صرافی یونی سواپ (Uniswap) چیست؟

به این postامتیاز دهید

یکی از محبوب ترین صرافی های غیرمتمرکز یونی سواپ می باشد. به دلیل افزایش محبوبیت امور مالی غیر متمرکز و کاربردهای گسترده ای که در این زمینه ارائه می دهد مورد توجه قرار گرفته است. محبوبیت Uniswap منجر به افزایش علاقه سرمایه گذاران و تریدرهای بازار ارزهای رمزپایه به توکن بومی این صرافی که با نماد UNL نمایش داده می شود، شده است. افزایش توجه به Uniswap و رشد قابل توجه حجم معاملات آن باعث شد که این ارز در مدت زمان کوتاهی بتواند جایگاه قابل قبولی را در میان ارزهای برتر بازار از نظر مارکت کپ به دست بیاورد.

Uniswap به دلیل نقش خود در تسهیل معاملات خودکار توکن های امور مالی غیر متمرکز شناخته می شود. و همچنین نمونه ای از یک سازنده بازار خودکار AMN است که نوامبر 2018 راه اندازی شد، اما به لطف پدیده Defi و افزایش تجارت معاملات توکن های این حوزه توانست محبوبیت قابل توجهی در همان ابتدا کسب کند. در سیستم قراردادهای هوشمند این پروتکل نقدینگی خودکار بدون  تغییر در بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده است. یونی سواپ نیاز این رابطه ها را ازبین می برد و شبکه غیر متمرکز ایجاد می کند، در حالی که مقاومت در برابر سانسور و امنیت را در اولویت قرار می دهد.

Uniswap ازمشکلاتی که در اولین صرافی های غیرمتمرکز وجود داشت جلوگیری کرد و با حل مسائل نقدینگی کارایی بیشتری برای معاملات ارزهای دیجیتال به ارمغان می آورد. در سپتامبر سال2020 یونی سواپ با ایجاد و اعطای توکن حاکمیت خود UNL ، به کاربران پروتکل، یک گام فراتر رفت. این توکن نیز پتانسیل سود آوری داشت و توانایی کاربران را برای شکل دادن به آینده خود و جنبه جذاب نهادهای غیرمتمرکز را  به همراه داشت.

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مطلب، سری به دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد حامی سرمایه بزنید و درصورتی که دوست دارید ترید در بازار کریپتوکارنسی را یاد بگیرید، در این دوره شرکت کنید.

تاریخچه تاسیس یونی سواپ چیست؟

هایدن آدامز در سال 2018 پروتکل یونی سواپ را ایجاد کرد. اما فناوری زیربنایی که در توسعه از آن الهام گرفته شده نخستین مرتبه توسط ویتالیک بوترین خالق اتریوم مطرح شد. هایدن آدامز یکی از توسعه دهندگان اتریوم می باشد. بنیاد اتریوم بودجه ای صدهزاردلاری در اختیار وی قرار داد تا با ایجاد یک تیم متشکل از حدود 10 عضو، پروژه ساخت یک صرافی غیرمتمرکز با ویژگی های نوین و متفاوت را پیش ببرد.

یونی سواپ در یازدهمین ماه سال 2018 فعالیتش را آغاز کرد و در عرض کمتر از دو سال توجه بسیاری را به خود جلب نمود. در پنجمین ماه سال 2019 تیم توسعه دهنده یونی سواپ توانست یک میلیون دلار سرمایه از طریق حمایت صندوق پوشش ریسک پارادایم به دست آورد. این اتفاق شرایط را برای انتشار نسخه دوم یونی سواپ در ششمین ماه سال 2020 فراهم کرد.

صرافی یونی سواپ

چرا صرافی یونی سواپ

صرافی یونی سواپ در کنار تمام ویژگی هایی که دارد، دارای خصوصیاتی می باشد و به همین دلیل صرافی یونی سواپ را اغلب کاربران انتخاب می کنند. دو ویژگی مهم یونی سواپ به عنوان یک DEX درجه بالای عدم تمرکز و مقاومت در برابر سانسور محسوب می شوند. منظور از ویژگی دوم این است که بدون توجه به هویت همه افراد می توانند با شرایطی یکسان درون شبکه به معامله با بقیه بپردازند. گفتنی است یونی سواپ یک نرم افزار متن باز می باشد و همه می توانند به کد منبع آن در GITHUB دسترسی داشته باشند. در ادامه به چند مورد از ویژگی های صرافی یونی سواپ می پردازیم.

تبادل توکن

در صرافی یونی سواپ شما می توانید با اتریوم و نیز توکن های مبتنی بر ERC20 مبادله داشته باشید. برای این که این مبادله انجام شود از نرخ خاص که مخصوص به هر استخر است استفاده می شود.

استخر

این خصوصیت به تمام کاربران اجازه می دهد تا از طریق تامین نقدینگی برای خود درآمد کسب کنند. و در آخر پاداش از توکن های داخل استخر دریافت می کنند.

تسلط به کل دارایی

در صرافی یونی سواپ کاربر به کل دارایی خود دسترسی دارد و از این بابت خطری کاربر را تهدید نخواهد کرد. در این صرافی باید به طور مستقیم کیف پول متصل شود. و این موضوع باعث می شود تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

دستیابی به توکن جدید

برای این که کاربر بتواند در دیگر صرافی ها به توکن و یا رمزارزهای دیگر دسترسی داشته باشد، باید صبر کند تا آن ارز و یا توکن در آن صرافی لیست شود. این موضوع می تواند برای برخی ها ناخوشایند باشد اما در صرافی Uniswap دیگر این موضوع صحیح نمی باشد و بعضی از پروژه ها مستقیما از صرافی یونی سواپ راه اندازی می شوند.

مدل کار متفاوت یونی سواپ و صرافی های غیرمتمرکز

صرافی های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ یک ابزار عمومی هستند و کارمزد های دریافت شده را فقط به اعضای تامین کننده نقدینگی استخرها اعطا می کنند. تامین کنندگان لیکوئیدیتی به وسیله قفل کردن ارزهای دیجیتال خود در یونی سواپ امکان معامله در یک فضای غیر متمرکز را برای دیگر کاربران میسر می کند و در ازای آن سود دریافت می نماید. آن چه یونی سواپ را در مقایسه با سایر صرافی های غیر متمرکز متمایز می کند، مکانیزم قیمت گذاری آن با نام مدل بازارساز محصول ثابت است. به دلیل این که خود صرافی باید نرخ بازار را مشخص کند کاربران یونی سواپ به جای تعیین قیمت دقیق ارزهای دیجیتال باید یک توکن ورودی و خروجی انتخاب نمایند. به این ترتیب یونی سواپ قادر خواهد بود در هر زمان لیکوئیدیتی فراهم کند، زیرا قیمت هر رمزارز بر اساس افزایش تقاضا به طور متناوب افزایش پیدا می کند.

uniswap چیست

ثبت نام در صرافی Uniswap

همان طور که گفته شد صرافی یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که برای استفاده از خدمات آن احراز هویت و ثبت نام نیازی نیست. کافی است وارد سایت شوید و آی پی آدرس خود را تغییر دهید. و پس از آن با دنبال کردن راهنمایی های که در زیر شرح می دهیم پیش بروید و از امکانات این صرافی استفاده نمایید. در این صرافی شما فقط با ارزهای دیجیتال کار دارید و با اتصال والت ارز دیجیتال به تبادل ارزها بپردازید. در ادامه به ثبت نام آموزش سواپ کردن توکن ها در صرافی یونی سواپ می پردازیم.

هر توکن اتریومی را می شود در یونی سواپ به توکن دیگر تبدیل کرد. به جای توکن مبدا و مقصد می توانید هر توکنی را انتخاب نمایید که مراحل تبدیل تفاوتی با یکدیگر ندارند. در این مقاله به عنوان نمونه مراحل سواپ دو توکن اتر ETH و IRDT را ارائه می دهیم و ETH را با سواپ به IRDT تبدیل می کنیم.

به سایت uniswap.org وارد شوید و بر روی گزینه uniswap  Useکلیک کنید. از باکس نشان داده شده می توانید توکن های موجود در Uniswap را به یکدیگر تبدیل کنید.قبل از انجام معامله باید کیف پول متاسک خود را متصل کنید. به این منظور روی گزینه   connect walletکلیک کرده، از لیست کیف پول ها گزینه metamask را انتخاب نمایید، در این مرحله از شما خواسته می شود رمز عبور کیف پول متامسک را وارد کنید، که این دستور پس از چند ثانیه انجام و کیف پول شما متصل می شود.

بنابراین آدرس کیف پول شما نمایش داده شده است. می توانید توکن های مورد نظر خود را برای معامله انتخاب کنید، به این منظور توکنی که در حساب متامسک شما موجود است و می خواهید آن را به توکنی دیگر تبدیل کنید، در کادر بالایی و توکن دیگر را در کادر پایینی انتخاب کنید.

در مرحله بعد نام توکن و مقدار آن که در کیف پول نمایش داده شده را وارد کنید. مقدارتوکن مبدا را مشخص کنید که به صورت خودکار به شما نمایش داده می شود که چه مقدار از توکن مقصد دریافت خواهید کرد. به مقدار فی و پرایس ایمپکت توجه شود. دکمه swap را بزنید، تا سواپ تایید شود. این صرافی به کیف پول متامسک شما پیامی ارسال می کند. در این پیام مقدار ETH درخواست شده برای تبدیل IRDTو مقدار کارمزد آن نشان داده می شود. برای ادامه کار بر روی confirm swap کلیک کنید. پس از تایید در خواستی به کیف پول ارسال می شود. اطلاعات نهایی تراکنش را مجدد می توانید مشاهده نمایید. برای انجام تراکنش باید آن را در کیف پول خود تایید confirm را بزنید.

پس از تایید تراکنش در کیف پول تراکنش به شبکه اتریوم فرستاده می شود. اگر تایید مقداری طول بکشد پیامی به شما نمایش داده می شود. هنگامی که تایید اولیه انجام شد پیام تراکنش ثبت شده مشاهده می کنید. اکنون با کلیک بر روی view on Etherscan وضعیت تراکنش را مشاهده می نمایید. همچنین وضعیت تراکنش را بر روی Etherscan می بینید. پس از انجام تراکنش پیامی را خواهید دید. در نهایت شما موفق شده اید که دو توکن را با یکدیگر سواپ کنید. هر دو توکنی که بخواهید، می توانید با هم تعویض کنید.

نکات امنیتی برای کاربران ایرانی

بدون استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی قادر به ورود صرافی یونی سواپ نمی باشید. چراکه وب سایت DEX ایران را تحریم کرده است. البته این محدودیت مربوط به وب سایت صرافی یونی سواپ است و به دلیل ساختار غیر متمرکز آن مشکلی از نظر کار با پلتفرم وجود ندارد. کاربران ایرانی باید در زمان استفاده از صرافی Uniswap از نرم افزارهای تغییر آدرس آی پی استفاده نمایند.

صرافی یونی سواپ چگونه کار می کند؟

یونی سواپ معماری مورد استفاده در صرافی های دیجیتال سنتی را کنار زده است، زیرا در آن خبری از دفتر سفارش نیست. یونی سواپ بر اساس مدلی به نام مدل بازارساز محصول ثابت کار می کند. این خود نوعی از مدل بازارساز خودکار محسوب می شود. بازارهای خودکار ساز قراردادهای هوشمندی هستند که استخراج های نقدینگی مورد استفاده توسط تریدرها برای خرید و فروش را نگه می دارند. سرمایه این منابع توسط تامین کنندگان لیکوئیدیتی فراهم می شود. هر فردی به وسیله سپرده گذاری مقدار معادل دو توکن در استخر یک فراهم کننده نقدینگی شناخته خواهد شد. در عوض کارمزد پرداخت شده به استخر توسط تریدرها بر اساس سهم تامین کنندگان بین آن ها توزیع می شود.

تامین کنندگان به وسیله سپرده گذاری مقدار معادل دو توکن یک بازار را ایجاد می کنند. این استخرها اغلب از استیبل کوین هایی مانند دای، تتر یا یو اس سی ساخته می شوند، اگرچه الزامی در این رابطه وجود ندارد. در عوض فراهم کنندگان لیکوئیدیتی، توکن های لیکوئیدیتی را دریافت می کنند که نشان دهنده ی سهم آن ها از کل استخر نقدینگی است. به عبارت دیگر براساس تعداد توکن های نقدینگی در اختیار هر فرد سهم آن از استخر مشخص می شود. یک فرد می تواند برای کسب سهم بیشتری از لیکوئیدیتی  پول توکن های بیشتری را بازخرید نماید.

استخر نقدینگی تتر را در نظر بگیرید. سهم اتریوم و تتر از استخر را با  X و Y مشخص کنید. Uniswap این مقدار را گرفته و آن ها را برای محاسبه نقدینگی کل لیکوئیدیتی پول ضرب می کنید. نتیجه را K در نظر بگیرید. بر اساس ایده اصلی Uniswap ، K همیشه باید ثابت باشد. به این معنا که نقدینگی کل در استخر ثابت است. اما هنگامی که یک فرد تصمیم به ترید می پیرد چه اتفاقی رخ می دهد؟

تصور کنید کاربری با استفاده از لیکوئیدیتی  پول ETH و USDT یک اتریوم را به ازای 300 تتر خریداری می کند. با این کار، کاربر سهم تتر از استخر را افزایش و سهم اتریوم آن را کاهش می دهد. از آن جایی که بعد از تراکنش اتریوم کمتری در استخر باقی مانده است قیمت این ارز دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد. ازطرفی نقدینگی کل یعنی K باید ثابت بماند. این مکانیزم قیمت را مشخص می کند. در نهایت مبلغ پرداخت شده برای این اتریوم بر اساس میزان جابه جایی بین X و Y توسط یک معامله مشخص خواهد بود.

به این نکته توجه کنید که به صورت خطی این مدل یونی سواپ مقیاس بندی نمی شود. به همین دلیل هرچه سفارش بزرگ تر باشد تعادل بین X و Y بیشتر جابه جا می شود. این موضوع نشان می دهد سفارشات بزرگتر در مقایسه با موارد کوچکتر به شکل نمایی نه خطی گران تر می شود. نتیجه آن بیشتر شدن لغزش است. لغزش به شرایطی اشاره دارد که در آن قیمت مورد انتظار معامله گران با قیمتی که معامله واقعا در آن انجام می شود متفاوت است. از این رویه می توان نتیجه گرفت هرچه استخر نقدینگی بزرگتر باشد پرداش سفارشات بزرگتر راحت تر خواهد بود زیرا جابه جایی بین X و Y در این شرایط کوچکتر می شود.

swapstheuni

کارمزد و خرید و فروش ارزدیجیتال در Uniswap چقدر است؟

طی چند روز گذشته کارمزد تراکنش در صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال یونی سواپ از بلاک چین میزبان خود یعنی اتریوم بیشتر شده است. بر اساس داده های کرییپتو فیز از تاریخ 15 تا 21 ژوئن  معامله گران در یونی سواپ روزانه 4/87 میلیون دلار کارمزد پرداخت کرده اند، این در حالی است که کاربران اتریوم در همین بازه زمانی روزانه 4/58 میلیون دلار به عنوان کارمزد پرداخت کرده اند. این افزایش کارمزد در پی افزایش تقاضا در بخش دیفای در بحبوحه ی ریزش بازار رخ داده است. پلتفرم دیفای همچنین آوی و سینتتیکس میز در طی چند روز با افزایش کارمزد تراکنش مواجه شده اند.

کارمزد یونی سواپ در معاملات مختلف تحت این پروتکل متفاوت است:

  • کارمزد معامله اتر با توکن های ERC20 به میزان 0/3 درصد که باید به صورت اتریوم پرداخت گردد.
  • کارمزد معامله ERC20 با اتر به میزان 0/3 درصد که باید به صورت همان توکن مدنظر پرداخت گردد.
  • کارمزد معامله توکن های ERC20 با ERC20 به میزان 0/3 درصد جهت مبادله توکن اول به اتریوم و 0/3 درصد دیگر نیز از مبادله اتریوم به توکن دوم باید پرداخت گردد.

و در زمان تبدیل ارزها در صرافی یونی سواپ سه کارمزد باید پرداخت شود:

  • برای اولین بار جهت اتصال به پروتکل یونی سواپ یک کارمزد مورد نیاز می باشد.
  • یک کارمزد مربوط به تراکنش شبکه اتریوم است.

ارز دیجیتال (توکن) UNI

پروتکل یونی سواپ توکن UNI را در 17 سپتامبر 2020 معرفی نمود. Uniswap توکن های UNI خود را طبق برنامه زمانبندی انتشار، بین اعضای جامعه و ارائه دهندگان نقدینگی توزیع کرد. کاربران می توانند با قرار دادن توکن های خود در استخرهای نقدینگی، توکن UNI به دست آورند. این توکن به گونه ای طراحی شده است که در مدیریت پروتکل Uniswap استفاده می شود. دارندگان UNI که 1 درصد یا بیشتر از کل عرضه UNI را در اختیار دارند، می توانند پیشنهادات خود را برای توسعه پروتکل ارائه دهند. همچنین می توانند با تامین کمک های بلاعوض، مشارکت در استخرها و … اقدام نمایند.

UNI توکن بومی پروتکل Uniswap بوده و به کاربران دارنده آن اجازه اداره پلتفرم را می دهد. به عبارتی دارندگان این ارز دیجیتال بسته به سهم خود در اداره صرافی سهیم بوده و برای اعمال تغییرات یا افزودن قابلیت های جدید حق رای دارند. رمز ارز UNI این ایده را محکم می کند. که در زمان تولد 1 میلیارد توکن یونی سواپ ایجاد شد. نزدیک به 60 درصد آن بین اعضای کنونی جامعه این پلتفرم یعنی هر آدرس اتریوم که با قراردادهای یونی سواپ تعامل داشته باشد توزیع شده است و مابقی طی 4 سال پیش رو در اختیار اعضای تیم سرمایه گذاران و مشاوران قرار خواهد گرفت. قسمتی از توزیع جامعه به توسط استخراج نقدینگی انجام می شود. به عبارتی ارز دیجیتال توکن UNI در اختیار کاربرانی که برای چهار استخر تتر، یو اس دی سی، دای، دبلیو بی تی سی نقدینگی تامین می کنند، قرار خواهد گرفت.

نحوه به دست آوردن رمز ارز UNI

برای به دست آوردن رمز ارز UNI در ابتدا شما نیازمند آن هستید که به صرافی ها مراجعه نمایید. می توانید پس از احراز هویت در صرافی های ارز دیجیتال که در سراسر جهان قرار دارند ارز UNI خود را خریداری نمایید. در واقه شما باید صرافی را انتخاب کنید که از ارز شما پشتیبانی کند و نیز آن صرافی باید معتبر باشد. برای انتخاب یک صرافی نیاز است میزان معاملات روزانه صرافی و کارمزد آن صرافی را بررسی کنید. پس از آن با خیال راحت ارز دیجیتال UNI خود را خریداری کنید.

آموزش ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی یونی سواپ

قبل از آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی یونی سواپ بهتر است به چند نکته توجه کنید.

  • در صرافی یونی سواپ هر فردی به راحتی می تواند توکن های تقلبی اضافه کند در نتیجه زمان انتخاب جفت ارزها به آدرس قرار داد هوشمند آن توجه کنید.
  • تامین نقدینگی در نسخه سوم سواپ نیاز به دانش بالاتری نسبت به سایر دکس ها دارد. در زمان انتخاب بازه قیمتی به نوسانات قیمتی جفت ارزهای خود دقت لازم را داشته باشید.
  • در زمان استفاده از این صرافی تمام دارایی پول شخصی شما ذخیره خواهد شد، در نگهداری عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال خود بسیار دقت داشته باشید.
  • در صرافی یونی سواپ تنها می توان توکن های شبکه اتریوم را خرید و فروش کرد.
  • برای کاهش کارمزد تراکنش ها در زمان ترید رمز ارزها در صرافی یونی سواپ می توانید از شبکه آربیتروم و دیگر راهکارهای لایه اتریوم استفاده نمایید.

itsuni

خرید و فروش ارزدیجیتال در یونی سواپ ورژن 3

در یونی سواپ قادر به خرید اتریوم و هزاران توکن ERC20 هستید. برای تبدیل توکن ها به یک دیگر باید در قسمت SWAP قرار داشته باشید. به این منظور باید در کیف پول وصل شده به صرافی مقداری ETH به منظور پرداخت کارمزد و چیزی برای تبدیل به توکن ERC20 مورد نظر داشته باشید.

خرید و فروش ارزدیجیتال در یونی سواپ ورژن 2

اولین گزینه SWAP یا همان تبادل است. که کاربرد در انجام انواع معاملات دارد. به عنوان نمونه اگر می خواهید توکن های FUN خود را به SNX تبدیل نمایید، کافی است FUN را از نخستین کادر انتخاب  و مقدار آن را مشخص کنید. مرحله بعدی انتخاب SNX از کادر دوم می باشد. آموزش یونی سواپ ورژن دومی کمی با ورژن سومی متفاوت است، اما در اصل مراحل آن یکسان می باشد.

کیف پول‌های قابل استفاده در یونی سواپ

برای استفاده و نگهداری ارز دیجیتال Uniswap باید از کیف پول هایی از این ارز پشتیبانی می کنند استفاده شود. کیف پول های متنوع و متعددی برای Uniswap وجود دارد که در ادامه به معرفی و توضیح آن ها می پردازیم.

کیف پول لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری برای انوع ارز دیجیتال از جمله ارز Uniswap است. این کیف پول ویژگی های امنیتی ویژه ای دارد که در زمینه نگهداری از ارز رمزنگاری شده و نیز برای پرداخت کاربرد دارد. برخی از ویژگی های متمایز این کیف پول سخت افزاری عبارت اند از امکان پرداخت سریع، سطح امنیتی بالا و…

با استفاده از لجر نانو اس یک دستگاه فیزیکی دریافت می کنید که به شما اجازه ذخیره آفلاین طیف وسیعی از کریپتوکارنسی ها از جمله ارز یونی سواپ را می دهد. هنگامی که بخواهید از این کیف پول ارز دیجیتال برای کسی UNI ارسال نمایید، باید کیف پول را به سیستم خود متصل نمایید و سپس پین شخصی خود را وارد کنید.

کیف پول سخت افزاری ترزور

کیف پول ترزور یکی از پرفروش ترین و بهترین کیف پول های سخت افزاری است. قیمت کیف پول ترزور در پایین ترین نوع آن حدود 90 دلار است و بسیاری از ارزها را نیز ساپورت می کند که ارز Uniswap یکی از آن ها می باشد. ترزور یک دستگاه کوچک است که از طریق کابل یو اس بی به رایانه متصل می شود. این دستگاه کلیدهی خصوصی یونی سواپ و سایر ارزهای دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره می نماید. تمام کلیدهای خصوصی را بر روی دستگاه خود نگه می دارد و همه ی تراکنش ها از طریق ارتباط با یو اس بی را تایید می کند.

کیف پول اتمیک والت

اتمیک والت یکی از بهترین کیف پول های Uniswap است که نسخه دسکتاب و نیز نسخه ی موبایلی دارد. اتمیک والت بیش از 300 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند که توکن هایی مانند ERC20 و BEP2 را نیز شامل می شود. کیف پول اتمیک یک صرافی دارد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند و همه ارزهایی را که این کیف پول پشتیبانی می کند، مبادله نماید.

بهترین کیف پول برای یونی سواپ

کیف پول مای اتر والت

کیف پول مای اتر والت یک کیف پول تحت وب است که در دنیای ارزهای دیجیتال طرفداران زیادب دارد. این کیف پول علاوه بر یونی سواپ همه توکن های ERC20 را پشتیبانی می کند. کاربران می توانند ارز دیجیتال Uniswap خود را بر روی این کیف پول ذخیره کنند، بدون اینکه نیاز باشد آن را به سیستم نصب نمایند. از آن جایی که این کیف پول، یک کیف پول تحت وب است، به کاربر این امکان را می دهد که از هر مکان یا هر دستگاهی به کیف پول خود دسترسی داشته باشد. هنگامی که از این کیف پول استفاده می شود باید مراقب حملات فیشینگ که توسط سایت های تقلبی که آدرس سایت اصلی را کپی می کنند، بود.

کیف پول والت کانکت

والت کانکت یک پروتکل متن باز برای متصل کردن اپلیکیشن های غیر متمرکز به والت های موبایل است. این کار تنها از طریق اسکن کد QR انجام می شود. با استفاده از آن قادر به کار با دی اپ ها و نیز صرافی Uniswap از طریف اپلیکیشن کیف پول موبایلی خود خواهید شدو به دلیل برقراری اتصال از طریق اسکن یک کد، کار با این کیف پول ساده است.

کیف پول کوین بیس والت

کوین بیس والت، کیف پول رسمی یکی از محبوب ترین صرافی های از دیجیتال است. این کیف پول به عنوان یکی از بهترین کیف پول های Uniswap شناخته شده است. کوین بیس والت از تعداد بسیار زیادی کوین و توکن مختلف پشتیبانی می کند که ارز دیجیتال یونی وسواپ یکی از این ارزها می باشد. امنیت کوین بیس والت به عنوان یکی از بهترین والت های Uniswap توسط احراز هویت بیومتریک تامین می شود.

uniswappp

مشکلات استفاده از صرافی یونی سواپ

توکن های جعلی

ماهیت غیرمتمرکز پلتفرهایی مانند Uniswap مزایای بیشماری دارد. از جمله این مزایا می توان به فهرست توکن های رایگان و آزاد که راه بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تری را برای راه اندازی پروژه های جدید در مقایسه با همتایان متمرکز خود ارائه می دهدو متاسفانه کلاهبرداران غالبا یک نشانه توجیهی جدید پیدا می کنند و قبل از فهرست رسمی ، فهرست مشابهی ایجاد می کنند. کلاهبرداران توکن های غیرقانونی را در لیست پیدا کرده و یک فرایند شبیه سازی شده لیستینگ را پیش از لیست شدن توکن اصلی ایجاد می نمایند و از این طریق می توانند مزایای این توکن ها را از آن خود کرده و شرکت کنندگان این نوع توکن ها را بدون داشتن هیچ گونه توکنی همچنان حفظ کنند.

کلاهبرداری دارایی های دیجیتال دسته میم کوین

یکی دیگر ار مشکلات استفاه از صرافی یونی سواپ کلاهبرداری دارایی های دیجیتال دسته میم کوین است. ممکن است میم کوین ها قراردادهای تقلبی یا سکه های تقلبی نباشند. اما با وجود چنین مشکلاتی در مدت کوتاه می تواند نشان دهنده توکن هایی با بازده نمایی غیر واقعی باشد. این نوع از توکن ها معمولا در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد که مزایای خوبی در شبکه های اجتماعی به همراه دارد. به این نکته توجه کنید در صورتی که چنین شرایطی فراهم شود بسیار ایده آل است. به هر حال در صورنی که تصمیم دارید بر روی این نوع از دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری نمایید باید مشکلات از دست دادن سرمایه را نیز بپذیرید.

کلاهبرداری های خارج از پروژه

توسعه دهندگان توکن هایی که به ظاهر قانونی هستند، می توانند سرمایه گذاران را با هدف موفقیت آمیز بودن پروژه جذب کنند اما بعد از راه اندازی و یا بعد از دوره های طولانی و ایجاد اعتبار و اعتماد با سرمایه گذاران خارج می شوند.

خروج نقدینگی

یکی دیگر از روش های کلاهبرداری در صرافی یونی سواپ خروج نقدینگی در مبادلات غیرمتمرکز است. علت آن هم به خاطر حجم خروجی اتریوم بعد از خرید توکن هایی است که به تازگی با تبلیغات زیادی در این زمینه همراه شده است. در این حالت کلاهبرداران با تخلیه اتریوم به دست آمده از این روش به طور ناگهانی قابلیت فروش توکن ها را برای برگشت سرمایه از قربانیان خود صلب می کند.

مهندسی اجتماعی

در راستای افزایش دقت کاربران در توکن ها و مجموعه هایی که با آن ها ارتباط برقرار می کنند کلاهبرداران روش های فریبنده ای برای تشویق شرکت کنندگان  در واگذاری وجوه خود ارائه کرده اند. یکی از آخرین روندها از ویژگی های مبادله پیشرفت در DEX هایی مانند Uniswap استفاده می کند تا به نظر برسد که تاثیرگذاران شناخته شده جامعه در حال سرمایه گذاری بر روی یک توکن خاص هستند.

جمع بندی

در این مطلب بررسی کردیم که یونی سواپ چیست، و صفر تا صد Uniswap را از جمله نحوه خرید و فروش در یونی سواپ را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم این مطلب از حامی سرمایه برای شما مفید واقع شده باشد.



source https://hamisarmaye.com/uniswap/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها