نسبت ریسک به ریوارد ارز دیجیتال + فرمول و اندیکاتور

به این postامتیاز دهید
لازمه ورود به بازارهای سرمایه گذاری بین المللی و اقدام به انجام معاملات، آموزش ارز دیجیتال یا آموزش فارکس است. همچنین داشتن توانایی انجام تحلیل و استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف همچون اندیکاتورها و … می باشد. در واقع اندیکاتور ها و ابزارهای معاملاتی به ما کمک می کند که متوجه شویم که ورود به یک سهم به چه میزان برای ما ریسک دارد و به ازای ریسک محاسبه شده چقدر احتمال دارد که این معامله به ما سود دهد. حال ما در این مقاله میخواهیم درباره نسبت ریسک به ریوارد که این مسئله را برای ما مشخص میکند صحبت کنیم.

نسبت ریسک به ریوارد چیست؟

در شروع انجام هر معامله معامله گر یا تریدر باید میزان ریسک پذیرفته شده در انجام معامله خود را مشخص کند و انجام یک معامله را بر اساس میزان ریسکی که می تواند بپذیرد، تعیین کند. نکته مهمی که درباره تعیین میزان ریسک در انجام معاملات وجود دارد این است که تریدر یا معامله گر باید یک میزان ریسک ثابت را تا انتهای معامله برای خود مشخص کند زیرا بعضی از معامله‌گران در حین  انجام معامله برای دریافت سود بیشتر طمع کرده و میزان ریسک پذیری خود را افزایش می‌دهد که همین مسئله می‌تواند در طی روند نزولی باعث وارد شدن ضرر بیشتر به این افراد شود.   مسئله دوم که در کنار مسئله اول از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد بازده انجام معاملات است در واقع منظور از بازدهی  انجام معاملات سودی است که تریدر یا معامله گر از انجام معاملات خود در بازارهای سرمایه گذاری به دست می‌آورد. مبنای محاسبه بازده انجام معاملات یک تریدر یا معامله گر بر اساس شاخص های پولی موجود در داخل جامع، دوره زمانی به دست آوردن سود مورد نظر و همچنین عملکرد تریدر از نظر دارایی های خود می باشد. به صورت کلی می توانیم بگوییم که  بازدهی یک سهم یا به علت افزایش قیمت سهم در طول یک دوره معاملاتی است یا به علت سودهای نقدی میباشد که به صورت سالیانه در بین سهامداران یک سهم توزیع می شود و این دو مورد بازدهی تریدر یا معامله گر را مشخص میکند. البته باید بدانید که بازدهی انجام معاملات با توجه به عواملی همچون نرخ تورم، هزینه های معاملاتی و غیره سنجیده میشود و میزان کسب این سود و بازدهی بر اساس مدیریت سرمایه گذاری و میزان علم و دانش تریدر یا معامله گر برای انجام معاملات خود در بازارهای سرمایه گذاری می باشد.

نسبت ریسک به ریوارد risk / reward

یکی از مهمترین و پرکاربردترین شاخص های مورد استفاده در طراحی و استفاده از استراتژی های معاملاتی در بازارهای سرمایه گذاری اعم از بازار ارز دیجیتال و فارکس محاسبه نسبت ریسک به ریوارد یا R/R(risk / reward) می باشد. مسئله ای که در انجام معاملات در هر بازار سرمایه گذاری برای معامله گران و تریدرها مشخص و معین می باشد کسب بیشترین میزان سود ممکن با دریافت کمترین میزان ضرر می باشد و محاسبه این دو پارامتر ذکر شده با محاسبه نسبت ریسک به ریوارد سهم میتواند مشخص گردد و معامله گر یا تریدر با محاسبه این نسبت می‌تواند در کنار تحلیل های صورت گرفته دیگر، اقدام به تصمیم گیری درباره خرید و یا فروش یک سهمیه جفت ارز بگیرد. به صورت خلاصه میتوانیم بگوییم که نسبت ریسک به ریوارد یک سهم و جفت ارز و یا ارز دیجیتال مشخص کننده این مسئله می باشد که یک معامله گر یا تریدر به ازای چه مقداری از سود حاضر به دریافت ضرر می باشد.

کاربرد ریسک به ریوارد R/R چیست ؟

همانطور که گفتیم معامله گران بازارهای سرمایه گذاری با محاسبه نسبت ریسک به ریوارد یک سهم، جفت ارز یا ارز دیجیتال میتواند برای خود مشخص کند که در ازای پذیرش مقدار ریسک مورد نظر چه مقدار سرمایه و بازدهی می توانند کسب کنند. محاسبه این نسبت فوق از این جهت می تواند به معامله گران بازار کمک کند که معامله گران با محاسبه این نسبت میزان ریسک انجام معاملات خود را کاهش داده و به صورت بهتر و موثرتری می تواند سرمایه خود را در بازارهای سرمایه گذاری مدیریت کنند و کمتر از قبل اقدام به انجام معاملاتی کنند که امکان وارد شدن ضرر به سرمایه آن‌ها در آن معاملات بیشتر است.

محاسبه نسبت ریسک به ریوارد

تمام معامله گران برای انجام معاملات خود در بازار فارکس، ارز دیجیتال یا بورس یک حد سود مشخص دارند، در واقع حد سود بالاترین میزان سود پیش بینی شده توسط یک معامله گر می باشد که در آن میزان سود این معامله گر اقدام به فروش سهم مورد نظر و خروج از سهم را میکند. در مقابل حد سود در انجام معاملات حد ضرر را می بینیم، حد ضرر در واقع نقطه مقابل حد سود می باشد  که در آن یک معامله گر انتظار دارد که پس از خرید یک سهم یا جفت ارز قیمت آن تا حداکثر سطح مشخص شده که همان حد ضرر می باشد پایین بیاید و اگر قیمت سهم یا جفت ارز مورد نظر معامله گر از آن حد ضرر مشخص شده پایین‌تر بیاید این معامله اقدام به فروش دارایی خود می کند.

نسبت ریسک به ریوارد سهم یا جفت ارز

در توضیحات ذکر شده با مفهوم حد سود و حد ضرر آشنا شدیم حال می خواهیم برای شما توضیح دهیم که چگونه با دانستن حد سود و حد ضرر می توانیم نسبت ریسک به ریوارد سهم یا جفت ارز را محاسبه کنیم. اگر شما حد ضرر محاسبه شده برای خروج از یک معامله را به حد سود محاسبه شده در انجام معامله تقسیم کنید عددی به دست می آید که این عدد همان نسبت به ریسک به ریوارد R/R  را نشان میدهد. هرچقدر این عدد محاسبه شده کمتر و کوچکتر باشد نشان دهنده  این مسئله می باشد که نسبت ریسک معامله به ریوارد احتمالی که کسب میشود بسیار پایین می باشد و انتظار دریافت سود بالاتری نسبت به ضرر احتمالی در این معامله می رود و هر چقدر نسبت ریسک به ریوارد یک سهم بالاتر باشد نشان دهنده مسئله است که انتظار سود پایین تری نسبت به ضرر احتمالی در این معامله میرود.   برای مثال می توانیم بگوییم اگر یک معامله گر در هنگام خرید یک سهم و جفت ارز انتظار سود ۲۰ درصدی از آن سهم در مقابل یک حد ضرر ۵ درصدی داشته باشد ما می توانیم نسبت ریسک به ریوارد را از تقسیم حد ضرر ۵ درصدی و حد سود ۲۰ درصدی به دست بیاوریم عدد حاصل از این تقسیم دو دهم می باشد یعنی پری دریا معامله گر انتظار دارد در ازای از دست دادن یک دلار دو دلار سود کند. حال محاسبه نسبت ریسک به ریوارد معامله گر تصمیم می گیرد که آیا ورود به این معامله با این نسبت کار درست و منطقی است یا خیر.

اندیکاتور محاسبه ریسک به ریوارد

می‌خواهیم درباره نحوه محاسبه ریسک به ریوارد یا همان قسمت حد سود و حد ضرر به یکدیگر در اپلیکیشن های معاملاتی صحبت کنیم. یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های معاملاتی در بازار فارکس متاتریدر ۴ می باشد مرد که در این برنامه ما میتوانیم اندیکاتوری را برای محاسبه میزان ریسک به ریوارد یک سهم یا جفت ارز پیدا کنیم که با نام RR Like Tradingview شناخته می شود که نیاز تمام معامله گران و تریدر ها را برای محاسبه نسبت ریسک به ریوارد برطرف کرده است در واقع این اندیکاتور به شما این قابلیت را می‌دهد که میزان ریسک به ریوارد سهره جفت ارز همچون پلتفرم تریدینگ ویو محاسبه کنید و با خیال راحت به انجام معاملات خود بپردازید.   از جمله امکاناتی که علیزاده اختیار ما قرار می دهد می توانیم مشخص کردن نقطه ورود حد ضرر و حد سود یک جفت ارز یا سرد اشاره کنیم که هر کدام از موارد فوق را می توانیم بر اساس استراتژی معاملاتی خود شخصی سازی کنیم. از مزایای این اندیکاتور می توان به کاربردی بودن آن برای تمام تریدر ها، قابل استفاده بودن در انواع جفت ارزها و انتهای فرم ها،محیط بسیار ساده، قابل استفاده همزمان با اندیکاتور های دیگر و انواع سیستم های معاملاتی اشاره کنیم. نتیجه گیری در نهایت می توانیم بگوییم که شما با با یک محاسبه ساده و داشتن حد سود و حد ضرر در هنگام انجام معاملات خود می‌توانید ریسک به ریوارد انجام معاملات را به دست بیاورید و از ورود به معاملات با ریسک بالا و احتمال ضرر زیاد جلوگیری کنید. از طرف دیگر با ورود به معاملات ای که نسبت ریسک به ریوارد پایین دارند احتمال ضرر کردن را برای خود کاهش دهید. همچنین با استفاده از اندیکاتور مربوطه می توانید به راحتی در تمام معاملات خود این نسبت را مورد استفاده قرار دهید و در تعیین استراتژی معاملاتی خود از آن استفاده کنید.


source https://hamisarmaye.com/risk-reward/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها