ارز دیجیتال تتر چیست؟ معرفی 0 تا 100 USDT

به این postامتیاز دهید

ارز دیجیتال تتر چیست؟ امروزه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک کسب درآمد پر سود شناخته می‌شود که تسهیلات زیادی را با خود به ارمغان آورده است، با ظهور بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری به شکل سنتی محبوبیت خود را تا حد زیادی از دست داده است زیرا ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از سرمایه‌گذاری را در اختیار مردم قرار داده‌اند. ارزهای دیجیتال یک نوع پول دیجیتال می‌باشند که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده‌اند و به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند.

غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال باعث شده این ارزها همواره بدون واسطه و وابستگی به نهادی دولتی خرید و فروش شوند که این موضوع محدودیت را در سرمایه‌گذاری تا حد زیادی از بین می‌برد. ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که براساس نوع کاربرد آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد. یکی از مهم‌ترین انواع ارزهای دیجیتال استیبل کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال ثابت می‌باشند که از نوسانات قیمتی بازار در امان هستند. تتر به عنوان یک استیبل کوین بسیار معروف در سراسر دنیا شناخته می‌شود که تسهیلات زیادی را به ارمغان آورده است. در این مقاله از آکادمی حامی سرمایه ما به معرفی ارز دیجیتال تتر و موضوع تتر چیست می‌پردازیم.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر به عنوان یک ارز دیجیتال با ثبات شناخته می‌شود که در انگلیسی به Stablecoin معروف است. ارز دیجیتال پایدار با ارز دیجیتال معمولی مانند بیت کوین متفاوت است و این تفاوت مربوط به پشتوانه آن‌ها می‌باشد. استیبل کوین‌ها که به عنوان ارز دیجیتال پایدار شناخته می‌شوند از یک ثبات قیمتی برخوردار می‌باشند که این ثبات از طریق پشتوانه یک کالا یا دارایی تامین می‌شود. قیمت استیبل کوین‌ها با توجه به ارزش پشتوانه آن‌ها تعیین می‌شود و از این طریق ارزش آن‌ها وابسته به پشتوانه آن‌ها می‌باشد و هرگونه تغییر در ارزش پشتوانه یک استیبل کوین روی قیمت استیبل کوین نیز تاثیر می‌گذارد.

ارز دیجیتال تتر همانطور که گفته شد یک رمزارز پایدار می‌باشد و با عنوان USDT شناخته می‌شود. پشتوانه تتر دلار آمریکا می‌باشد و ارزش تتر مساوی با یک دلار آمریکا می‌باشد. تتر به عنوان شناخته‌ شده‌ترین رمزارز پایدار بازار شناخته می‌شود که تقریبا همه سرمایه‌گذاران فعال در حوزه ارز دیجیتال با این رمزارز آشنایی دارند. در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال رمزارزهای پایدار زیادی وجود دارند که دارای پشتوانه‌های مختلفی هستند اما معروف‌ترین رمزارز ثابت تتر می‌باشد که به دلیل محبوبیت زیاد در رتبه سوم رمزارزهای دنیا قرار گرفته است.

خالق تتر چه کسی است

خالق Tether کیست؟

تا به اینجا پاسخی مناسب برای سوال تتر چیست پیدا کردید و برای درک بهتر این رمزارز و استفاده آن در بازار ارزهای دیجیتال بهتر با تاریخچه و سازندگان آن نیز آشنایی پیدا کنید، ارز دیجیتال تتر اولین بار توسط ریو کالینز Reeve Collins، کریگ سلارس Craig Sellars و بروک پیرس Brock Pierce ساخته شد. تمامی سازندگان این ارز دیجیتال پایدار افراد موفقی هستند که در حوزه تکنولوژی دستاوردهای مهمی داشته‌اند.

ریو کالینز به عنوان یک کارآفرین موفق شناخته می‌شود که دارای سابقه کاری درخشانی می‌باشد، قبل از معرفی تتر کالینز چندین شرکت بزرگ و معتبر تاسیس کرده است که نشان‌دهنده موفقیت او در زمینه کاری می‌باشد. یکی دیگر از سازنده‌های تتر به نام بروک پیرس متخصص موفقی در حوزه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که تا به الان پروژه‌های زیادی را در حوزه رمزارز انجام داده است، او در سال ۲۰۱۴ مدیر شرکت بیت کوین شد و اقدامات زیادی در راستای بهبود رمزارز بیت کوین انجام داده است، همچنین کریگ سلارس یکی دیگر از سازندگان تتر محسوب می‌شود و بیش از ۶ سال او عضو بنیاد Omni بوده است و در پروژه برخی از ارزهای دیجیتال اقدامات مهمی انجام داده است.

تمامی این سوابق کاری درخشان نشان‌دهنده این می‌باشد که ارز دیجیتال تتر به صورت اصولی و توسط افراد موفقی ایجاد شده است و به همین دلیل از موفقیت زیادی برخوردار می‌باشد.

چرا استیبل کوین‌ها به وجود آمدند؟

استیبل کوین‌ها همانطور که می‌دانید دارای یک ارزش ثابت می‌باشند و از نوسانات بازار در امان هستند، برای بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزهای معمولی که دائما در حال نوسان می‌باشند وجود استیبل کوین‌ها بسیار ضروری می‌باشد. برای مثال بیت کوین یک رمز ارز معمولی است که دائما در حال نوسان می‌باشد و ممکن است در یک بازه دچار ریزش شود به همین دلیل وجود استیبل کوین‌ها کمک می‌کنند که سرمایه‌گذاران با تبدیل دارایی دیجیتال خود به استیبل کوین ارزش دارایی خود را حفظ کنند و دچار ضرر زیادی در بازار نشوند.

استیبل کوین‌ها کاربردهای دیگر نیز دارند و می‌توان به دلیل ثبات این رمزارزها در تبادلات روزانه از آن‌ها استفاده کرد، همچنین استیبل کوین‌ها دارای سرعت تراکنش بالاتری نسبت به سایر رمزارزها هستند و همین موضوع باعث می‌شود برای نقل انتقالات فرامرزی بدون محدودیت مورد استفاده قرار گیرند. معامله‌گران با داشتن استیبل کوین‌ها می‌توانند از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در امان بمانند و همچنین برای بسیاری از افراد مراجعه به صرافی و خرید دلار با چالش‌هایی روبه‌رو می‌باشد شما می‌توانید با خرید استیبل کوینی مانند تتر  به راحتی دلار را به صورت آنلاین و دیجیتال ذخیره کنید زیرا هر واحد تتر برابر با ارزش ثابت یک دلار آمریکا می‌باشد.

نحوه کار تتر چیست؟

تتر چگونه تولید می‌شود؟

در مقالات آموزشی آکادمی حامی سرمایه تا به الان با نحوه تولید ارزهای دیجیتال معروفی مانند بیت کوین آشنایی پیدا کرده‌اید. بیت کوین دارای یک فرآیند نسبتا سخت برای تولید می‌باشد و نیاز به یکسری اقدامات خاص در راستای تولید دارد. بیت کوین با فرآیند ماینینگ در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد اما تتر به عنوان یک رمزارز ثابت دارای یک فرآیند سخت برای تولید نمی‌باشد و توسط یک نهاد متمرکز تولید می‌شود به همین دلیل شما نیازی به استخراج این رمزارز  ثابت ندارید.

ارز پایدار تتر با پشتوانه دلار آمریکا تولید می‌شود و گفته می‌شود به ازای هر تتر موجود در بازار یک دلار به عنوان پشتوانه در بانک ذخیره شده است، بسیاری از افراد نسبت به ارز تتر خوش‌بین نیستند و ابهاماتی در زمینه این رمزارز پایدار وجود دارد زیرا گفته می‌شود ممکن است این ذخیره دلاری وجود نداشته باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد از خرید و فروش تتر خودداری می‌کنند.

تتر دارای فرآیند تولیدی سختی نمی‌باشد و مانند رمزارزهایی مثل بیت کوین برای عرضه محدودیتی ندارد، میزان عرضه تتر با توجه به میزان تقاضا متغیر می‌باشد و به عبارتی هرچقدر تقاضا برای ارز دیجیتال تتر بیشتر باشد تولید آن نیز افزایش پیدا می‌کند. تتر دارای پشتوانه دلاری است اما با دلار رایج در بازار تفاوت دارد زیرا این دارایی تمامی فعالیت‌های خود را در بستر بلاک‌چین انجام می‌دهد و فقط تولید و توزیع این استیبل کوین به صورت متمرکز انجام می‌شود.

مزایا و معایب usdt چیست؟

تتر به عنوان یک رمزارز ثابت از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد، این استیبل کوین مانند سایر دارایی‌های دیجیتال دارای یکسری مزایا و معایب می‌باشد که در نهایت مزایای فراوان این استیبل موین باعث شده سرمایه‌گذاران زیادی از این رمزارز در معاملات خود استفاده کنند، سرعت تراکنش در استیبل کوین تتر بسیار بالا می‌باشد این ویژگی برای افرادی که قصد دارند از فرصت آربیتراژ در بازار رمزارزها استفاده کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین استیبل کوین تتر یک رمزارز ثابت است که خرید و فروش آن از ریسک کمتری برخوردار می‌باشد و در بازار ارزهای دیجیتال که پر از نوسان می‌باشد تتر به عنوان یک سکوی امن شناخته می‌شود زیرا سرمایه‌گذاران می‌توانند با تبدیل رمزارزها به تتر ارزش دارایی خود را در مقابل نوسانات بازار حفظ کنند. کارمزد تراکنش‌های تتر به نسبت سایر تراکنش‌ها پایین می‌باشد و به همین دلیل برای معامله‌گران فرصت مناسبی است که در هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود صرفه‌جویی کنند.

رمزارز تتر دارای یک پشتوانه معروف می‌باشد که دلار آمریکا است و به آسانی می‌توان آن را به پول نقد تبدیل کرد. در کنار این مزایا تتر دارای یکسری معایب نیز می‌باشد، عرضه تتر به صورت متغیر می‌باشد و این موضوع ممکن است روی قیمت سایر رمزارزها تاثیر بگذارد، همچنین ابهاماتی در مورد پشتوانه اتر وجود دارد که شفاف‌‌ سازی نشده است و گفته می‌شود به ازای تتر‌های موجود در بازار ذخیره دلاری وجود ندارد.

فرق بیت کوین و تتر چیست؟

تفاوت USDT با BTC

اولین تفاوت بارز تتر و بیت کوین مربوط به نوع آن‌ها می‌باشد، تتر یک استیبل کوین محسوب می‌شود که دارای قیمت ثابت می‌باشد و نوسانات بازار روی قیمت آن تاثیری ندارد اما همانطور که می‌دانید بیت کوین و قیمت آن دائما در حالت نوسان می‌باشد. کارمزد تراکنش‌های تتر نسبت به بیت کوین کمتر می‌باشد که این موضوع باعث محبوبیت تتر می‌باشد ‌اما جالب است بدانید تتر به عنوان یک توکن شناخته می‌شود که بلاک‌چین اختصاصی ندارد اما بیت کوین دارای بلاک‌چین اختصاصی می‌باشد.

همچنین بیت کوین دارای یک عرضه محدود و مشخص می‌باشد که تتر در تضاد با آن عرضه بدون محدودیت دارد. نحوه تولید تتر و بیت کوین نیز با یک‌دیگر متفاوت می‌باشد زیرا بیت کوین بر اساس فرآیند استخراج ایجاد می‌شود اما توزیع و تولید تتر به صورت متمرکز توسط یک نهاد صورت می‌گیرد.

بلاک‌چین Tether

همانطور که گفته شد تتر به عنوان یک توکن شناخته می‌شود و به معنای این می‌باشد که تتر دارای یک بلاک‌چین اختصاصی مانند رمزارز بیت کوین نمی‌باشد. تراکنش‌های استیبل کوین اتر روی بلاک‌چین سایر رمزارزها صورت می‌گیرد و با استفاده از قراردادهای هوشمند ساز و کار این استیبل کوین پیش می‌رود. بلاک‌چین میزاد کارمزد تراکنش‌های تتر را دریافت می‌کند. تتر در حال حاضر در شبکه مختلفی ازجمله اتریوم، بیت کوین و ترون فعالیت می‌کند.

کارمزد شبکه تتر به چه صورت است؟

از آنجایی که تتر به عنوان یک توکن بر روی بلاک‌چین‌های مختلفی فعالیت می‌کند دارای یک کارمزد یکسان نمی‌باشد و با توجه به نوع شبکه و سرعت آن کارمزد تتر متغیر می‌باشد، ممکن است کارمزد شبکه اتریوم نسبت به سایر شبکه‌ها بالاتر باشد یا برعکس، برای مثال شبکه ترون ارز دیجیتال تتر را در دسترس کاربران قرار داده است و کارمزد بسیار پایینی برای آن در نظر گرفته است.

انواع تتر

به دلیل اینکه تتر توکن محسوب می‌شود و دارای بلاک‌چین اختصاصی نمی‌باشد بر روی سایر شبکه‌های بلاک‌چین فعالیت می‌کند. ابتدا تتر فعالیت خود را در شبکه بلاک‌چین بیت کوین آغاز کرد اما در حال حاضر روی بلاک‌چین‌های متعددی در دسترس می‌باشد که مهم‌ترین این بلاک‌چین‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • تتر ERC20 مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم
  • تتر Omni مبتنی بر بلاک‌چین بیت کوین
  • تتر TRON مبتنی بر بلاک‌چین ترون

تتر به عنوان یک رمزارز ثابت تنها بر روی این بلاک‌چین‌ها فعالیت ندارد و در حال حاضر در سایر بلاک‌چین‌ها مانند ایاس و بایننس اسمارت چین در دسترس می‌باشد. هر بلاک‌چین یک فرمت خاص برای رمزارز در نظر گرفته است و در هنگام انتقال حتما باید به نوع شبکه دقت کنید زیرا اگر تتر را به آدرسی با یک فرمت اشتباه ارسال کنید دارایی شما از بین می‌رود. کارمزد تتر در بلاک‌چین‌های مختلف متفاوت می‌باشد برای مثال سرعت نقل انتقالات تتر در بلاک‌چین ترون بالا می‌باشد ‌و کارمزد آن نسبتا پایین می‌باشد.

بهترین نوع تتر چیست

از کدام تتر استفاده کنیم؟

این موضوع یک امر سلیقه‌ای می‌باشد و با توجه به امکانات شما مشخص می‌شود ممکن است دسترسی یک سرمایه‌گذار به شبکه بیت کوین راحت‌تر از سایر شبکه‌ها باشد و قصد داشته باشد تمامی معاملات خود را در بلاک‌چین بیت کوین انجام دهد به همین دلیل انتخاب شبکه بیت کوین برای او بهتر می‌باشد اما در نهایت تتر در شبکه‌های متعددی ‌وجود دارد که هرکدام از این شبکه‌ها با توجه به نوع خود دارای یک سرعت  و کارمز متفاوت می‌باشند که شما باید براساس سرعت نقل انتقالات و همچنین کارمزد شبکه انتخاب کنید که در کدام شبکه قصد خرید و فروش تتر را دارید، به طور کلی تتر موجود در شبکه ترون به دلیل سرعت بالا و کارمزد پایین به سرمایه‌گذارن پیشنهاد می‌شود.

تبدیل انواع تتر به یکدیگر

تتر دارای انواع مختلفی می‌باشد و شما می‌توانید انواع تتر را به یکدیگر تبدیل کنید اما در هنگام تبدیل باید توجه کنید شبکه مبدا و مقصد یکسان باشد زیرا اگر شما تتر شبکه ترون را به آدرس شبکه اتریوم انتقال دهید دارایی شما از بین خواهد رفت، برای تبدیل انواع تتر به یکدیگر شما باید از یک صرافی استفاده کنید که از دو نوع تتر مدنظر شما پشتیبانی کند و این فرآیند تبدیل را خود صرافی برای شما انجام می‌دهد.

بهترین کیف پول تتر چیست

بهترین کیف پول‌های تتر

تتر به عنوان یک استیبل کوین از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد به همین دلیل کیف پول‌های زیادی از این استیبل کوین پشتیبانی می‌کنند شما برای ذخیره تتر می‌توانید از کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده کنید بهترین کیف پول‌های تتر به شرح زیر می‌باشد:

  • کیف پول نرم‌افزاری تراست والت Trust Wallet
  • کیف پول نرم‌افزاری اتمیک والت atomic wallet
  • کیف پول نرم‌افزاری مای اتر ولت myetherwallet
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر ledger
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور trezor

امنیت

بسیاری از سرمایه‌‌گذاران در مورد امنیت تتر دچار ابهاماتی هستند، زیرا گمان می‌کنند به میزان تتر موجود در بازار دلار آمریکا ذخیره نشده است و اگر این موضوع واقعیت داشته باشد نمی‌شود تتر را به عنوان یک استیبل کوین در نظر گرفت، این سوال همواره برای سرمایه‌گذاران وجود دارد و به دلیل عدم شفاف‌سازی از سوی سازندگان تتر این موضوع در حاله‌ای از ابهام قرار دارد و نمی‌توان به یقین گفت که دلار آمریکا به همان میزان در بانک ذخیره شده است.

این ابهامات باعث شده تا تتر نتواند به جایگاه بالاتری در حوزه ارز دیجیتال دست پیدا کند اما در مورد سایر موارد امنیتی باید توجه داشت که تتر بر بستر بلاک‌چین فعالیت می‌کند و در حال حاضر بلاک‌چین یکی از امن‌ترین فناوری‌های موجود در بازارهای مالی می‌باشد و موراد امنیتی را به درستی رعایت کرده‌ است و این موراد امنیتی شامل تتر نیز می‌شود. در حالت کلی به همین دلیل تتر از امنیت بسیار بالایی برخورار می‌باشد زیرا از فناوری بلاک‌چین بهره می‌برد. در مورد ابهامات موجود راجع به تتر می‌توان گفت تمامی ارزهای دیجیتال دارای مزایا و معایبی هستند و مهم این است که تا به حال تتر دچار خطایی نشده است و به درستی روند اصولی خود را طی می‌کند.

کاربردهای تتر برای معامله‌گران چیست؟

تتر به عنوان یک ارز دیجیتال پایدار کاربردهای زیادی دارد و تمامی معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال تقریبا با تتر آشنایی دارند، تتر یک راه بسیار مناسب برای جلوگیری از ضرر و حفظ ارزش دارایی معامله‌گران محسوب می‌شود زیرا این ارز برخلاف سایر ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین از ثبات برخوردار می‌باشد و نوسانات بازار روی آن تاثیری ندارد، وجود چنین ارزی برای بازاری که دائما در حال نوسان می‌باشد بسیار مثبت محسوب می‌شود زیرا سرمایه‌گذاران در هنگام ریزش بازار به منظور حفظ سرمایه‌ خود می‌توانند دارایی خود را به تتر تبدیل کنند.

همچنین تتر به دلیل اینکه از پشتوانه دلاری برخوردار می‌باشد تا حد زیادی شبیه دلار است و تفاوت آن در زمینه دیجیتال بودن می‌باشد به این منظور که معامله‌گرانی که قصد دارند دلار خرید و فروش کنند دیگر نیازی نیست به صرافی‌های حضوری مراجعه کنند، آن‌ها به راحتی می‌توانند از صرافی ارز دیجیتال به صورت آنلاین تتر خریداری کنند و آن را در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنند. همچنین تتر برای حجم معاملات بالا بسیار مناسب می‌باشد و محدودیتی در نقل و انتقال آن وجود ندارد، معامله‌گران با کارمزد بسیار پایین می‌توانند معاملات خود را انجام دهند و هر مقدار تتر را به حساب شخص دیگری ارسال کنند. همچنین تتر به عنوان یک واحد پول فرامرزی شناخته می‌شود که شما می‌توانید آن را به سراسر نقاط دنیا ارسال کنید.

نحوه خرید تتر چیست

خرید USDT

خرید تتر از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال صورت می‌گیرد و شما می‌توانید با مراجعه به این صرافی‌های آنلاین به خرید ارز تتر اقدام کنید. برای خرید و فروش ارز تتر شما باید دارای یک کیف پول دیجیتال باشید که در قسمت‌های قبلی کیف پول‌های مناسب برای نگهداری تتر را به شما معرفی کردیم. صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی در حال حاضر به دلیل وجود تحریم‌ها برای کاربران ایرانی با آی پی ایرانی قابل استفاده نیستند به همین دلیل برای استفاده از صرافی‌های خارجی شما باید از یک فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنید یا به غیر از آن می‌توانید از صرافی‌های ایرانی جهت خرید و فروش تتر اقدام کنید.

در ابتدا برای خرید و فروش تتر در یک صرافی باید حساب کاربری ایجاد کنید و مدارک هویتی خود را در صرافی ثبت کنید، بعد از انتخاب صرافی مورد نظر شما می‌توانید بخش راهنمایی ثبت نام را در همان صرافی مطالعه کنید و به ایجاد حساب کاربری اقدام کنید.

سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال تتر

بسیاری از افراد سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال تتر پیشنهاد می‌کنند زیرا وجود یک ارز پایدار در میان نوسانات بازار ارز دیجیتال بسیار مناسب است، سرمایه‌گذارن به منظور جلوگیری از ضرر می‌توانند از استیبل کوین تتر استفاده کنند و در هنگام نوسانات شدید بازار به منظور حفظ سرمایه از تتر استفاده کنند. تتر همچنین برای نقل انتقالات بسیار مناسب می‌باشد زیرا سرعت تراکنشات آن بسیار بالا می‌باشد و همچنین معاملات با حجم بالا کارمزد بسیار پایینی دارند به همین دلیل سرمایه‌گذاران از تتر برای مبادلات روزانه استفاده می‌کنند.

کلام نهایی

بازار ارزهای دیجیتال امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد، ارزهای دیجیتال یک نوع پول دیجیتال رمزنگاری شده می‌باشند که انواع مختلفی دارند یکی از انواع معروف ارز دیجیتال استیبل کوین می‌باشد. استیبل کوین‌ها یک نوع ارز دیجیتال ثابت محسوب می‌شوند که نوسانات بازار روی آن‌ها تاثیری ندارد و این استیبل کوین‌ها دارای پشتوانه خارجی هستند که این پشتوانه ممکن است کالا یا دارایی خاص مانند ارز فیات باشد. یکی از استیبل کوین‌های معروف بازار تتر می‌باشد که دارای پشتوانه دلار آمریکا است و از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. در این مقاله از آکادمی حامی سرمایه ما به معرفی تتر و موضوع تتر چیست پرداختیم.



source https://hamisarmaye.com/what-is-tether/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها