بررسی تفاوت مارجین و فیوچرز از 0 تا 100!

به این postامتیاز دهید

اگر به‌تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده باشید، به‌احتمال زیاد کلمه مارجین و فیوچرز را شنیده‌اید. در این مقاله که بخشی از دوره جامع آموزش ارز دیجیتال در مشهد است، با این دو واژه پرکاربرد آشنا می‌شویم و تفاوت مارجین و فیوچرز را بررسی می‌کنیم و درنهایت به یک جمع‌بندی می‌پردازیم.

منظور از معاملات مارجین چیست؟

آیا تا به حال پیش آمده که با خودتان بگویید ای کاش می‌توانستم پول بیشتری را نسبت به آن چیزی که سرمایه گذاری میکنم، به دست می آوردم؟ مارجین این امکان را به شما میدهد! چگونه؟ برایتان در ادامه مقاله شرح داده ایم؛ مارجین یکی از استراتژی های معامله در بازار ارزهای دیجیتال است که به طور کلی به پولی که کارگزار در اختیار تریدر یا معامله‌گر قرار میدهد، اشاره دارد تا بدین طریق سرمایه گذارد خود را چندین برابر کند.

در این معامله از شما خواسته می‌شود که پول نقدی را در حساب کارگزاری به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام مورد نیازتان واریز کنید و سود وجوه قرض گرفته شده را بپردازید.

برای درک هرچه بهتر مفهوم مارجین تصور کنید که میزان سرمایه اولیه که برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در اختیار دارید 50 میلیون است درصورتی‌که میزان سرمایه لازم شما 300 میلیون می‌باشد. کارگزار با واگذاری اعتبار و سرمایه مورد نیاز شما، این امکان را فراهم می‌آورد که بتوانید با مقدار 6 برابری سرمایه خودتان معامله کرده و میزان سود بیشتری را به دست آورید. مارجین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد  تعداد سهام بیشتری خریداری کنند یا تنوع بیشتری برای سرمایه گذاری در اختیار داشته باشند.

معاملات مارجین همانطور که سود سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد می‌توانند ضرر را افزایش می‌دهد. در بازار ارز، اصطلاح شمشیر دو لبه به معامله مارجین اشاره دارد.

تفاوت فیوچرز و مارجین

 

معاملات مارجین در حوزه های ارز دیجیتالی چگونه کار می‌کند؟

معاملات مارجین این امکان را به سرمایه گذاران می‌دهد که از اهرمی برای افزایش قدرت خرید خود استفاده کنند و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تری نسبت به منابع خود انجام دهند. اهرم(leverage)  یکی از واژه‌های محبوب در بین معامله گران است، که در آن امکان معامله با حجم پولی بیشتر از سرمایه واقعی وجود دارد.

اهرم را به عنوان وام ارائه شده توسط کارگزار می‌توان در نظر گرفت که به تریدر امکان می‌دهد تا میزان سرمایه خود را با یک نسبت تعیین‌شده افزایش دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر اهرم ارائه شده به شکل 50:1 باشد، این بدان معناست که به ازای هر واحدی سپرده‌گذاری 50 برابر سرمایه بیشتر در بازار کسب خواهد شد. البته لازم به ذکر است ریسک زیان نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

وقتی معامله‌گر تمایل به سرمایه گذاری از این روش دارد ابتدا باید مقداری از پول واریزی او در حساب قفل باشد تا قادر باشد از اهرم استفاده کند. به این مقدار که در حساب قفل می‌شود “مارجین” گفته می‌شود. برای درک بهتر، تصور کنید که می‌خواهید نفت را با ارزش فرضی 10000 دلار معامله کنید. بدون اهرم، باید کل ارزش را به‌عنوان سپرده پرداخت کنید تا بتوانید با این مبلغ معامله کنید. در حالی که، با اهرم 50:1، فقط باید 200 دلار سپرده‌گذاری کنید. به این 200 دلار مارجین گفته می‌شود. کارگزار بقیه مبلغ مورد نیاز را به شما قرض می‌دهد. به این مقدار قرض گرفته‌شده نیز “مارجین موردنیاز” گفته می‌شود.این کار سودی را که ممکن است نسبت به سپرده خود داشته باشید چند برابر می‌کند. همچنین ضررهایی را که ممکن است متحمل شوید را نیز تشدید می‌کند.

مقدار مارجین مورد نیاز بستگی به نسبت اهرمی دارد که می‌خواهید در معاملات خود استفاده کنید. همیشه باید مارجین آزاد کافی در حساب خود داشته باشید تا در مقابل نوسانات منفی معاملات اهرمی خود مصون باشید.

سود معاملات مارجین معمولاً ماهانه به موجودی مارجین اضافه می‌شود. هنگامی‌که سهام فروخته می شود، از درآمدها ابتدا وام دریافت شده در معامله مارجین، به حساب کارگزار پرداخت شده و باقی مانده به صاحب معامله گر پرداخت میشود. بنابراین لازم است که هنگام معامله با اهرم به استراتژی های مدیریت ریسک توجه شود.

فرق مارجین و فیوچرز

مزایای معاملات مارجین

  • پتانسیل سود بالاتر به دلیل وجود اهرم
  • قدرت خرید بالا
  • مدیریت ریسک
  • کمک به درک بهتر ریسک در بازارهای مالی
  • انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به انواع دیگر وام‌ها
  • فرصت خودشکوفایی برای افرادی که توانایی بالا و سرمایه کمی دارند
  • عدم محدودیت زمانی برای تسویه پول وام گرفته‌شده

 

معایب معاملات مارجین

  • زیان بیشتر به دلیل وجود اهرم
  • کارمزد بالا
  • ریسک بالاتر
  • پرداخت بهره: معامله مارجین رایگان نیست و بایستی به پولی که از کارگزار دریافت می شود، بهره پرداخت شود. نرخ بهره بر اساس نوع کارگزاری متفاوت است و به میزان وام و شرایط بازار بستگی دارد. نرخ بهره مارجین از 4.75٪ تا 12٪ متغیر است.
  • هزینه‌های تعمیر و نگهداری

منظور از معاملات فیوچرز چیست

منظور از معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز یا آتی، خرید یا فروش یک دارایی، کالا یا اوراق بهادار معین به قیمتی معین در تاریخ معینی است. این توافق بین خریدار و فروشنده برای فروش یک رمز ارز در آینده است. هنگامی‌که قرارداد آتی خریداری می‌شود، خریدار مسئولیت خرید و دریافت دارایی را در زمان انقضای قرارداد بر عهده می‌گیرد. فروشنده این قرارداد آتی مسئولیت تأمین و تحویل دارایی در تاریخ انقضای قرارداد را بر عهده می‌گیرد.

قراردادهای آتی مشتقات مالی هستند که طرفین را گرد هم می‌آورند تا یک کالا را با قیمت و تاریخ ثابت در آینده معامله کنند. صرف‌نظر از نرخ‌های رایج بازار در تاریخ انقضا خریدار یا فروشنده باید دارایی پایه را به قیمت از پیش تعیین‌شده خریداری یا بفروشد. در بازار آتی فلزهای گران‌بها و هم‌چنین مواد غذایی مختلفی مورد معامله قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی این معاملات این است که می‌توان از نوسانات قیمت مصون ماند و سود بیشتری را کسب نمود.

ویژگی‌های معاملات فیوچرز:

  • تعیین زمان انجام معامله در آینده
  • تعیین حجم معامله
  • کارمزد معاملات فیوچرز
  • ثبات قیمت در معاملات: اگر خریدار فروشنده با قیمت مشخصی به توافق برسند امکان تغییر قیمت به هنگام پرداخت وجود ندارد.

تفاوت مارجیم و فیوچرز چیست

 

تفاوت معاملات مارجین و فیوچرز

یکی از سردرگمی‌های رایج برای معامله‌گران، انتخاب مارجین در مقابل با معاملات فیوچرز است. باید بگوییم که تفاوت اندکی بین این دو استراتژی وجود دارد.

مارجین راه‌حلی برای کمبود بودجه است و این امکان راه به سرمایه‌گذار میدهد که با دسترسی به مقدار سرمایه بیشتر، حجم معامله بیشتری داشته و سود بیشتری کسب کند. درصورتی‌که فیوچرز توافقنامه‌ای است که بر اساس آن خریدار و فروشنده ملزم به رعایت قرارداد صورت گرفته هستند.

تفاوت‌های مشخصی که بین این دو نوع معامله وجود دارد به این شکل است:

  • بازار و دارایی معاملاتی: یکی از تفاوت‌های بارز دو معامله تفاوت در بازار آن‌ها است. تریدرها در مارجین سفارش‌های خود را در بازار اسپات به ثبت می رسانند درحالی‌که معامله گران فیوچرز، سفارش خرید و فروش خود را در بازار مشتقات انجام می‌دهند
  • اهرم: از دیگر تفاوت‌های فیوچرز و مارجین میزان تفاوت دسترسی کاربران به اهرم‌ها است. در معاملات فیوچرز امکان دسترسی به اهرم وسیع‌تر بوده و این میزان دسترسی تا 125 برابر نیز وجود دارد. درصورتی‌که در مارجین امکان استفاده از اهرم‌ها محدودتر بوده و معامله گران می‌توانند تا اهرم‌های 3 تا 10 برابر استفاده می‌کنند
  • کارمزد معاملات: در مارجین معامله گران بابت وام دریافت شده ملزم به پرداخت بهره هستند. در فیوچرز نیازی به بازپرداخت نیست. اما هر دو نوع معامله بایستی مقدار مشخصی را به‌عنوان کارمزد معامله پرداخت کنند.
  • تخصیص وجه تضمین: وجه تضمین در بیان ساده تضمین یا وثیقه ای است که کارگزار به‌عنوان وسیله‌ای برای محافظت از خود، در برابر خطرات مرتبط با معاملات از معامله گران در خواست می کند. در هردو معامله با تعویض اهرم‌ها به ایزوله یا کراس میزان ریسک کنترل می‌شود.

 

فیوچرز یا مارجین؛ کدام یک بهتر است؟

پیشنهاد انتخاب مارجین یک شمشیر دو لبه است و این بستگی به شما دارد؛ اگر در ابتدای ورود به بازار ارز دیجیتال هستید، مارجین بهترین استراتژی برای شما نیست، زیرا ریسک بالایی دارد که می‌تواند منجر به زیان‌های سنگین شود. اگر به‌هرحال به معامله مارجین فکر می‌کنید، باید مطمئن شوید که پول نقد کافی در اختیاردارید تا در صورت کاهش ارزش سرمایه گذاری، ضررهای احتمالی را پوشش دهید. در غیر این صورت، سرمایه‌گذاری‌های شما ممکن است منحل شود و مقدار قابل‌توجهی از پول را از دست بدهید. اما اگر سرمایه کافی ندارید ولی از دانش تحلیل و تکنیکال بالایی برخوردار هستید مارجین به دلیل داشتن اهرم، گزینه مناسبی برای شما است. با توجه به میزان دسترسی بالاتر بازار فیوچرزبه اهرم ها، این گزینه نیز برای افرادی که موجودی حساب قابل قبولی دارند پیشنهاد میشود.

در این مطلب از صفر تا صد به بررسی تفاوت مارجین و فیوچرز پرداختیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.



source https://hamisarmaye.com/futures-vs-margin/

Comments

Popular posts from this blog

دامیننس بیت کوین چیست و چه ارتباطی با سهم بازارش دارد؟

معرفی بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در 2022

نواتار (Novatar) ⚡هویتی جدید در دنیای NFT ها