شرکت امنیتی برجسته مانند Certik و Slowmist حسابرسی شده است. صرافی پنکیک سواپ به دلیل همکاری با شرکت امنینی Certik تمام محافظ‌های زیر را دریافت کرده است.

  • Security Oracle
  • CertiK Shield
  • DeepSEA
  • The CertiK Virtual Machine

 

ارز Cake

توکن بومی پلتفرم پنکیک سواپ توکن Cake می‌باشذ و شما با استفاده از روش‌هایی مانند تامین نقدینگی یا استیک می‌توانید به کسب سود و دریافت توکن Cake بپردازید. به کسانی که به تامین کردن نقدینگی در این پلتفرم می‌پردازند توکن‌های فلیپ به عنوان پاداش تعلق می‌گیرد.

جمع بندی

صرافی پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز می‌باشد که در سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کرد و روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده‌ است. صرافی پنکیک سواپ دارای سابقه درخشانی می‌باشد و در نوع خود به یکی از بهترین پلتفرم‌ها تبدیل شده است و امکانات متنثعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

صرافی پنکیک سواپ در واقع یک صرافی غیرمتمرکز می‌باشد و توسط زنجیره هوشمند پشتیبانی می‌شود. غیرمتمرکز بودن این صرافی به این معناست که توسط نهاد یا فرد خاصی اداره نمی‌شود. صرافی پنکیک سواپ به منظور تهسیل مبادلات همتا به همتا ارزهای دیجیتال ایجاد شده است و در این صرافی می‌توانید به طور مستقیم یک ارز را مستقیما به ارز دیگر تبدیل کنید.

صرافی پنکیک سواپ مشکل صرافی‌های سنتی را حل کرده است و مزایا زیادی دارد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس به معرفی صرافی پنکیک سواپ و بررسی بخش‌های مختلف آن پرداختیم.



source https://hamisarmaye.com/pancakeswap/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها