ارز دیجیتال بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چیست؟

به این postامتیاز دهید

اولین تراکنش بیت کوین به‌طور رسمی در 3 ژانویه 2009 انجام شد. از آن زمان بیت کوین طرفداران زیادی را پیدا کرده است؛ اما بااین‌حال بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال جهان، از زمان ابتدای پیدایش خود به دلیل وجود مقیاس‌پذیری و سرعت کم تراکنش با مشکلات اساسی مواجه بوده است. در سال 2017 بیت کوین کش به‌عنوان راه‌حلی برای مشکلات بیت کوین معرفی شد اینکه کوین کش چیست؟ چگونه کار می‌کند و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟ محور اصلی این مقاله از آکادمی حامی سرمایه است. در ادامه با ما همراه باشید.

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش یک ارز دیجیتال ساخته‌شده بر پایه بیت کوین می‌باشد که در جهت تسهیل سیستم پرداخت پول دیجیتال طراحی شده است. بیت‌کوین کش (BCH) را می‌توان یکی از ارزهای پرداخت الکترونیکی همتا به همتا در نظر گرفت که هدف اصلی آن ارسال و دریافت پول الکترونیکی در حداقل زمان و کارمزد ممکن می‌باشد. بیت کوین کش با نماد اختصاری BCH دارای سرعت بیشتر و کارمزد کمتری نسبت به بیت کوین است. به‌عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون اتکا به واسطه‌های مالی یا قدرت مرکزی پیاده‌سازی می‌شود. با استفاده از BCH، شما آزاد هستید که در هر نقطه از جهان برای هرکسی پول ارسال کنید. صرف‌نظر از اینکه تراکنش شما چقدر است یا در چه ساعتی از شبانه‌روز انجام می‌شود.

تاریخچه بیت کوین کش

هم‌زمان با ایجاد بیت کوین در سال 2017 این بلاک چین طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. محبوبیت بیت کوین مشکلات مقیاس‌پذیری شبکه آن را افزایش داد زیرا نمی‌توانست از پس افزایش تعداد تراکنش‌ها بربیاید. درنتیجه زمان تائید و کارمزد تراکنش در بلاک چین بیت کوین افزایش یافت. ریشه اصلی این مشکل عمدتاً به دلیل محدودیت اندازه بلاک 1 مگابایتی بیت کوین بود. تراکنش‌ها در صف قرار می‌گرفتند و منتظر تأیید بودند، زیرا بلوک‌ها نمی‌توانستند افزایش اندازه تراکنش‌ها را کنترل کنند. کارمزد تراکنش‌ها به‌طور پیوسته بین سال‌های 2009 تا 2016 افزایش می‌یافت و در ژوئن 2017، به 5.56 دلار رسید. علاوه بر کارمزد بالا تراکم شبکه در حال تبدیل‌شدن به یک معضل اساسی برای بیت کوین بود.

برخی از کارشناسان بیت کوین پیشنهاد کردند قوانین را تغییر دهند تا بیت کوین بتواند حجم بیشتری از تراکنش‌ها را پردازش کند. راجر ور، سرمایه‌گذار اولیه بیت‌کوین، در تلاش بود به‌جای اجرای ارتقا، محدودیت اندازه بلوک بیت‌کوین را از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش دهد. در این زمان گروه پیشنهاددهنده بیت‌کوین کش به‌عنوان بخشی از تیم بیت‌کوین هارد ورک را پیشنهاد دادند…هارد ورک به تغییرات بنیادی در شبکه بلاک چین ارز دیجیتال اشاره دارد.

به‌طورمعمول، هارد فورک زمانی اتفاق می‌افتد که گروه‌هایی از ماینرها و توسعه‌دهندگان نمی‌توانند در مورد به‌روزرسانی نرم‌افزار حاکم بر یک توکن دیجیتال خاص به توافق برسند. درنتیجه، یک گروه تحت همان قوانین به فعالیت خود ادامه می‌دهد، درحالی‌که گروه دیگر منشعب می‌شوند و یک بلاک چین جدید با یک راه‌اندازی نرم‌افزار به‌روز تولید می‌کنند. در این فرآیند، دومین ارز دیجیتال تولید می‌شود. سازندگان BCH می‌خواستند اندازه بلوک‌های داخل بلاک چین را افزایش دهند تا بتوان تراکنش‌های بیشتری را ذخیره کرد در تئوری، تراکنش‌های بیشتر در هر بلوک باعث کاهش هزینه‌های تراکنش می‌شود.

سایر توسعه‌دهندگان موافق نبودند که این رویکرد درست است، بنابراین توسعه‌دهندگان BCH یک فورک از بلاک چین بیت‌کوین ایجاد کردند. بیت‌کوین کش همچنین در طول تاریخ خود اندازه بلاک‌های بلاک چین را افزایش داده است – در سال 2018، اندازه بلوک آن 8 مگابایت بود. در ژوئن 2022، اندازه بلوک دوباره به 32 مگابایت افزایش یافت.

بیت کوین کش چیست

 

هدف اصلی بیت‌کوین کش

بیت‌کوین کش زمانی ایجاد شد که گروهی از تیم بیت‌کوین می‌خواستند حجم بلاک‌های شبکه بیت‌کوین را به‌عنوان راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری بیت‌کوین، معرفی کنند. بلاک‌های بزرگ‌تر، تراکنش‌های زنجیره‌ای سریع و ارزان‌تر را نسبت به بلاک چین بیت‌کوین امکان‌پذیر می‌کنند. درنتیجه هدف اصلی بیت‌کوین تراکنش سریع و ارزان‌تر برای کاربران است. یکی دیگر از اهداف اصلی بیت‌کوین کش شناخته شدن آن به‌عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا است که هرکسی در سراسر جهان بتواند از آن، برای ارسال و دریافت پرداخت‌های آنی با هزینه بسیار کم استفاده کند.

بیت کوین کش چگونه کار می‌کند؟

استخراج بیت‌کوین کش با تغییراتی مشابه با بیت‌کوین کار می‌کند. استخراج BCH از طریق مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) انجام می‌شود. برای درک مفهوم مکانیسم اجماع اثبات کار؛ در بیت‌کوین تعدادی از افراد داوطلب تحت عنوان ماینر سخت‌افزارهایی را فراهم کرده و از طریق آن تراکنش‌های زنجیره بین کوین را تائید می‌کنند. داده‌های این تراکنش در قالب بلوک ذخیره می‌شود. هر بلوک دارای شناسه مختص به خود است که به آن هش گفته می‌شود. ماینرها به کمک مجموعه عملیات ریاضی هش ها را شناسایی می‌کنند. اولین ماینری که بتواند هش را با موفقیت شناسایی کند، پاداش بلوکی 6.25 BCH دریافت می‌کند.

با توجه به‌اندازه بزرگ بیت‌کوین کش، قدرت محاسباتی بیشتری برای پردازش تراکنش‌ها مورد نیاز است. این بدان معناست که ماینرها باید از سخت‌افزارهای پرانرژی استفاده کنند. همچنین، ماینرها قدرت محاسباتی را باهم ترکیب می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر به پاداش‌های بلوک دست یابند.

هنگامی‌که بلوک‌ها برای دو روز متوالی از برنامه عقب می مانند، دشواری استخراج شبکه به نصف کاهش می‌یابد. از طرف دیگر وقتی بلوک‌ها جلوتر از برنامه هستند، دشواری دو برابر می‌شود. این امر تولید بلوک را با سرعت ثابت نگه می‌دارد. مانند بیت‌کوین، پاداش‌های بلاک هر چهار سال یک‌بار نصف می‌شود تا زمانی که تمام BCH موجود در گردش آزاد شود. به رویداد نصف شدن پاداش استخراج هاوینگ گفته می‌شود. هاوینگ بعدی در سال 2024 در بلوک 840000 انجام خواهد شد.

مزایای بیت‌کوین کش

  • کارمزدهای بسیار پایین: هزینه‌های تراکنش در بیت‌کوین کش نسبت به بیت کوین پایین است.
  • امنیت بالا: بیت کوین کش از یک فناوری بلاک چین قوی استفاده می‌کند که نفوذ به آن تقریباً غیرممکن است. تراکنش‌ها و سوابق انتقال وجه شما نمی‌توانند توسط یک فرد دست‌کاری یا تغییر داده شون
  • تمرکززدایی: در بیت کوین کش هیچ واسطه ای وجود ندارد به این معنی که هیچ نهاد قدرتمندی کنترل غیرمنطقی بر ارز دیجیتال ندارد.
  • پایدار و امن: در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، BCH نسبتاً پایدار است و فناوری بلاک چین بسیار ایمن را ارائه می‌دهد که از هرگونه نقض داده یا از دست دادن وجوه جلوگیری می‌کند.
  • تراکنش‌های سریع : بیت کوین کش با حل مشکل مقیاس پذیری بیت کوین، امکان پردازش و تأیید تراکنش سریع و قابل اعتماد را برای کاربران فراهم می‌کند.

معایب بیت کوین کش

  • نرخ پذیرش نسبتاً پایین: موفقیت هر نوع شبکه، ارز یا فناوری به کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند بستگی دارد. اینکه چه تعدادی از جامعه ارز دیجیتال، تمایل دارند به استففاده از ارز خاصی روی بیاورند، لشاره به پذیرش آن ارز توسط جامعه دارد.بیت کوین کش نسبت به بیت کوین با استقبال کثیری از افراد جامعه روبرو نشد درنتیجه افراد کمتری از بیت‌کوین کش نسبت به بیت‌کوین استفاده می‌کنند.
  • محدودیت حجم معاملات در بیت کوین کش: با توجه اینکه استخر استخراج بیت کوین کش محدود است درنتیجه میزان حجم معاملات بین کوین کش با بیت‌کوین قابل قیاس نیست.

bitcoin cash چیست

تفاوت بیت کوین کش با بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین کش همان معماری شبکه بیت‌کوین را به ارث برده است و تقریباً تمام ویژگی‌های بیت‌کوین را دارد. بااین‌حال، تفاوت عمده بین هر دو پروتکل نهفته است.

  • اولین تفاوت در اندازه بلوک است. اندازه بلاک بیت‌کوین فقط 1 مگابایت است و فقط می‌تواند شامل 1500 تراکنش باشد. از سوی دیگر، بیت‌کوین کش در ابتدا در طول هارد فورک خود دارای اندازه بلوک 8 مگابایت بود اما از آن زمان به 32 مگابایت افزایش یافته است. افزایش اندازه بلوک بیت‌کوین کش را سریع‌تر از بیت‌کوین کرده است.
  • هزینه تراکنش در بیت‌کوین کش کمتر است. بیت‌کوین کش می‌تواند تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری داشته باشد. هزینه تراکنش بیت‌کوین به‌طور متوسط ​​59 دلار است درحالی‌که بیت‌کوین کش کمتر از یک پنی هزینه دارد.
  • تفاوت دیگر در تعداد استخرهای ایجاد شده برای استخراج است. در حال حاضر تعداد استخرهای استخراجی بیت‌کوین کش خیلی کمتر از بیت‌کوین است.
  • بیت‌کوین کش برای تراکنش‌های با ارقام کمتر نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. دانیل آر. هیل، رئیس هیل ولث استراتژی در این باره می‌گوید: بیت‌کوین کش برای چیزی مانند یک فنجان قهوه بهتر است، درحالی‌که برای خرید بزرگ‌تر، مانند ماشین یا خانه، ممکن است ارز دیجیتال کندتر و ایمن‌تر مانند بیت کوین بهتر باشد.
  • استخراج بیت کوین کش کاملاً شبیه به استخراج بیت کوین است، با چند تفاوت قابل توجه! اندازه بلوک بزرگتر به این معنی است که برای حل مسائل ریاضی به منابع محاسباتی بیشتری نیاز دارید، اما نکته مثبت این است که از نظر پاداش، توکن های بیشتری دریافت می کنید. برای استخراج BCH به دستگاه محاسباتی تخصصی نیاز دارید. توصیه می شود از یک ماشین حساب سودآوری که برای استخراج ارز دیجیتال طراحی شده است استفاده کنید تا مطمئن شوید که سرمایه گذاری شما بازدهی سالمی دارد.

کاربردهای بیت کوین کش

بیت کوین کش روش جدیدی برای پرداخت آسان است. همانطور که ذکر شد بیت کوین کش میتواند به عنوان یک پرداخت الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.در این روش هیچ قدرت مرکزی دخالتی ندارد. در واقع برای ارسال یا دریافت نیازی به شخص ثالث مانند بانک یا دولت نیست.همین موضوع محبوبیت بیت کوین کش را افزایش میدهد.

بهترین کیف پوب بیت کوین کش

اولین قدم برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و شروع سرمایه‌گذاری انتخاب یک کیف پول مناسب است کیف پول‌های ارزهای دیجیتال ابزارهای فیزیکی یا نرم‌افزارهایی هستند که برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌شوند که بیت‌کوین کش یا سایر دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌کنند. این کیف پول‌ها برای اطمینان از امنیت وجوه شما و ارائه راحتی برای معاملات سریع BCH طراحی‌شده‌اند. در اینجا برخی از کیف پول‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای ذخیره سکه‌های BCH خود استفاده کنید:

کیف پول تراست ولت  Trust wallet

تراست ولت یک کیف پول والت ارز دیجیتال برای اندروید و ایفون است که امکان ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. کیف پول تراست مزایای فراوانی دارد. به‌طور مثال این کیف پول از بیش از یکی میلیون ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند مراحل نصب آن آسان بوده و امنیت بالایی دارد.

 کیف پول کیپ کی keepkey

کیپ کی در سال 2015 توسط شرکت سوئیسی شیپ شیفت روانه بازار شد… در میان کیف پول‌های سخت‌افزاری متمایز است زیرا علاوه بر امنیت، به طراحی آن نیز اهمیت زیادی می‌دهد. از مزایای این کیف پول می‌توان به امنیت بالا و پشتیانی 24 ساعته و هم‌چنین طراحی رابط کاربری آسان اشاره کرد. از دیگر مزیت این کیف می‌توان به این نکته اشاره کرد که حتی با ویروسی شدن سیستم نرم‌افزار تحتت تأثیر قرار نمی‌گیرد

کیف پول ترزور

یکی از امن‌ترین کیف پول‌های دیجیتال است که دارای قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین دارد. ترزور امنیت بالا داشته و همچنین سرعت پردازش مناسب را داراست. کلیدهای خصوصی در این کیف پول به‌شدت محافظت می‌شوند. برای تهیه نسخه پشتیبان از رشته متنی ۲۴ کلمه‌ای استفاده می‌شود.

کیف پول لجر

کیف پول لجر یک کیف پول سخت‌افزاری است که برای ارز‌های دیجیتال بسیاری کاربرد دارد. این کیف پول ضریب امنیتی بسیار بالایی دارد و از اکز رمز ارز ها پشتیبانی می‌کند. درعین‌حال، به کاربر این امکان را می‌دهد که به‌راحتی به ارز‌های دیجیتال خود دسترسی داشته باشد. لجر ترکیبی از امنیت بالا» و راحتی در استفاده است. با استفاده از این کیف پول، کاربران می‌توانند به سرعت و سهولت اقدام به پرداخت کنند

کیف پول گرین آدرس

از ویژگی منحصربه‌فرد گرین آدرس می‌توان به این نکته اشاره کرد که زمانی که شما از اینترنت Wi-Fi همگانی استفاده می‌کنید، باز هم دسترسی به برنامه امن خواهد بود. این کیف پول هم امنیت بالایی داشته و می‌تواند در کمترین زمان تراکنش ها را تائید کند.

بیت کوین کش چیست

فری کش بیت کوین Freecash

سرمایه‌گذاران همواره به دنبال ارز دیجیتال با کارمزد و هزینه کم و سود بیشتری هستند. بدیهی است که هر رمز ارزی که این ویژگی‌ها را داشته باشد محبوبیت آن دوچندان خواهد شد. فری کش با نماد اختصاری یک پلتفرم مبتنی بر فناوری بیت کوین است که در سال 2020 با هدف کشف اصول جدید در حوزه فناوری به شکل آزمایشی راه‌اندازی شد. ری کش یک سیستم آزمایشی است که با مشخصات فنی مشابه با بیت‌کوین ایجاد شده است. همانند بیت کوین کش غیرمتمرکز بوده و برای افرادی که سرمایه کم و یا دانش کمی در حوزه ارز دیجیتال دارند مناسب است.

در این پلتفرم بیت کوین های در در پلتفرم فری کش چنانچه پیشنهاداتی که مربوط به مکان و موقعیت هستند را تکمیل کنید و یا نظرسنجی‌ها را انجام دهید، می‌توانید به ارز دیجیتال رایگان دسترسی داشته باشید.به این منظور باید بعد از وارد شدن به پلتفرم گزینه start offer را بزنید و یا از گوگل استفاده کنید. در این نرم افزار با مشاهده تبلیغات می توان بیت کوین کسب کرد.

آیا بیت کوین کش ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

از بین هزاران ارز دیجیتال موجود، بیت‌کوین کش یکی از محبوب‌ترین ارزهاست و برخلاف رقبای کمتر شناخته شده، می‌توان آن را از طریق اکثر صرافی‌های بزرگ خریداری کرد.با توجه به نوسانات ارزهای دیجیتال، ازجمله BCH، هیچ پاسخ قطعی برای این سؤال وجود ندارد. معاملات ارزهای دیجیتال می‌تواند در کمترین زمان سرمایه شما را از بین ببرد و در عرض چند دقیقه آن را دو برابر کند. هیچ کس کاملاً از مسیری که بازار قرار است در پیش بگیرد آگاه نیست. این امر بیت‌کوین کش را به یک سرمایه گذاری با ریسک و پاداش بالا تبدیل می‌کند.

با توجه به خطرات مرتبط با معاملات BCH، باید اطمینان حاصل کنید که تمام اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهید. هنگام سرمایه گذاری در BCH، بیش از آن چیزی که می‌توانید از دست بدهید، متعهد نشوید و همیشه از کارشناسان قابل اعتماد و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال پیروی کنید. بیت‌کوین کش ممکن است یک فرصت سرمایه گذاری بلند مدت با توجه به پتانسیل زیربنایی باشد. بااین‌حال، اگر بیت‌کوین اصلی بتواند تمام مسائل مربوط به تأخیر و هزینه پردازش را حل کند، BCH ممکن است مرتبط باقی بماند. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید، راهنمای نحوه خرید بیت کوین کش ما را دنبال کنید.

جمع بندی

در این مطلب از صفر تا صد بررسی کردیم که بیت کوین کش چیست، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.



source https://hamisarmaye.com/bitcoin-cash/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها